یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 5/19/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

چهار شنبه 3 مرداد 1397 ، 53 : 12

کد خبر : 17085

از 0 نفر 0

کارشناس دامپزشکی مرودشت اعلام کرد؛ تلف شدن ۲۵۰ گوسفند با آب مسموم در مرودشت

کارشناس دامپزشکی مرودشت اعلام کرد؛ تلف شدن ۲۵۰ گوسفند با آب مسموم در مرودشت

کارشناس دامپزشکی مرودشت از تلف شدن ۲۵۰ رأس گوسفند در این شهرستان...

کارشناس دامپزشکی مرودشت از تلف شدن ۲۵۰ رأس گوسفند در این شهرستان به دلیل مصرف آب مسموم خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر، استواری درخصوص این حادثه افزود: ۲۵۰ رأس گوسفند در حوالی روستای رجاآباد این شهرستان براثر خوردن آب از تلمبه کشاورزی تلف شدند.
وی تأکید کرد: پس از دریافت گزارشی مبنی بر تلفات گوسفندان عشایر در حوالی روستای رجاآباد، کارشناسان دامپزشکی به محل اعزام‌ شده و در بررسی‌های اولیه علت تلف شدن گوسفندان تغذیه آنان با آب مسموم تشخیص دادند.

تحلیل خبر

حادثه تلف شدن گوسفندان با آب‌های مسمومی که به مصرف کشاورزی می‌رسد، اولین‌باری نیست که رخ‌ داده است و به‌یقین با تداوم وضع موجود آخرین بار نیز نخواهد بود. حدود دو سال پیش در نزدیکی محلی که به‌تازگی ۲۵۰ گوسفند از نوشیدن آب مسموم تلمبه کشاورزی تلف ‌شده‌اند و در چند متری تأسیسات پتروشیمی زرقان فارس، تعدادی گوسفند به همین علت تلف شدند و چوپان بیچاره نیز دارایی خود را از دست داد؛ اما عمق فاجعه را باید با نگاهی عمیق‌تر دید و دریافت که محصولات زراعی مورد مصرف ما انسان‌ها، با چه آب‌هایی تولید می‌شود؟!
من خود بارها از نزدیک شاهد مخلوط کردن آب حوضچه تلمبه‌خانه‌هایی که به مصرف محصولات زراعی می‌رسد، با اسیدهایی که ویژه باز کردن لوله‌های فاضلاب است بوده‌ام و با جویا شدن علت این کار از زبان کشاورزان شنیده‌ام که اسیدی شدن آب تولیدات آنان را به چند برابر می‌رساند و سود بیشتری را عایدشان می‌کند. همچنین مخلوط کردن سمومی که هیچ‌گونه نظارتی بر روی آن‌ها صورت نمی‌گیرد با این‌گونه آب‌ها، سلامتی مصرف‌کنندگان محصولات زراعی را به‌شدت به خطر می‌اندازد و شاید هم در همان وهله نخست موجب مرگ آنان شود.
با این اوصاف باید پرسید که سازمان‌ها و دستگاه‌های مکلف و موظف در این رابطه چگونه بدون تفاوت ازاین‌گونه موارد می‌گذرند و چشم‌پوشی می‌کنند؟ آیا سلامتی و جان انسان‌ها برای آنان از اهمیتی برخوردار نیست و یا آن‌قدر در بروکراسی و ضوابط و مقررات روزافزون اداری غرق ‌شده‌اند که دیگر برای رسیدگی به این‌گونه مسائل فرصتی را در اختیار ندارند؟!


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها