شنبه 29 اردیبهشت 1403 5/18/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

دوشنبه 12 دی 1401 ، 49 : 18

کد خبر : 26389

از 0 نفر 0

مدیرعامل شرکت آبفا استان فارس خبر داد؛ بهره‌برداری از ۱۰۷ پروژه در دهه فجر امسال در فارس

مدیرعامل شرکت آبفا استان فارس خبر داد؛ بهره‌برداری از ۱۰۷ پروژه در دهه فجر امسال در فارس

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آبفا استان فارس از بهره‌برداری ۱۰۷ پروژه شامل ۱۰۵ پروژه آبرسانی و ۲ پروژه فاضلاب با اعتبار بالغ بر ۵۹۸ میلیارد تومان در دهه فجر امسال در فارس خبر داد.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آبفا استان فارس از بهره‌برداری ۱۰۷ پروژه شامل ۱۰۵ پروژه آبرسانی و ۲ پروژه فاضلاب با اعتبار بالغ بر ۵۹۸ میلیارد تومان در دهه فجر امسال در فارس خبر داد.
سرویس خبری/ خدیجه غضنفری: علی جان صادق پور همزمان با سالروز تأسیس شرکت‌های آب و فاضلاب در کشور در جمع خبرنگاران گفت: شرکت آبفا استان فارس بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ روستا و ۱۱۷ شهر (منهای شهرستان شیراز) را با یک میلیون و ۱۵۰ هزار مشترک آب و ۶۵ هزار مشترک فاضلاب تحت پوشش دارد که گستره وسیعی را شامل می‌شود.
وی رویکرد دولت سیزدهم را عدالت محورانه و جهادگرانه در تأمین آب عنوان کرد و افزود: اولویت اصلی دولت بر بحث تأمین آب قرارگرفته است.
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آبفا استان فارس گفت: در حال حاضر ۱۰۰ درصد از شهرها (بجز شهرستان شیراز) و قریب به ۸۵ درصد از روستاهای استان از آب شرب برخوردارند.
صادق پور اضافه کرد: در روستاهایی که به دلایل خشکسالی، فرسودگی شبکه توزیع، پراکندگی جمعیت و ... فاقد آب شرب می‌باشند آبرسانی بصورت سیار و تانکر انجام می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: تعداد ۹ شهر و ۳ روستای استان فارس از خدمات جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب برخوردار هستند و طرح‌های توسعه و تکمیل شبکه‌های جمع‌آوری، خطوط انتقال و تصفیه‌خانه فاضلاب در ۶ شهر در حال اجرا است.
مدیرعامل شرکت آبفا استان فارس اظهار داشت: درسال جاری تاکنون یک هزار و ۱۸۴ میلیارد تومان جهت اجرای طرح‌های آب و فاضلاب ازمحل اعتبارات استانی، ملی، آبرسانی، تنش آبی ومحرومیت زدایی تصویب وابلاغ شده است.
صادق پور خاطرنشان کرد: طی ۹ ماه گذشته در شهرها و روستاهای استان اجرای ۳۰۷ کیلومتر توسعه و اصلاح خطوط انتقال، اجرای ۳۰۰ کیلومتر توسعه و اصلاح شبکه‌های توزیع آب، حفر و کف شکنی ۹۲ حلقه چاه، تجهیز و برق‌رسانی ۶۰ حلقه چاه و احداث ۲۵۲۰۰ متر مکعب مخزن ذخیره آب صورت پذیرفته است که در نوع خود بسیار قابل توجه است.
وی با اشاره به اقدامات ۹ ماهه امسال در حوزه خدمات‌رسانی توسط شرکت آبفا استان فارس گفت: حدود ۱۱ هزار و ۸۰۰ فقره انشعاب در سطح شهرها و روستاهای این استان و ۲۸۰۰ فقره انشعاب فاضلاب واگذار شده است.
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آبفا استان فارس بیان داشت: از دهه فجر سال گذشته تا دهه فجر امسال حدود ۱۶۰ پروژه در زمینه‌های آب و فاضلاب با اعتبار ۶۴۵ میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری و یا آماده افتتاح است.
وی افزود: در دهه فجر امسال تعداد ۱۰۷ پروژه شامل ۱۰۵ پروژه آبرسانی و ۲ پروژه فاضلاب با اعتبار بالغ بر ۵۹۸ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد. صادق‌پور خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها در ۳۰ شهر و ۵۲۱ روستا جمعیتی برابر با ۷۱۵ هزار نفر را بهره‌مند خواهند کرد.
او اضافه کرد: در هفته دولت امسال حدود ۴۰ پروژه با ۴۸ میلیارد تومان اعتبار در فارس افتتاح شد.
مدیرعامل شرکت آبفا استان فارس بیان داشت: یکسری از اعتبارات در قانون بودجه نیست از جمله ماده ۵۶ قانون تنظیم بخشی که به صورت تسهیلات بانکی از محل بانک توسعه اسلامی در اختیار شرکت‌های آب و فاضلاب قرار می‌گیرد که ۹۵ میلیارد تومان اعتبار جهت تأسیسات فاضلاب اقلید، مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال به منظور تکمیل تأسیسات فاضلاب شهر جهرم، اعتبار ۶۰ میلیارد تومانی جهت ایجاد تأسیسات فاضلاب کازرون و مبلغ ۶۰ میلیارد تومان جهت آبرسانی به روستاهای جهرم مراحل اخذ را طی می‌کند.
صادق‌پور با اشاره به موضوع ایجاد تنش آبی به علت از بین رفتن منابع آب سطحی و زیرزمینی در فارس گفت: در ۵ شهر و حدود ۲۰ روستا در شهرستان‌های کازرون، فیروزآباد، فسا، زرین‌دشت و داراب طی مدت ۲ ماه گذشته اقدام به حفر و تجهیز ۱۰ حلقه چاه، کف شکنی ۴ حلقه و برق‌رسانی و تجهیز ۴۰ حلقه چاه و چشمه شده است که این پروژه‌ها در حال حاضر پیشرفت متوسط ۸۰ درصدی دارد.
وی اظهار امیدواری کرد تا پایان دی ماه نگرانی ایجاد تنش آبی در این ۵ شهر و روستاها رفع خواهد شد.
صادق پور با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد منابع آب ما صرف صنعت می‌شود، عنوان کرد: هزینه تمام شده آب شرب از آب کشاورزی و صنعت بالاتر است.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها