سه شنبه 1 خرداد 1403 5/21/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

جمعه 3 شهریور 1402 ، 07 : 17

کد خبر : 27063

از 0 نفر 0

وزیر کشور:

از خدایمان است که ما را نقد کنند

از خدایمان است که ما را نقد کنند

وزیر کشور گفت: در حال حاضر نمی‌خواهیم چهره بودن یا نبودن کسی را ارزش‌گذاری کنیم ولی از همه طیف‌های فکری در انتخابات ثبت نام کردند.+ تحلیل خبر

وزیر کشور گفت: در حال حاضر نمی‌خواهیم چهره بودن یا نبودن کسی را ارزش‌گذاری کنیم ولی از همه طیف‌های فکری در انتخابات ثبت نام کردند.
به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد وحیدی وزیر کشور در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره تشکیل نهادی به نام دولت‌سنج به منظور بررسی و نقد عملکرد دولت گفت: الان هم این کار را انجام دهند. ما از خدایمان هست که مردم ما را نقد کنند.
وحیدی در پاسخ به این سؤال که چقدر اهل تشریفات هستید، گفت: اگر منظور شما از تشریفات اتفاقات زائد است که این امر مضموم است و نباید باشد. این به عنوان یک حسن، قلمداد نمی‌شود بلکه تکلیف است. نباید کارهای زائدی انجام دهیم که هم هزینه‌زا است و هم ضرورتی ندارد. الان چیز خاصی مورد نظرم نیست، ولی اصل ماجرا روشن است.
وحیدی در پاسخ به این سؤال که آیا آمار تفکیک شده از ثبت‌نام چهره‌های شاخص در انتخابات مجلس شورای اسلامی وجود دارد، گفت: در حال حاضر نمی‌خواهیم چهره بودن یا نبودن کسی را ارزش‌گذاری کنیم، ولی از همه طیف‌های فکری در انتخابات ثبت نام کردند.
وزیر کشور درباره آخرین وضعیت پرونده حمله تروریستی شاهچراغ گفت: متهمین این پرونده توسط دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی دستگیر شدند و حالا باید محاکمه شوند، مراحل آن دنبال می‌شود. تمام عناصر این اقدام با قدرت ضربه خوردند و دستگیر شدند. متهمین حمله تروریستی از بعضی کشورها بودند، این فرد تروریست اهل تاجیکستان بود. وی در پاسخ به این سؤال با توجه به اینکه حمله به شاهچراغ دو مرتبه تکرار شده است چه اقدامات امنیتی صورت گرفته که شاهد تکرار این صحنه‌ها نباشیم، گفت: برنامه حفاظتی و امنیتی دیده شده بود و اقداماتی هم انجام شد اما در مقایسه با اتفاقی که طراحی شده بود، اقدامات درستی انجام شد. با توجه به اینکه اتفاق تلخی رخ داد دوستان ما در آنجا برنامه بیشتری در جهت تحکیم حفاظت از شاهچراغ دارند تا محافظت بیشتری صورت بگیرد.
وحیدی در پاسخ به سوالی در مورد اقدامات وزارت کشور در این دو سال، گفت: هفته دولت از موضوعات خوبی است که
وزیر کشور درباره شکل‌گیری صف‌های طولانی در پمپ بنزین گفت:‌ اتفاق مهمی نبود. وزارت نفت تدابیری برای ساماندهی بهتر کار خود انجام داده بود و در چند نقطه صف درست شد که با تدبیر انجام شده، این مشکل هم حل شد. برخلاف مصرف بسیار بالای بنزین، وزارت نفت به‌خوبی نیازها را تأمین کرده و مشکلی از این جهت نداریم، هرچند تأکید ویژه به کاهش مصرف و بهینه‌سازی آن وجود دارد.

تحلیل خبر

مسئولان در قبال نقد، دو وظیفه دارند

دکتر محمدمهدی جعفری زاده

نقدی که بخواهد منجر به نتیجه شود باید از دو جهت مورد توجه قرار گیرد؛ یکی از جهت وظایف نقد کننده و دیگری از حیث وظایف نقد شونده.
نقد کننده باید بتواند بدون ملاحظات و تعارفات، نظر انتقادی و اصلاحی خود را صریح و روشن بیان کند چرا که نقد در لفافه و ابهام و با پرده پوشی، به تفسیرها و تعبیرهای مختلف و شاید متضادی منجر شود که در این صورت هر کس می‌تواند، نه خودش، بلکه دیگری را مخاطب آن نقد بداند. در این حالت مخاطبان اصلی که مورد نقد قرار گرفته‌اند به راحتی می‌توانند زیر آن نقد، شانه خالی کنند. اما اگر نقد بدون ترس و لرز و شفاف مطرح شود و براساس آن هم «موضوع» و هم «مخاطب» نقد کاملاً مشخص باشد در این صورت همانگونه که نقد کننده وظایف تبیین و تشریح نقد را به خوبی انجام داده و مخاطب آن نیز مشخص کرده است، از آن پس نوبت به انجام وظایف «نقد شونده» می‌رسد، در اینجا نقد شونده «دو وظیفه مهم» به عهده دارد؛ یکی اینکه با افکار و همت بلند، از نقد استقبال کند و آن را بپذیرد تا در جامعه این روش و رویه نجات بخش، ترویج یابد و دیگر اینکه به اصلاح مواردی که مورد نقد واقع شده، همت بگمارد تا جامعه از خیرات و برکات نقد، بهره مند شود و مردم به «اصلاح امور»، «امید» پیدا کنند. موقعی که فضای جامعه بدین طریق باز شود و نقد و نقادی رونق یابد، مردم باور می‌کنند که استقبال مسئولان از نقد، شعاری و زبانی نیست بلکه آن را به عنوان یک رویکرد مستمر و پسندیده و مشی تحول آفرین می‌بینند.
وزیر محترم کشور که گفته است: «از خدایمان است که ما را نقد کنند» به این سؤال (نه حتی نقد) پاسخ دهند که چرا در اردیبهشت 1401 گفتند فقط قیمت 4 کالا گران می شود ولی از آن زمان تاکنون دهها بار قیمت همه کالاها و خدمات در کشور افزایش یافته و ایشان علت یا علل آنها را برای مردم توضیح نداده‌اند؟


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها