سه شنبه 1 خرداد 1403 5/21/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

شنبه 4 اسفند 1397 ، 22 : 12

کد خبر : 18783

از 0 نفر 0

رئیس کانون وکلای دادگستری فارس: ماهیانه بیش از ۷۰ پرونده تخلف برای وکلای فارس تشکیل می‌شود

رئیس کانون وکلای دادگستری فارس: ماهیانه بیش از ۷۰ پرونده تخلف برای وکلای فارس تشکیل می‌شود

رئیس کانون وکلای دادگستری فارس گفت: ماهانه ۷۰ تا ۸۰ پرونده درخصوص تخلف...

رئیس کانون وکلای دادگستری فارس گفت: ماهانه ۷۰ تا ۸۰ پرونده درخصوص تخلف وکلای استان فارس به کانون ارائه می‌شود.
به گزارش خبرنگار مهر، هومان پارسا در نشست خبری فرارسیدن روز وکلای دادگستری افزود: در حال حاضر در کشور ۷۰۰ هزار فارغ‌التحصیل حقوق وجود دارد و در آزمون اخیر، ۷۴ هزار نفر در آزمون ورودی وکالت شرکت کردند اما مجموع ظرفیت پذیرش بسیار محدود و ظرفیت ما ۲۰۰ نفر بود و این حجم فارغ‌التحصیلی به‌عنوان چالش محسوب می‌شود.
وی با اشاره به اینکه تعداد وکلای بیکار بسیار زیاد است، افزود: طرحی که هم‌اکنون در مجلس موردبررسی برای حذف آزمون وکالت موردبررسی قرار گیرد ضرر اینکه آزمون را حذف کنند، افراد بدون فیلتر علمی وارد کار وکالت شوند، متوجه مردم می‌شود و در این صورت فارغ‌التحصیل بیکار به وکیل بیکار تبدیل می‌شود و این باعث ایجاد انجام کارهای غیرحرفه‌ای می‌شود. رئیس کانون وکلای فارس با تأکید بر اینکه هرگاه امر وکالت در دعوای اجباری شود، حجم بیشتری از وکلا زیادی شده است، اظهار داشت: طرح اصلاح قانون وکالت توسط کانون‌های وکلا مهیا شده که اجباری شدن حرفه وکالت، تعیین ظرفیت‌ها و شیوه وکالت ازجمله سرفصل‌های آن است و اگر در مجلس مصوب شود بسیار گره‌گشا خواهد بود.
پارسا با اشاره به اینکه پرونده پنج‌تا هفت نفر وکیل هم به علت تخلف باطل‌شده است، افزود: طرح تأسیس مرکز تنظیم اسناد عادی کانون وکلای دادگستری تهیه شده است که اسناد و قراردادهای عادی افراد را تحت نظر وکیل تنظیم
کنند.

تحلیل خبر

مدیرکل میراث فرهنگی فارس گفت: استان فارس دارای ظرفیت‌های تاریخی فراوان از دوره ایلامی تا اسلامی است.
به گزارش خبرنگار مهر، مصیب امیری در دوازدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری ایران که به میزبانی شیراز برگزار می‌شود، افزود: این استان دارای تنوع اقلیمی است و فارس به‌عنوان محلی برای سفر تمام فصول گردشگران معرفی شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری فارس، یادآور شد: این استان دارای ۳ هزار اثر ثبت شده در فهرست ملی و ۱۲ اثر ثبت شده در فهرست جهانی است. وی بابیان اینکه فارس ازنظر تاریخی و فرهنگی موردبررسی قرارگرفته است، عنوان کرد: قدیمی‌ترین نقش برجسته‌ها و شهرهای تاریخی در این استان وجود دارد؛ از دوره ایلامی تا دوره اسلامی در این در شهرستان‌های این استان آثار تاریخی به‌وضوح دیده می‌شود که هم‌اکنون همگی به جاذبه گردشگری تبدیل شدند.
امیری با اعلام اینکه ۳۵ درصد نقش برجسته کشور در استان فارس وجود دارد، عنوان کرد: از دوره اسلامی آثاری در محور زندیه وجود دارد که بسیار حائز اهمیت است؛ بافت تاریخی شیراز نیز از قدمت بالایی برخوردار است و هم‌اکنون به جاذبه گردشگری تبدیل شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی فارس ادامه داد: مساجد، بقاع متبرکه سومین حرم اهل‌بیت (ع) ازجمله احمد بن موسی، شاهچراغ (ع) به همراه ۴۴۰ جاذبه طبیعی گردشگری در استان فارس وجود دارد؛ ۱۲۰ رشته صنایع‌دستی، ۲۰۰ هزار هنرمند صنایع‌دستی از ویژگی‌های این استان
است.
وی بابیان اینکه شهر آباده به‌تازگی ثبت جهانی شده است، اعلام کرد: ۱۰۰ اقامتگاه بوم‌گردی فعال در استان فارس وجود دارد که از ۱۳۵ مهمان‌پذیر ۹۰ هتل و هتل‌آپارتمان فارس را در زمره نقاط دارای زیرساخت‌های مناسب گردشگری کرده است و برای پذیرایی گردشگران داخلی و خارجی در طول سال آمادگی دارد.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها