یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 5/19/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403 ، 11 : 11

کد خبر : 27780

از 0 نفر 0

از سوی سازمان تعزیرات صورت گرفت:

جریمه ۱۶۰ میلیارد تومانی شرکت دخانیات ایران به دلیل فروش توتون فاسد

جریمه ۱۶۰ میلیارد تومانی شرکت دخانیات ایران به دلیل فروش  توتون فاسد

شرکت دخانیات ایران به دلیل فروش بیش از ۷.۵ میلیون کیلوگرم کالای فاسد به پرداخت بیش از ۲۳۰۰ میلیارد ریال جریمه محکوه شده است.

شرکت دخانیات ایران به دلیل فروش بیش از ۷.۵ میلیون کیلوگرم کالای فاسد به پرداخت بیش از ۲۳۰۰ میلیارد ریال جریمه محکوه شده است.
به گزارش ایلنا، براساس مستندات رسیده، شرکت دیا تجارت بار در شهرستان ارومیه از شرکت دخانیات ایران شکایتی به سازمان تعزیرات ایران اعلام و شرکت دخانیات را به تقلب متهم کرده است. در متن این شکوائیه آمده است که شرکت دیا تجارت بار در تاریخ ۴ آبان سال ۱۳۹۸، ۱۳ میلیون و ۹۰۱ هزار و ۶۷۹ کیلوگرم توتون و استحصالات توتونی از شرکت دخانیات ایران با هدف صادرات خریداری کرده است، با این حال در جریان صادرات مشخص شده که ۷ میلیون و ۶۲۷ هزار و ۷۵۸ کیلوگرم از کالای خریداری شده در زمان انجام معامله فاسد بوده و موعد مصرف آن به پایان رسیده بود؛ همچنین نمونه‌گیری از کالا نشان‌دهنده ابتلای آن به آفات و بیماری‌های گیاهی بوده و در نتیجه کالا قابلیت مصرف و صادرات نداشته است.
در پی این شکایت سازمان تعزیرات شرکت دخانیات را متخلف دانسته و این شرکت را از حیث جنبه عمومی جرم به پرداخت یک هزار و ۵۸۸ میلیارد و ۴۱۰ میلیون و ۲۴۰ هزار ریال جریمه نقدی به دولت محکوم کرده است؛ علاوه بر این شرکت دخانیات از جنبه خصوصی جرم محکوم به پرداخت ۷۹۴ میلیارد و ۲۷۰ میلیون و ۱۲ هزار ریال خسارت به شرکت دیا تجارت بار شده است.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها