شنبه 29 اردیبهشت 1403 5/18/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

یکشنبه 10 آذر 1398 ، 24 : 16

کد خبر : 19068

از 0 نفر 0

لاریجانی:‌ برنامه‌ای برای حضور مجدد درمجلس ندارم

لاریجانی:‌ برنامه‌ای برای حضور مجدد درمجلس ندارم

به گزارش ایرنا رئیس مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه به‌طور کل...

به گزارش ایرنا رئیس مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه به‌طور کل در انتخابات دوره جدید مجلس شورای اسلامی حضور پیدا نخواهد کرد، گفت: برنامه‌ای برای حضور مجدد در مجلس ندارم.
علی لاریجانی در حاشیه دیدار مسئولان سازمان صنعت، معدن و تجارت قم و جمعی از فعالان اقتصادی استان در جمع خبرنگاران بیان کرد: بنده سه دوره ۱۲ ساله وکیل مردم شریف قم در مجلس شورای اسلامی بودم و این نمایندگی افتخاری برای من بود. وی اضافه کرد: مردم قم حق بزرگی بر تمام ایرانیان دارند، مردم قم پیشرو در تشیع و انقلاب اسلامی بودند و این نمایندگی افتخاری برای این‌جانب بود. انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، اسفندماه امسال در سراسر کشور برگزار می‌شود.

تحلیل خبر

کار درستی است که انسان پس از چند سال یا چند دوره از مسئولیتش، کناره‌گیری کند و زمینه را برای نیروهای تازه‌نفس فراهم آورد. اگر فردی در دوران مسئولیتش، خوب درخشیده و خادم شایسته‌ای برای مردم بوده که نام نیکش برای همیشه باقی می‌ماند و اگر موفق نبوده و نتوانسته به‌خوبی از عهده مسئولیتش برآید، با کناره‌گیری‌اش، جلوی ضرر زدن به جامعه را می‌گیرد و به قول ضرب‌المثل «ضرر هر جا جلویش را بگیری، نفع است» نبودنش به نفع مردم است.
چسبیدن به پست و مقام خصوصاً پس از سال‌ها مسئولیت، حب به مقام و دنیا را در انسان، نیرومندتر می‌کند و اگر این حب و وابستگی به دنیا همانند سرطان در انسان ریشه دوانید، دل کندن از آن، بدتر از جان کندن است. از طرف دیگر هر چه بر سن انسان افزوده می‌شود، قوای جسمانی و عقلانی او رو به ضعف می‌رود و باید با چندین بیماری جسمی، روحی، روانی و عقلانی مبارزه کند.
چنین فردی نمی‌تواند به‌خوبی از پس مسئولیتش برآید. اینکه برای شاغلان در سن 50 - 60 سالگی، بازنشستگی را وضع کرده‌اند، کار صحیح و حکیمانه‌ای بوده است. بی‌حوصلگی، ناتوانی، ضعف مزاج، فراموشی و آلزایمر و... از پدیده‌هایی است که پس از نیم‌قرن اول زندگی به‌آرامی، رو به انسان می‌آورد و نقش او را در تصمیم‌گیری‌های مهم و حیاتی به‌شدت تضعیف می‌کند. ضمناً در دنیای امروز که لحظه‌به‌لحظه با پیشرفت فناوری‌های جدید، نسل جوان، افکار و روحیات جدید را تجربه می‌کند، خودبه‌خود فاصله و شکافی بین آنها و نسل کهنسال ایجاد می‌شود که یکدیگر را به‌خوبی درک نمی‌کنند. همین فاصله‌ها، محیط‌های فکری و خواسته‌ها را کاملاً متمایز می‌کند. جوانان باید خودشان سرنوشت خودشان را به دست ‌گیرند و با احترام به پیشکسوتان از نظرات مشورتی و تجارب آنها استفاده کنند و دستمایه دنیای جدید کنند تا طرحی نو دراندازند.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها