پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403 4/25/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

یکشنبه 9 خرداد 1395 ، 55 : 15

کد خبر : 8528

از 0 نفر 0

محمد مهدی جعفری زاده

سخنگوی وزارت کشور: می‌توانیم مثل هم فکر نکنیم اما با هم کار کنیم

حسینعلی امیری سخنگو و قائم مقام وزارت کشور در مورد عملکرد وزارت کشور...

حسینعلی امیری سخنگو و قائم مقام وزارت کشور در مورد عملکرد وزارت کشور در دو انتخابات مجلس دهم و مجلس خبرگان پنجم که اولین انتخابات‌هایی بود که دولت روحانی آن را برگزار کرد به عصر ایران گفت: ما در عین حال که اصرار داشتیم که آرامش کشور حفظ شود، تلاش کردیم همه گروه‌های سیاسی و تفکرات حزبی در انتخابات با هم رقابت کنند و استحضار دارید که در تعامل مناسب و منطقی با شورای محترم نگهبان و در دفاع از حقوق قانونی کاندیداها، نقطه نظرات خود را نیز ارائه کردیم تا کاندیداهای صلاحیت دار رد صلاحیت نشوند. در همه مراحل انتخابات، اصرار بر اجرای قانون انتخابات داشتیم و در تعامل با سایر قوای سه گانه فضایی را فراهم کردیم که در طول تاریخ انتخابات گذشته، وزارت کشور در برگزاری انتخابات مجلس دهم، بی‌حاشیه ترین و کم هزنیه ترین و در عین حال آرام ترین انتخابات را برگزار کرد.
سخنگوی وزارت کشور ادامه داد: به نظر بنده روند انتخابات گذشته، آزمون و تجربه بسیار خوبی بود که می‌توان در درون نظام، مثل هم فکر نکرد اما همگی برای حفظ ارتقا نظام جمهوری اسلامی و امنیت کشور در کنار هم کار کرد.

تحلیل خبر فوق

گروه تحلیل خبر روزنامه طلوع

آری می توانیم مثل هم فکر نکنیم ولی با هم کار کنیم.
جامعه ای که همه مثل هم فکر کنند در دنیای کنونی وجود ندارد. حتی کسانی که یک حزب سیاسی دارند و متعهد به خط مشی و اهداف آن حزب هستند در نحوه اجرا و تحقق آن، مثل هم فکر نمی کنند.
در کشورهای پیشرفته، احزاب رقیب، هم گاهی با هم ائتلاف می کنند و با اینکه با هم اختلاف فکری دارند ولی با هم کار
می کنند.
مردم امروز مثل انسانهای هزار سال قبل نیستند که همه بی سواد، ناآگاه و ساده فکر باشند. آن موقع اکثر مردم در جهل شان مشترک بودند و لذا عموما کودکانه فکر می کردند و سطح فکر، خواسته‌ها و دیدگاهشان مشابه هم بود.
اما از زمان مشروطیت به بعد که مطبوعات آمد، مدرسه تأسیس شد، مجلس شورا شکل گرفت، قانون به جای سلطنت مطلقه نشست و مردم روز به روز
آگاه تر شدند، افکار متفاوت شد و امروز هم هرچه علم و آگاهی افزایش می یابد، نوع نگاه و بینش و نگرش مردم در طیف متفاوت قرار می گیرد.
پس در آینده راهی نیست جز اینکه همه افکار و سلیقه ها در سرنوشت کشور مشارکت فعال داشته باشند و همگی با هم کار کنند.

 


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « به قلم مدیر مسئول »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها