یکشنبه 23 اردیبهشت 1403 5/12/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

یکشنبه 22 دی 1398 ، 57 : 17

کد خبر : 19107

از 0 نفر 0

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد؛ زخم داغداران با اخبار اخیر، عمیق‌تر شد گفت‌وگوی صریح و شفاف مسئولان نیروهای مسلح با رسانه‌ها ضروری است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد؛ زخم داغداران با اخبار اخیر، عمیق‌تر شد گفت‌وگوی صریح و شفاف مسئولان نیروهای مسلح با رسانه‌ها ضروری است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حساب توئیتری خود نوشت: برای بازسازی اعتماد،...

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حساب توئیتری خود نوشت: برای بازسازی اعتماد، جلسه گفتگوی صریح و شفاف مسئولان ستاد مسلح با رسانه‌ها ضروری است.
به گزارش ایرنا، سید عباس صالحی به دنبال حادثه دل‌خراش هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ در حساب توئیتری خود نوشت: به سهم خود از خانواده داغداران هواپیمای اوکراینی عذرخواهی می‌کنم و تسلیت مجدد می‌گویم.
عضو کابینه دولت دوازدهم می‌افزاید: زخم آنان با اخبار اخیر عمیق‌تر شد. اطلاعیه‌ها و توضیحات فرمانده نیروی هوا و فضای سپاه خوب بود، اما کافی نیست.
بر اساس اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برای بازسازی اعتماد، جلسه گفتگوی صریح و شفاف مسئولان ستاد مسلح با رسانه‌ها ضروری است.»
به گزارش ایرنا، مشاور عالی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز ساعاتی پیش در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: تأخیر در اعلام ماجرای هواپیمای اوکراینی، مرجعیت رسانه‌ای داخلی را به چالش کشید و به رسانه‌های دیگر، اعتبار بخشید. چاره کار، علاوه بر عذرخواهی، سپردن مدیریت افکار عمومی به اهل‌فن است.
حسین انتظامی آورده است: مراقب باشیم مواجهه ما با یک خطای انسانی (هرچند تأسف‌بار) سبب انفعال و شرمندگی نیروهای مسلح کشورمان نشود.
وی تأکید کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نماد اقتدار ملی‌اند و فرزندان جان‌برکف ملت.
هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراینی با ۱۷۶ مسافر و خدمه سرنشین که  صبح چهارشنبه تهران را به مقصد کی‌یف پایتخت اوکراین ترک می‌کرد در حوالی شهر جدید پرند در استان تهران مورد اصابت موشک قرار گرفت و همگی کشته شدند.

تحلیل خبر

ماجرای هدف قرار گرفتن هواپیمای مسافربری اکراینی در آسمان ایران بسیار غم‌انگیز بود. متأسفانه در هفته گذشته بعد از شهادت دلخراش سردار سلیمانی، سه حادثه اسفناک در کشور ما روی داد و به‌صورت دسته‌جمعی جان تعداد زیادی از فرزندان این مرزوبوم را گرفت؛ جان باختن 59 نفر در تشییع‌جنازه کرمان، پرپر شدن حدود 140 نفر مسافر ایرانی و بیش از 30 نفر مسافر خارجی (جمعاً 176 نفر) در حادثه غم‌انگیز اصابت موشک خودی به هواپیمای اوکراینی و کشته شدن 27 نفر در حادثه اتوبوس هرکدام ضربه‌ای به روح و روان مردم ایران و دیگر کشورها وارد ساخت که هرکدام از آنها تحلیل جداگانه از زوایای خاص می‌طلبد. اگر مدیریت و درایت خوبی حاکم بود در مراسم تشییع نباید 59 نفر به‌سادگی کشته می‌شدند. تنگنای مکان و فشار جمعیت، همه را به یاد شهدای منا انداخت که با برنامه‌ریزی صحیح قابل‌پیشگیری بود، اما ماجرای هدف قرار گرفتن هواپیمای اکراینی توسط موشک، داغ وسیع‌تر و عمیق‌تری است که در سطح جهانی موارد انگشت‌شماری از آنها تاکنون دیده شده و مسئولان قاصر یا مقصر نیز از همان ابتدای حادثه، به مردم‌شان و مردم جهان اطلاع‌رسانی کرده و افکار عمومی را در جریان قرار می‌دادند. متأسفانه در این حادثه، اگر اشتباه و خطای انسانی یا ابزاری را فرضاً بپذیریم و درد سنگین جان دادن دلخراش مسافران را تحمل کنیم اما آنچه افکار عمومی را جریحه‌دار کرد اخبار و اطلاعات ضدونقیضی بود که از طریق کشور ما و کشورهای دیگر شنیده و دیده می‌شد. مردم و رسانه‌های داخلی نیز برحسب اعتمادی که به مسئولان داشتند اطلاع‌رسانی داخلی را با اندکی تردید پذیرفتند که البته با انتشار آخرین خبر همه‌چیز دگرگون
شد.
کاش از همان ابتدا مسئولان حقیقت امر را به مردم خودمان و جهانیان اطلاع می‌دادند تا اعتماد عمومی از بین نرود.
برای همه درگذشتگان این سه حادثه، رضوان الهی و برای خانواده داغدار آنان صبر و سربلندی را از خداوند می‌طلبیم.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها