جمعه 21 اردیبهشت 1403 5/10/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

سه شنبه 16 آبان 1391 ، 28 : 8

کد خبر : 1501

از 0 نفر 0

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي فارس در گفت و گو با طلوع : جايزه ادبي و هنري ساليانه سلمان را در آينده شاهد خواهيم بود

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي فارس در گفت و گو با طلوع :  جايزه ادبي و هنري ساليانه سلمان را در آينده شاهد خواهيم بود

همتي بوشهري مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان فارس طي گفت و گويي اظهار داشت:


همتي بوشهري مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان فارس طي گفت و گويي اظهار داشت: با  توجه بهاينكه شخصيت حضرت سلمان فارسي مورد توجه مسلمانان جهان مي باشد كه بعد از ائمه، بزرگترين شخصيت در جهان اسلام است و پيوند بين ايران قبل از اسلام و بعد از اسلام مي باشد، با توجه به همين بينش و آگاهي مسلمانان كه پيامبر اسلام، او را از اهل بيت خود مي خوانند، لازم بود چنين كنگره اي برگزار شود. براي شناخت ابعاد شخصيت حضرت سلمان و لذا در دور دوم سفر هيأت دولت به استان فارس مصوب شد اين كنگره برگزار شود ولي زمان زيادي طول كشيد تا اينكه از چند ماه پيش با همت استاندار محترم، كليد اين كنگره زده شد و با حمايت حضرت آيت الله ايماني و حمايت دكتر حسيني وزير ارشاد و در شهرستان كازرون امام جمعه محترم و نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي و ساير دوستاني كه با ما همكاري داشتند و همچنين بنياد فارس شناسي، صدا و سيماي فارس و حوزههاي ستادي استانداري، اين كنگره برگزار شد .‌

همتي بوشهري گفت: روز اول رونمايي از تنديس حضرت سلمان در ورودي شهر كازرون انجام شد كه اين مجسمه ماكت است و مجسمه اصلي از جنس برنز تهيه شده و در چند ماه اينده در كازرون نصب مي شود .

وي افزود: به همين مناسب شب شعر در كل استان برگزار شده است و رونمايي از هشت جلد كتاب داشتيم در خصوص شخصيت سلمان فارسي، تمبر يادبود حضرت سلمان نيز با حضور شخصيت هاي كشوري و لشكري و مهمانان خارجي كه در مراسم افتتاحيه كنگره سلمان فارسي حضور داشتند رونمايي شد .

 اميدوارم شاهد برگزاري چنين نشست هايي جهت برقراري رابطه بين ملت ها و آشنايي جوانان با مفاخر اسلامي و ايراني باشيم. البته در سالهاي آينده اين كنگره تغييراتي خواهد داشت و جايزه سلمان فارسي در حوزه ادبي و هنري را نيز ساليانه در استان فارس شاهد خواهيم بود .

 در پايان از نشريه طلوع كه جهت انعكاس برنامه هاي كنگره فعاليت زيادي داشت تقدير و تشكر مي نمايم .‌


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « مصاحبه »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها