یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 5/19/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

دوشنبه 7 تیر 1400 ، 22 : 19

کد خبر : 23243

از 0 نفر 0

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و امارات مطرح کرد؛ افزایش مبادلات تجاری ایران و امارات به ۲۰ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۵

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و امارات مطرح کرد؛ افزایش مبادلات تجاری ایران و امارات به ۲۰ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۵

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و امارات گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا سال ۲۰۲۵ سطح روابط تجاری و اقتصادی ایران و امارات ابتدا به ۲۰ میلیارد دلار و بعد از گذشت پنج سال تا ۳۰ میلیارد دلار افزایش می‌یابد.+ تحلیل خبر

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و امارات گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا سال ۲۰۲۵ سطح روابط تجاری و اقتصادی ایران و امارات ابتدا به ۲۰ میلیارد دلار و بعد از گذشت پنج سال تا ۳۰ میلیارد دلار افزایش می‌یابد.
فرشید فرزانگان در نشست خبری برگزاری نمایشگاه بین‌المللی اکسپو ۲۰۲۰ در دبی، اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا سال ۲۰۲۵ سطح روابط تجاری و اقتصادی ایران و امارات ابتدا به ۲۰ میلیارد دلار و بعد از گذشت پنج سال تا ۳۰ میلیارد دلار افزایش پیدا کند.
سه تا شش هزار پروژه سرمایه‌گذاری در اکسپو معرفی می‌شود
همچنین در این نشست حسن زمانی مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران به بیان اینکه در جریان برگزاری شش ماهه نمایشگاه اکسپو دبی ۲۰۲۰، بین سه تا شش هزار پروژه برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی معرفی خواهد شد، اظهار داشت: این نمایشگاه همزمان با تغییر دولت به عنوان بزرگترین پروژه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور برگزار می‌شود و دولت جدید می‌تواند از این فرصت نهایت استفاده را کند.

تحلیل خبر

روند فعالیت‌های دیپلماتیک کشورها و ارتباط بین‌المللی آنها، گاهی از بالا به پایین (از کشورهای ابرقدرت و قدرتمند به سمت کشورهای منطقه) و گاهی از پایین به بالا (از کشورهای منطقه به سمت کشورهای ابرقدرت و قدرتمند) است. برخی کشورها ترجیح می‌دهند که از کشورهای قوی شروع کنند و با آنها هماهنگی کنند سپس به سوی کشورهای متوسط و ضعیف روی آورند که معمولاً اکثراً هم این گونه‌اند. برخی بنا به دلایلی، روابط دیپلماتیک با کشورهای جهان سوم و منطقه را مقدم بر روابط سطح بالاتر می‌دانند و بیشتر در این چرخه می‌چرخند. البته امروزه بر همگان عیان است که شرط پیشرفت و توسعه هر کشوری، برقراری روابط دیپلماتیک گسترده‌تر خصوصاً با کشورهایی است که دست پری از علم، تکنولوژی، صنعت، فن‌آوری، اقتصاد و ... دارند. هرچه مناسبات دیپلماتیک با این کشورها زیادتر باشد به نفع کشور است و به ازای قطع ارتباط با هر کدام از آنها، به همان نسبت، محدودیت‌هایی ایجاد خواهد شد.
امارات و کشورهای ثروتمند عربی همسایه ما، مورد توجه همه کشورهای جهان هستند و هر کشوری تلاش می‌کند تا از سبد اقتصادی این کشورها، سهم بیشتری را نصیب خود کند. حال چرا ما که وجوه اشتراک بیشتری با این کشورهای همسایه داریم، خود را از نعمت‌های فراوان آنها محروم کنیم؟
بعضی کشورها فقیر و محتاجند و می‌خواهند به ما آویزان شوند تا لقمه چرب و نرمی نصیبشان شود ولی برخی دیگر می‌توانند یار و یاور کشور ما باشند و هم سبد اقتصادی ما را پر کنند، هم آرامش را در منطقه بیافرینند. عقل سلیم هم می‌گوید که هزاران دوست کم است و یک دشمن زیاد. پس همانطور که رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و امارات گفته باید به افزایش مبادلات تجاری بین دو کشور همت گماریم و حتی از میزان 20 میلیارد دلار تا سال 2025 هم آن را فراتر ببریم و سیاست خود را بر استحکام روابط دوستانه با این کشور و کویت و قطر و عربستان سعودی و ... استوار کنیم.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها