یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 5/19/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

جمعه 28 اردیبهشت 1403 ، 24 : 11

کد خبر : 27787

از 0 نفر 0

وزیر کشور:

منظورم از حماسه حضور مردم، درخصوص کل انتخابات بود

منظورم از حماسه حضور مردم، درخصوص کل انتخابات بود

وزیر کشور گفت: برخی تلاش کردند حماسه حضور مردم را که درخصوص کل انتخابات مطرح شده است صرفاً به مرحله دوم ربط داده و آن را زیر سؤال ببرند در حالیکه آنچه که به عنوان حماسه حضور مردم گفته شد درخصوص کل انتخابات بود که با مشارکت ارزشمند مردم در طول انتخابات مطرح و با سلامت و امنیت کامل برگزار شد.+ تحلیل خبر

وزیر کشور گفت: برخی تلاش کردند حماسه حضور مردم را که درخصوص کل انتخابات مطرح شده است صرفاً به مرحله دوم ربط داده و آن را زیر سؤال ببرند در حالیکه آنچه که به عنوان حماسه حضور مردم گفته شد درخصوص کل انتخابات بود که با مشارکت ارزشمند مردم در طول انتخابات مطرح و با سلامت و امنیت کامل برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد وحیدی وزیر کشور در پایان جلسه امروز هیئت دولت با حضور در جمع خبرنگاران و درخصوص برگزاری انتخابات گفت: درخصوص انتخابات اطلاعات لازم از سوی سخنگوی ستاد انتخابات اعلام شده است هر چند برخی تلاش کردند با انتخابات به صورت گزینشی برخورد کنند و آن را زیر سؤال ببرند.
وی افزود: برخی اظهارنظرها از سوی برخی افراد مطرح شد که کار اشتباه و غیرمنصفانه‌ای بود. آنان تلاش کردند حماسه حضور مردم را که درخصوص کل انتخابات مطرح شده است صرفاً به مرحله دوم ربط داده و آن را زیر سؤال ببرند در حالیکه آنچه که به عنوان حماسه حضور مردم گفته شد درخصوص کل انتخابات بود که با مشارکت ارزشمند مردم در طول انتخابات مطرح و با سلامت و امنیت کامل برگزار شد.
وحیدی گفت: اگر انصاف دارند درباره اهمیت این انتخابات و برگزاری آن در بهترین سطح سلامت و امنیت و ابتکارات آن صحبت کنند. سعی نکنند مطلب را آنطور که دوست دارند تغییر جهت دهند تا بتوانند درباره آن صحبت کنند.
وی درباره برخورد با ماموران متخلف فراجا و علت اطلاع‌رسانی نکردن در این زمینه و ایجاد شائبه‌هایی در اذهان مردم، گفت: طبیعی است در هر کاری هر مأموری اگر تخلف کند با او برخورد می‌شود، اما آنچه که شنیدم در فضای مجازی درباره یک مورد خاص پخش شده و در آن مورد خاص آنچه اتفاق افتاده توسط فراجا این بوده که به خانمی تذکر حجاب داده شده و باید رعایت می‌کرده و در برابر اجرای قانون و مقاومت نمی‌کرده اما در واقع خود را برهنه کرده است.
وحیدی ادامه داد: نیروی انتظامی با پتویی ایشان را جمع کرده و طبق ضوابط عمل کرده است، اما آنچه منعکس شده، ظاهراً جور دیگری بوده است. باید از تقطیع و به انحراف بردن موضوعات جلوگیری کرد نه اینکه کاری که فراجا براساس موازین قانونی به آن عمل کرده را جور دیگری نشان دهند و حاشیه‌سازی انجام شود و فراجا را منفعل کنند. ایستادن مقابل قانون و جلوگیری از اجرای قانون غلط است اگر موردی بود که ماموری خطایی داشته باشد بیش و پیش از همه فراجا با او برخورد می‌کند.
وزیر کشور درخصوص ابلاغ مبلغ جدید جرائم رانندگی بیان کرد: رسیدگی به این موضوع در دولت به اتمام رسیده است اما زمان ابلاغ آن هنوز مشخص نیست.

تحلیل خبر

بار معنایی کلمات را محفوظ نگه داریم

دکتر محمدمهدی جعفری زاده

با توجه به واقعیات و حقایق مستمر و ممتدی که طی صدها و شاید هزاران سال در تاریخ کشور ما رخ داده، «کلمات و واژه‌ها» جایگاه خاصی را در اذهان مردم پیدا کرده‌اند لذا زمانی که بر سر زبان‌ها می‌آیند، همه مردم انتظار دارند که از بار معنایی آنها کاسته نشود و جایگاه آن کلمات نزد عموم، تضعیف و تخریب نشود.
همانطور که حرمت افراد و بزرگان واقعی نباید شکسته شود، حرمت کلمات و واژه ها نیز نباید آسیب و صدمه ببیند. هم عناوینی همچون دانشمند، فیلسوف، علامه، استاد، طبیب، عالم و ... و هم مفاهیمی مانند صداقت، شجاعت، وفاداری، حماسه آفرینی، آزادگی و ... باید در جایگاه مهم خودشان باقی بمانند.
مثلاً اگر ما حضور مردم در انتخابات را حماسه می‌دانیم باید برای درصد خاصی از حضور به بالا آن را استفاده کنیم وگرنه بار معنایی این کلمه مخدوش و کم ارزش خواهد شد. اولین انتخاباتی که بعد از پیروزی انقلاب در فروردین 1358 داشتیم رأی مردم به جمهوری اسلامی با بیش از 98 درصد آرا بود، بدیهی است که این حضور حداکثری را حماسه بدانیم اما در انتخاباتی با درصد حضور پایین نمی‌توانیم مجدداً از کلمه «حماسه» استفاده کنیم چون در اینجا واژه های صداقت، امانت، حماسه، انتخابات و ... را از بار معنایی قابل انتظار کاهش داده‌ایم. پس شایسته است افرادی که از این واژه‌ها استفاده می‌کنند جایگاه آنها را محفوظ دارند.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها