جمعه 28 اردیبهشت 1403 5/17/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

جمعه 15 بهمن 1395 ، 35 : 14

کد خبر : 14749

از 0 نفر 0

معاون وزیر اقتصاد: هیچ حسابی نباید محرمانه و مخفی باشد دریافت‌ها و پرداخت‌ها باید از طریق خزانه انجام شود

معاون وزیر اقتصاد:  هیچ حسابی نباید محرمانه و مخفی باشد دریافت‌ها و پرداخت‌ها باید از طریق خزانه انجام شود

بنا به نظر معاون وزیر اقتصاد، هیچ حسابی نباید محرمانه و مخفی باشد. معمولا در جایی که مخفی‌کاری صورت گیرد و افراد در هاله ای از ابهام، کار خود را انجام می‌دهند، زمینه برای تخلفات بیشتر فراهم خواهد شد. حساب‌هایی که جنبه عمومی دارند، هیچ دلیلی برای مخفی ماندن آنها وجود ندارد.
امروز دنیا، دنیای ارتباطات و اطلاع رسانی است و هر سازمانی، دارای سایت جهت شفاف‌سازی اخبار و عملکرد خود و پاسخگویی به سوالات مردم است. لذا حساب‌های هر سازمان نیز می‌تواند به صورتی کاملا روشن، در اختیار افکار عمومی قرار گیرد. مزایای این روش این است که اولا مدیران و کارکنان آن سازمان از هر نوع اتهامی مبّرا می شوند و با خیال راحت و بدون استرس و قرار گرفتن در محور شایعات، به فعالیت اصلی خود خواهند پرداخت؛ این بزرگترین مزیت است که به نفع خود مجموعه سازمان می باشد.
مزیت دیگر اینکه بازدیدکنندگانی که صاحب نظر هستند با دیدن عملکرد مالی سازمان، می توانند پیشنهادها و ایده های جدید خود را به سازمان ارایه دهند، چه بسا که از این رهگذر، تحولات خوبی در نحوه فعالیت و انجام خدمت آنان رخ دهد که باعث رشد و بالندگی سازمان و نوآوری در عرصه های مختلف شود.
مزیت سوم، مطلع شدن مردم از زحمات و خدماتی است که در آن سازمان انجام گرفته و اذهان مردم نسبت به مدیریت و کارکنان آن، مثبت می شود. بسیاری مواقع مردم سوال می‌کنند فلان اداره چه کار می کند؟ و یا این همه پول که در اختیار فلان اداره، نهاد، امامزاده و... است صرف چه کارهایی می شود؟ چون کسی نیست که به سوالات مردم در این زمینه ها پاسخ دهد لذا ذهنیت مردم نسبت به آنها منفی می شود و با گذشت زمان سوال بر سوال افزوده شده و از فردی به افراد دیگر منتقل و نهایتا جامعه به آنها بدبین می شود. پس بهترین کار، شفاف سازی و پرهیز از مخفی کاری است. البته مهمترین آثار شفاف سازی اقتصادی، از بین رفتن زمینه های اختلاس، سرقت، بده و بستان و سایر تخلفات و مفاسد اقتصادی است که اگر نظر معاون وزیر اقتصاد در کشور اجرایی شود، از بروز آنها جلوگیری خواهد شد.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها