جمعه 31 فروردین 1403 4/19/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

دوشنبه 6 تیر 1390 ، 35 : 19

کد خبر : 257

از 0 نفر 0

نظر بدهید و نظرات دیگران را مشاهده کنید

نظر بدهید و نظرات دیگران را مشاهده کنید

نحوه درج نظرات ارزشمند شما و مشاهده نظرات دیگران

 

بازدیدکنندگان محترم می توانند نظرات خود را در بخش نظرات، ذیل  هر مطلب (به جز در بخش دانلود صفحات)  و نظرات کلی را  ذیل  همین قسمت ( همین صفحه ) قرار دهند تا پس از تایید، توسط سایر بازدیدکنندگان قابل رویت باشد و یا برای مدیریت سایت قابل استفاده باشد. ضمنا چنانچه مایل به عدم نمایش نظر خود جهت بازدید کنندگان باشید عبارت (( عدم نمایش )) را در آخر نظر خود اضافه کنید.

بازدید کنندگان محترم می توانند به دو روش ذیل از نظرات دیگران آگاه شوند :

1-  در پایان شرح هر مطلب 

2- در زیر همین قسمت   ((0   ((((      (000   ففففف           (همین صفحه)

صمیمانه متشکریم.


ارسال دیدگاه Post comments


comment

سلام

با تشكر از شما به خاطر راه اندازي سايت

1390/7/28

comment

سعید

سلام- اینجانب با پیگیریهای مکرر از طرف اهالی منطقه جهت روکش و مرمت اسفالت بارها پیگیر از هم واحد مربوطه در شهرداری بهبهان و هم خود شهردار محترم بوده ام متاسفانه هیچ گونه اقدامی در این مورد از طرف شهرداری بهبهان صورت نگرفته است با توجه به نزدیک بودن فصل بارندگی و ایجاد مشکل دوچندان خواهشمند است جهت رفع این مشکل مردم اهلی را یاری فرمائید . با تشکر از شما آدرس: جاده قدیم اهواز پشت ایستگاه برق کوچه 16 متری فردوس روبروی ساختمان دانشی ( کاخ دانشی)

1390/8/2

comment

ali reza mokhtari

با سلام و عرض ارادات . جناب آقای جعفری زاده ، با آرزوی سلامت و تندرستی برای شما و خانواده محترمتان از راه دور ارادت خود را تقدیمتان می نمایم . همواره موفق باشید ............................... جناب آقای مختاری عزیز ، با عرض سلام متقابل و تقدیم ارادت خالصانه ، من هم آرزوی سلامتی و تندرستی برای شما و خانواد ه محترمتان را دارم . آن نظر دیگر نیز که ارسال کرده بودید ، ذیل آن عرض ارادت کردم. التماس دعا

1390/9/5

comment

علیرضا مختاری

جناب آقای جعفرزاده با سلام و عرض ارادت ، امروز وقتی صفحه اول روزنامه را دیدم متوجه شدم به اتفاق همسر محترم به حج مشرف شده اید ، لازم دانستم به این وسیله ضمن آرزوی قبولی حج و زیارت بازگشتتان از مکه مکرمه و مدینه منوره را به شماو همسر گرامی تبریک عرض نمایم . علیرضا مختاری ...................................................... طلوع: باسلام و تقدیم بهترین تحیات . از محبت و لطف شما ممنونیم . ان شاء الله خداوند نصیب شما در دفعات متمادی کند . من در مکه از طریق ایمیل مشرف شدن مان به سرزمین وحی را خدمت شما اعلام کردم و هر دو ایمیل شما را در همانجا مطالعه کردم و بهره مند شدم . من و دوستان هیات تحریریه مرتب ذکر خیر شما داریم و بی صبرانه منتظریم تا با برگشت به وطن به جمع ما بپیوندید . با ایمیل شخصی من ارتباط داشته باشید تا از دور استفاده ببریم. در کنار حرم امن الهی دائما دعاگوی شما بودم . سلام برسانید.

1390/9/7

comment

صدف

لطفا قیمت آگهی ها را تصحیح کنید. لطفا روزنامه هارو سروقت بدست مشترکین برسونید.باتشکر-----------------------------------------طلوع: کدام قسمت قیمت آگهی ها اشکال دارد؟ ما متوجه نشدیم. لطفا راهنمایی فرمایید . درمورد ارسال روزنامه برای مشترکین ، اگر با مشکلی مواجه شدید با دفتر روزنامه تماس بگیرید. متشکریم.

1390/9/15

comment

از دانشجويان علمي كاربردي كازرون

سلام عليكم جناب آقاي جعفري زاده قبلا از شما به لحاظ گوش شنواي ما تشكر مي نماييم سوژه اي در شهرستان كازرون وجود دارد كه سبب شده به شما پيام بدهم در دانشگاه علمي كاربردي كازرون درس مي خوانم استادي داريم كه ديپلم است او انسان با شخصيتي است و حتي از روي همين شخصيت استاد ما شده است ولي سوال اينكه فقط شخصيت مي تواند يك نفر را استاد كند خواهش مي كنم كه اين موضوع را پيگيري نماييد و به داد ما برسيد بي سواد شدن ما دانشجويان در بعضي دروس پايه سبب خواهد شد كه در آينده نتوانيم پاسخگوي نظام و مملكت باشيم اين موضوع را از دانشگاه پيگيري كرده ايم ولي متاسفانه نتيجه نداده است مجددا متشكرم ................................................................... ازصحت و یا سقم این مطلب اطلاع نداریم . چنانچه پاسخی آمد آن را نمایش می دهیم.

1390/9/25

comment

علیرضا مختاری

با سلام و عرض ارادت ؛ ضمن تشکر از درج نظر حقیر ، متاسفانه تاکنون ایمیلی از شما بدستم نرسیده است . از وقتی فهمیدم روزنامه در سایت گذاشته می شود همواره منتظر شماره جدید آن هستم تا از اوضاع و احوال شهر و دیارمان خبر دار شوم . توفیق روزافزرون شما و خانواده و تمامی دوستان را آرزومندم . سلام برسانید .....................................................................................با سلام متقابل : اگر ایمیل جدید فرستادم به آدرسی که مرقوم فرموده اید ارسال می کنم. شاد و با نشاط باشید

1390/9/26

comment

مختاری

سرمقاله خوبتان را مطالعه کردم . مثل همیشه موجز و گویا . در خانه اگر کس است یک حرف بس است . پایدار باشید . ......................................باسلام - از لطف و محبت شما متشکرم. به امید دیدار

1390/9/29

comment

حسن حسنی

با سلام.. لطفا لطفا لطفا بررسی شود که آقای ...شراب خوار و .... ----------------------------------طلوع : چون مطالب شما به آبروی یک فرد لطمه می زد نتوانستیم آن را نمایش دهیم . شما در این خصوص با مسئولین مربوطه صحبت کنید و برای راهنمایی بیشتر با سردبیر روزنامه تماس بگیرید.

1390/9/29

comment

عنایت الف-کازرون

باسلا م وآرزوی سلامتی دست اندرکاران روزنامه طلوع از اینکه روزنانه را در سایت قرار دادیدبسیار خوشحال شدم امیدوارم روزنامه طلوع همچون زمان تولدش در آگاهی بخشی ،فرهنگ رسانی وپوشش خبری وروشنگری آحاد مردم فهیم وبزرگوار ایران اسلامی، بیش از پیش موفق وسربلند باشید 0دوستدار طلوع ع.الف ................................با سلام و تشکر از محبت شما.

1390/10/10

comment

ابوالحسني -كازرون

سخنان بزرگان - ابوالحسني پيامبر اكرم (ص): با خواهش هاي نفس پيكار كنيد تا مالك وجود خو گرديد. حضرت علي(ع): دانش از مال برتر است ،دانش نگهبان توست وتو نگهدارنده مال،از بخشش مال كاسته گرددودانش از بخشيدن افزون شود،مقام ومرتبه اي كه از مال به دست مي آيد با مال هم از بين مي رود. (نيچه): كسي كه نفس خود را نگه داري كند ،دنيا راهم مي تواند نگه داري كند. (بيسمارك): بهترين وسيله دفع دشمنان ،زياد كردن دوستان است. (ويكتور هوگو): وجدان خداي حاضر در انسان است. (اسمايلز): مردم بااخلاق معمولا داراي وجداني پاكند.

1390/10/12

comment

عنایت الف-کازرون

باسلام وتشکر هر چه نظرات ارسالی به روز بشود بهتر است ........................ چشم . امیدواریم شلوغی کار مانع نشود.

1390/10/13

comment

امیر

آقای جعفری زاده من قبلاً هم به شما حضوراً گفته ام که بر روی صفحۀ اول روزنامه تان دقت و نظارت بیشتری داشته باشید. منظور بنده به طور خاص ترکیب رنگ هاست که علی رغم محتوای نسبتاً خوب روزنامه، این بی توجهی باعث می شود که ظاهر کار جلف و بعضاً مشمئز کننده بنماید. البته شاید هم با وجود نظارت جنابعالی حاصل می شود رنگ بندی این چنینی که در اینصورت به شما توصیه می کنم از یک طراح و گرافیست بهره ببرید.................با تشکر از جنابعالی ، ببخشید که بخاطر محدودیت درج کلمات مجبور شدیم مقداری از نظر شما را حذف کنیم اگر ایمیل فرمایید این محدودیت وجود ندارد . در مورد تنوع رنگ ها در آگهی ها، روزنامه های حرفه ای داخل همچون همشهری و جام جم و ...خارج همانند لوموند فرانسه ، اشپیگل آلمان ، فیگارو و...بیشتر ازطلوع از رنگ ها در آگهی ها استفاده می کنند. لطفا تلفن بدهید تا تماس حاصل شودکه بیشتر از این تعداد کلمات نشان نمی دهد.

1390/10/14

comment

صبور

با سلام خدمت دانشجویان دانشگاه علمی-کاربردی که در اینجا درد دلی بجا و منطقی مطرح کرده اند باید به اطلاع شما برسانم اینجانب با مدرک فوق لیسانس از مدرسان سابق دانشگاه علمی کاربردی کازرون می باشم و ضمن تایید نسبی اظهارات شما به اطلاعتان می رسانم که دلیل این معضل موجود در آنجا کلاً و جزئاً به ...... برمی گردد و.......

1390/10/14

comment

سید

به شما توصیۀ اکید می کنم یا کامنت ها را نگدارید و یا اگر می گذارید به صورت کامل بگذارید. اگر هم محدودیت در تعداد لغات دارید می توانید یک کامنت را طی چند پُست (قسمت) بگدارید. حذف، سانسور یا تحریف یک کامنت بسیار به دور از شخصیت حرفه ای روزنامه ای چون طلوع با آن سابقه است. خصوصاً ابتکار جدیدی که با به کار بردن کروشه و افزودن کلماتی به کامنت سعی در تغییر لحن آن می کنید بسیار مضحک است طلوع: دوست عزیز ما مایلیم همه مطالب سروران گرامی را نمایش دهیم ولی همانطور که فرموده اید از روزنامه طلوع توقع می رود که توهین ها یا اتهاماتی که عنوان مجرمانه و غیر اخلاقی است در سایت خود نمایش ندهد. متشکریم

1390/10/16

comment

بوالحسنی-کازرون

چند ماهواره دور زمین می چرخد؟-ابوالحسنی بیش از سه هزار ماهواره باسرعت سی وشش هزار کیلومتر در ساعت ،اطراف کره ی زمین حرکت می کنند. حضور ماهواره ها در فضا ضمن آن که فرصت تازه ای را برای کاوش های علمی بوجود آورده است ،چالش های جدیدی را نیز سبب شده است .تعدادزیاد ماهواره ها وفضا پیماهای فعال سبب شده است که فضا نیز همانند زمین شلوغ شود.در حال حاضر حدود سه هزارو سیصدو هشتاد وپنج ماهواره به دور زمین می چرخند.البته از این تعداد فقط یک هزارو شصت وهفت ماهواره فعال هستند.این ماهواره ها با سرعت سی وشش هزار کیلومتر در ساعت حرکت می کنند. باتوجه به این سرعت بالا ،افتادن حتی یک قطره رنگ روی این ماهواره ها می تواند خسارت شدیدی به آنها وارد کند .براساس برآورد های سازمان هوا فضای آمریکا،ناسا،حدود بیست و دو هزار جرم بزرگ تراز ده سانتی متر در فضا واطراف زمین معلق هستند.تعداد اجرامی که قطر آن ها یک تا ده سانتی متر است ،حدود پانصد هزار مورد است. با این اوصاف،احتمال برخورد این اجرام کوچک با ماهواره هایی که به دور زمین حرکت می کنند ودر نتیجه مخاطرات ناشی از آن ،بسیاراست. عمر متوسط ماهواره ها حدود پانزده س

1390/10/18

comment

ابوالحسنی-کازرون

قدر استاد نکو دانستن-ابوالحسنی گفت استاد:"مبر درس از یاد" یادباد آنچه به من گفت استاد یاد باد آنکه مرا یاد آموخت آدمی نان خورد از دولت یاد هیچ یادم نرود این معنی که مرا مادر من نادان زاد! پدرم نیز ،چواستادم دید گشت از تربیت من آزاد! پس مرا منّت از استاد بود که به تعلیم من اِستاد اُستاد هرچه می دانست ،آموخت مرا غیر یک اصل ،که ناگفته نهاد: قدر استاد نکو دانستن حیف استاد مرا یاد نداد گر بمرده است،روانش پرنور ور بود زنده،خدا یارش باد شعراز :زنده یاد ایرج میرزا ارزش علم-ابوالحسنی اَوضَع العِلمِ ماوَ قَفَ عَلی الِلّسانِ وَاَرفَعهُ ما ظَهَرِ فِی الجَوارِحِ وَالاَرکان (نهج البلاغه،حکمت91) کم ارزش ترین علم آن است که فقط بر سر زبان باشد،وارجمندترین علم آن است که با جوارح وارکان یاد گیرنده آمیخته باشد.

1390/10/18

comment

ابوالحسنی-کازرون

بیاموز وبیاموزان-ابوالحسنی ای عزیز عمر را به نادانی به آخر مرسان بیاموز وبیاموزان علم اگر جه دور باشد بطلب از آموختن عار مدار جمع مال را اقبال دان وخرج ناکردنش را ادبار خواجه عبدالله انصاری

1390/10/18

comment

ابوالحسنی-کازرون

ارجمندترین علم-ابوالحسنی اَوضَع العِلمِ ماوَ قَفَ عَلی الِلّسانِ وَاَرفَعهُ ما ظَهَرِ فِی الجَوارِحِ وَالاَرکان (نهج البلاغه،حکمت91) کم ارزش ترین علم آن است که فقط بر سر زبان باشد،وارجمندترین علم آن است که با جوارح وارکان یاد گیرنده آمیخته باشد.

1390/10/18

comment

ابوالحسنی-کازرون

تاريخچه صرع صرع يكي از قديمي ترين و درمان پذيرترين بيماريهاي شناخته شده در انسان ميباشد، كه به اشكال مختلف مانند افت ناگهاني هوشياري ، كبودي، مات زدگي و.... ظاهر ميشود. در روزگاران قديم مردم عقيده داشتند، كسي كه دچار اين حالات ميشود “ جن“ يا “شيطان“ در جسم او حلول كرده است. بر مبناي اين عقايد خرافي كه در مورد صرع وجود داشت ، براي درمان فرد مبتلا از راههاي مختلفي كوشش مي شد تا شيطان از درون وي بيرون رانده شود. گاهي بيرون كشيدن ارواح خبيثه از بدن آنان بسيار ظالمانه انجام مي گرفت، آنان را شكنجه ميكردند و با ابزارهائي بسيار ابتدائي مانند سنگهاي تيز جمجمه هايشان را سوراخ ميكردند يا به سحر و جادو متوسل مي شدند. يونانيان باستان به اين بيماري ، به عنوان بيماري مقدس نگاه ميكردند و معتقد بودند فقط يكي از خدايان ميتواند سبب سقوط بيمار بر روي زمين و تكانهاي شديد وي شود و بعد، قبل از مرگ كامل بيمار مجدداً وي را زنده كند. بقراط اولين كسي بود كه با اين نظريه مخالفت كرد. اين پزشك يوناني در حدود ٢٤٥٠ سال قبل معتقد بود، صرع يكي از انواع بيماريها و با منشا اختلال مغزي است. با گذشت قرنها و با كشف راههاي

1390/10/18

comment

امیر

آقای جعفری زاده علی رغم تدکّرات مستدل قبلی ، در این شماره طلوع مخصوصاً آمده و آگهی های ترحیم را به شکل رنگارنگ و برعکس آگهی های تبلیغاتی را به رنگ تمام مشکی گذاشته است. البته از فردی که از کوچه تنگ خیابان انقلاب برخاسته باشد توقع سلیقه و درک رنگ ها نمی رود. دیکتاتوری که شاخ و دم ندارد طلوع : عزیز ارجمند! عموم آگهی ها - چه ترحیم و چه تبلیغاتی - بنا به تقاضای مردم و با توجه به قیمت متفاوت آنها به صورت تک رنگ ، دو رنگ و یا چهار رنگ چاپ می شود و این خواسته ی صاحبان آگهی است و تمام نشریات کشور نیز آگهی های تک رنگ ، دو رنگ و چهار رنگ با قیمت های متفاوت دارند . در شیراز به روزنامه خبر و در تهران به روزنامه های دیگر مراجعه فرمایید . آیا اگر کسی نظر صاحبان آگهی را بر نظر شما ترجیح داد او دیکتاتور است؟ ضمنا مگر کسانی که در محله انقلاب زندگی می کنند از نظر شما افرادی تنگ نظرند؟ من افتخار می کنم که مدتی در کوچه حکمت و محله انقلاب بوده ام و بر وجب به وجب خاک شهرستان کازرون بوسه می زنم. به شما هم توصیه می کنم که هیچ وقت به هیچ انسانی بر روی کره زمین توهین نکنید تا فرهنگ توهین از بین برود

1390/10/19

comment

امیر

دیکتاتوری در همۀ سطوح و ابعادش از هر آنکس که سر بزند مدموم و غیر قابل تحمل است، ای کاش بیاییم به جای رذایلی چون دیکتاتوری و ترس، سبزاندیشی و شجاعت را در خود بپرورانیم. طلوع : اگر همه جا نظر اکثریت مردم و خواسته های آنها لحاظ شود و ما نیز در روابط اجتماعی مان به نفع مردم از نظر فردی خود بگذریم امید است که روزی استبداد زدگی در زوایای ذهن ما پاک شود . با تشکر از شما که به ادب و آداب پایبند هستید.

1390/10/19

comment

ابوالحسنی-کازرون

سوره لقمان آیه 17: وَامُر بِالمَعروفِ وَانه عَن ِالمُنکرِ وَاصبِر عَلی ما اَصابَکَ اِنَّ ذالِکِ مِن عَزم ِالاُمورِ "پسرم نماز را بپادار وامر به معروف ونهی از منکر کن ودر برابر مصائبی که به تو می رسد شکیبا باش که این از کارهای واجب و مهم است"

1390/10/20

comment

امیر

جناب آقای جعفری زاده ضمن تاکید بر گفته هایم در رابطه با رنگ بندی روزنامه، به خاطر لحن بدم در کامنت های قبلی عمیقاً عذرخواهی می کنم و حلالیت می طلبم.

1390/10/21

comment

امیر

سلام آقای جعقری زادۀ عزیز، شمارۀ 1205 روزنامه 22دیماه بسیار خوب و وزین رنگ بندی شده بود و جای تشکر داد. ------------------------------------------------------------------ طلوع: عزیز گرامی، کامنت های شما و همه کسانی که نظر میدهند هر چه باشد برای ما محترم است. در مورد رنگ بندی نیز ایده آل همان است که به صورت حرفه ای ترین حالت طراحی شود ولی همانطور که گفته شد؛ تک رنگ، دو رنگ و یا چهار رنگ بودن آگهی و حتی در برخی موارد انتخاب نوع رنگ آنها منحصرا در اختیار صاحبان آگهی می باشد و طراحان ما کمترین اختیار در این زمینه دارند که این شیوه اکثر روزنامه های کشوری و استانی است. البته ما دوست داریم همانطور که شما گفتید همه چیز در اختیار ما و بنا به میل طراحان روزنامه باشد. مجددا از حسن نظر شما تشکر می کنیم

1390/10/22

comment

ابوالحسني-كازرون

سخنان بزرگان (2)-ابوالحسني لقمان حكيم: اگرسخن چون نقره است،خاموشي چون زر پربهاست. اينيشتين: فكركردن سخت ترين كار بشر است. جان ديويي: زندگي خود را تبديل به مدرسه اي براي ياد گيري كن. اقليدس: آدم پرحرف تخم مي كارد وآدم خاموش درو مي كند. ناپلئون: دنيا از آن كساني است كه حرارت وانر‍ژي دارند. اديسون: تمام پيشرفت هاي خود را مديون تفكر منظم وياد داشت برداري دقيق هستم. گوته: كسي كه داراي عزمي راسخ است جهان را مطابق ميل خويش عوض مي كند.

1390/10/23

comment

ابوالحسني-كازرون

تعاليم قرآني-ابوالحسني نماز نيروي پاكسازي وَاَقِم الصّلوهَ اِنّ الصَّلواةَ تَنهي عَنِ الفَحشاء وَالمُنكَرِولَذِكرُاللهِ اَكبرُ وَاللهُ يَعلمُ ما تَصنَعُونَ. ونمازرا بجاي آركه همانا نماز است كه اهل نماز را از هر كار زشت وناشايست باز مي دارد وهمانا ياد خدا بزرگتروبرتر از هر چيز است وخدا به هرچه كنيد آگاه است.

1390/10/23

comment

ابوالحسنی-کازرون

آلبرت انيشتين دانشمند آلماني (1879- 1955) ويرايش : مريم فودازي «آلبرت انيشتين» در چهاردهم مارس 1879 در شهر «اولم» واقع در ناحيه «ورتمبرگ» آلمان متولد شد. وقتي كه آلبرت يك ساله بود، خانواده وي از اولم عازم مونيخ گرديدند. پدر آلبرت، هرمان انيشتين، كارخانه كوچكي براي توليد محصولات الكتروشيميايي داشت و با كمك برادرش كه مدير فني كارخانه بود، از آن بهره برداري مي كرد. وي از لحاظ عقايد سياسي با حكومت پروسي ها مخالفت داشت، اما امپراتوري جديد آلمان را ستايش مي كرد و صدر اعظم آن « بيسمارك » و ژنرال « مولتكه » و امپراتور پير يعني « ويلهم اول» را مورد تجليل قرار مي داد. مادر انيشتين كه پائولين كوخ نام داشت، بيش از پدر زندگي را جدي مي گرفت و از احساسات هنرمندانه اي برخوردار بود. آلبرت كوچولو به هيچ عنوان كودك اعجوبه اي نبود و حتي مدت زيادي طول كشيد تا سخن گفتن را بياموزد؛ بطوريكه پدر و مادرش وحشت زده شدند كه مبادا فرزندشان ناقص و غيرعادي باشد. اما بالاخره شروع به حرف زدن كرد، ولي غالباً ساكت و خاموش بود و هرگز بازيهاي عادي كودكان را دوست نداشت. تحصيلات ابتدائي خود را طبق تعاليم كاتوليك گذران

1390/10/25

comment

ابوالحسنی-کازرون

باسلام وارادت خدمت دوستان بزرگوار در روزنامه وزین طلوع چرا مطالب ارسالی به صورت ناقص در قسمت ارسال نظریات درج میگردد؟مانند مطلب آلبرت انیشتین.باسپاس با سلام - مشکل در طراحی سایت بوده که گفته اند رفع خواهد شد

1390/11/2

comment

ابوالحسنی-کازرون

باسلام وارادت خدمت دوستان بزرگوار در روزنامه وزین طلوع چرا مطالب ارسالی به صورت ناقص در قسمت ارسال نظریات درج میگردد؟مانند مطلب آلبرت انیشتین.باسپاس ضمنا آدرس ایمیل اینجانب هست:enayat_1344@yahoo.com - سلام-ان شاء لله مشکل رفع خواهد شد

1390/11/2

comment

ابوالحسنی-کازرون

شهادت آب بر اعجاز موسیقی آب نسبت به فكر ، موسیقی و حتی نوشته ها واكنش نشان می دهد و این تحقیقی است كه توسط آقای ماسارو ایموتو كه ژاپنی هستند صورت گرفته است و آقای فرهنگ به پخش تصاویری همراه با توضیح تحقیقات آقای ایموتو در این فیلم می پردازد. آدرس سایت آقای ایموتو : http://www.masaru-emoto.net/ و بنا به گفته ی آقای فرهنگ، خانمی هم در ایران هستند به نام خانم حمیده بی طرف مشابه این تحقیقات را انجام داده اند و به نتیجه رسیده اند كه وقتی قرآن برای آب خوانده می شود، مولوكول های آب زیباترین شكل را پیدا می كنند و تحقیقات ایشان مورد تأیید جشنواره ی خوارزمی قرار گرفته است. ******************** این هم نقل قول مستقیم مطلبی از سایت آقای ماسارو ایموتو: That project is the 99 names of God in Islam. We are hoping to create a photograph book of crystals showing 99 different names of God. Below is a sample of how it looks like. There are 99 of those and we spend two years going through all of them. We formally asked Masaya to edit the design and hopefully the book will be ready within this year.

1390/11/7

comment

MOKHTARI

جناب آقای جعفری زاده ، سلام . جای سرمقاله در روزنامه روز 12 بهمن خالی مانده ، حیف شد . بهتر نبودبا قلم شیوایتان اشاره ای به این مسئله می کردید ؟

1390/11/13

comment

علیرضا

سلام و درود به شما در شیراز شخصیت هایی هستند که انسان وقتی با آنها آشنا می شوند افسوس می خورد که چرا زودتر آشنا نشده یکی از این شخصیت های بزرگ که محل زندگی ایشون شیراز است استاد علیرضا بهرامی است ایشون دکتر دندانپزشک و دندانساز هستند استاد کونگ فو تن جو، (مربی تیم ملی در سال 1990) بنیانگذار کیک بوکسینگ استاد سازهای کوبه ای و ریتم شناسی تمامی سازها و ... وب سایت ایشون: http://www.alirezabahrami.com/ بدون شک فقط اهل قلم و رسانه می تواند و باید به معرفی بزرگان و مطرح کردن راز موفقیت ایشون بپردازند براتون آرزو موفقیت می کنم

1390/11/16

comment

حسین قاسمی

حسین قاسمی فرماندارسابق شیراز ومدیرکل سیاسی سابق استانداری ومدیر کل حراست سابق استانداری فارس واز اهالی شهر خشت باصدور بیانیه ای اعلام کرد ضمن احترام به تمامی نامزدهای انتخاباتی وجهت تنویر افکارعمومی اقای دکتر شاهین محمد صادقی نماینده مجلس هفتم کازرون رابه مناظره دریکی از مساجد شهر کازرون دعوت کرد. درپایان این بیانیه امده است خوب است اقای محمدصادقی بجای تهدید وفرستادن عده ای... دریک مناظره رودررو درشهر کازرون که زمان ومکانش رانیز حتی ایشان مشخص کنند شرکت نمایند.قاسمی گفته است بزودی دریک نامه 30صفحه ای محورهای مناظره را به اطلاع عموم مردم شهرستان خواهد رساند طلوع : متاسفانه ما هنوز این بیانیه را ندیده ایم اگر شما نمونه آن را دارید برای ما بفرستید که یک زمانی به درد می خورد . همچنین اگر نامه 30 صفحه ای منتشر شده برای ما ارسال فرمایید.

1390/11/27

comment

تربت

.... این عکسای مزخرف چیه انداختی صقحه اول روزنامه ات؟ انتخابات فرمایشی تبلیغ کردن داره؟ بترس از خدا و شرم کن از خون های به ناحق ریخته شده و جان های به ناحق در بند. تو با داغ کردن تنور انتخابات به هر شکل و میزانی که باشه مثل اینه که بر روی خون صدها شهید که از دو سال پیش تاکنون یا به صورت آشکار و در کف خیابان یا به صورت خاموش و در گوشه خانه و یا ... قربانی آزادی من و تو شده اند ... . طلوع : ؟

1390/12/5

comment

علی

طلوع = کپی پیست طلوع : اگر لطف کنید و یک شماره طلوع ( هر شماره ای که دوست دارید) از صفحه اول تا آخر بررسی کنید وببیند چند در صد مطالب طلوع تولید خودش و چند در صد به قول شما کپی است . سپس آن را با نشریات استانی و جنوبی و کشوری در این زمینه مقایسه کنید. این مقایسه هم دست خودتان . متشکریم

1390/12/8

comment

mokhtari

سی و هفت درد و عیب اساسی ما ایرانیان صادق هدایت در کتاب بوف کور خود می نویسد .. سی و هفت درد و عیب اساسی ما ایرانیان که هیچوقت درمان نشد..! در زندگی درد هایی است که روح انسان را از درون مثل خوره می خورند و می زدایند،این درد ها را نه می شود به کسی گفت و نه می توان جایی بیان کرد..! به قسمتی از درد های اجتماعی ما ایرانیان توجه کنید: 1-اکثر ما ایرانی ها تخیل را به تفکر ترجیح می دهیم. 2-اکثر مردم ما در هر شرایطی منافع شخصی خود را به منافع ملی ترجیح می دهیم. 3-با طناب مفت حاضریم خود را دار بزنیم. 4-به خوش بینی بیش از منطق بینی تمایل داریم. 5-بیشتر نواقص را می بینیم اما در رفع انها هیچ اقدامی نمی کنیم. 6-در هر کاری اظهار فضل می کنیم ولی از گفتن نمی دانم شرم داریم. 7-کلمه من را بیش از ما به کار می بریم. 8-غالبا مهارت را به دانش ترجیح می دهیم. 9-بیشتر در گذشته به سر می بریم تا جایی که اینده را فراموش می کنیم. طلوع : سلام بر شما عزیز ارزشمندمان . متاسفانه بیش از این نمی پذیرد . لطفا این مطالب و مطالب بلند دیگر را ایمیل بفرمایید تا در روزنامه استفاده کنیم. به : tolou@yahoo.com

1390/12/15

comment

سینا

هر وقت در هر زمینه ای از شما انتقادی می شود شما با یک استدلال تکراری فرد منتقد را به سایر نشریات استانی و قیاس با آنها ارجاع می دهید. برادر عزیز قدری انتقاد پذیر باشید و به جای جبهه گیری (هر چند در ظاهر متانت آمیز)عیوب خود را بپذیرید و در صدد رفع آن بر آیید و همواره سعی کنید خود را با معیار و استاندارد وفق دهید نه با سایر نشریات. ------------------------------------------------------ طلوع : از لطف و محبت شما متشکریم . ما سراسر عیب و نقصیم و هیچگاه ادعای برترین ها نداریم . اگر دوستان و عزیزان دلسوزی همچون شما نظر بدهند به دیده منت قبول داریم ولی توضیحاتی که ارائه می دهیم به معنای این است که مواردی را برای خود و یا طرف مقابل مبهم می بینیم و می خواهیم با کنکاش بیشتری به نتیجه روشنی برسیم. اگر دوستان توضیح بیشتری از طریق مکالمات تلفنی بدهند متشکریم . تلفن مستقیم مدیر مسئول روزنامه 07112344775- 09173098535 می باشد . از لطف و عنایت ویژه ای که می فرمایید متشکریم. پیشایپش عیدتان مبارک

1390/12/26

comment

ali reza mokhtari

بر چهره ی گل نسيم نوروز خوش است بر طرف چمن روی دلفروز خوش است از دی که گذشت هر چه گويی خوش نيست خوش باش ومگو ز دی که امروزخوش است پیشاپیش سال نو و عید نوروز را به شما و خانواده محترم تبریک عرض می کنم . طلوع : متقابلا سال نو و عید نوروز را به شما و خانواده محترم تبریک عرض می کنیم .

1390/12/27

comment

ali

ايا تنها با ساخت مساجد بايد جزء خيرين باشيم مسجدجامع نوباوجودقدمت زيادوباتوجه به واقع بودنش در مركز شهرعده اي از همشهريان را حسرت به دل گذاشت كه به علت بلندي ورودي حياط به شبستان خواهران كه تنها يك پله ولي نسبتآ بلند است فاقد سطح شيب دار باشد داخل شبستان هم فاقد صندلي باشد جرا كه امروزه دردمفاصل سن و سال را نمي شناسد به اميد كمك خيرين عزيز

1391/1/29

comment

ali

آقا چرا روزنامه های جدیدتون روی سایت نمیگذارید؟ -------------------------------- طلوع : با تشکر از شما ، چند شماره ای با مشکل مواجه شدیم که ضمن پوزش ، مجددا همه شماره ها روی سایت گذاشتیم .

1391/2/2

comment

پدر یک مصدوم

جناب آقای جعفری زاده باسلام امیدوارم با توجه به اینکه مطلب از طریق برادر عزیزی دریکی از نشریات کازرون چاپ شده بود اما اکثر مردم عزیز شهرستان کازرون کاملا درجریان قرار نگرفته اندشما در صورت صلاحدیدوانسان دوستی واگاهی مردم این درد دل بنده را چاپ کنید چون درد دل کل مردم شهرستان از زن ومرد می باشد حتی شاید بد تر از بنده. سرکذشت از اینجا شروع می شود درکازرون فقط شعار بر این است که امکانات بیمارستان کم است سوال بنده بعنوان یک پدر که با چه مشقتی فرزند خردسالم را به جوان 29ساله وبا تحصیلات عا لیه رساندم حالا که با افتخار آرزو داشتم بتواند به مملکت وشهر خود خدمت کند بعلت سهل انگاری وعدم.... بعضی پزشکان در بیمارستان کازرون درحال جان کندن بود وپزشک معالج بدون توجه به وضعیت فرزند بنده که در اثر تصادف از ساعت 8صبح تا 5بعد از ظهر نفس های آخر را می کشید وحتی پزشک عمومی که در اتفاقات حضور داشت همان اول وقت اعلام کرد این جوان خونریزی داخلی دارد وبا دکتر جراح تماس بگیرید با توجه که دکتر جراح کشیک بود متاسفانه دربیمارستان حضور نداشت وپس از تماس های مکرر گفته من در مطب شخص خودم هستم وعکس ومدارک مصدوم را بیاورید مطب پس از مراجعه به مطب ایشان اعلام می کند که مشکلی ندارد حتی می تواند مرخص شود با خواهش وتمنا با وسیله شخصی اورا بربالین مصدوم آوردیم باز حرف خود را تکرار کرد با توجه به اینکه مصوم شکمش ورم کرده بود ونفس نمی توانست بکشد ورفت ساعت 4وضعیت بیمار بحرانی شده بودباز بادکتر تماس گرفتیم وبا هزاران خواهش وتمنا آوردیمش بالای سر بیمار .گفت یک سونوگرافی می نویسم بعد شما جوابش را بیاورید من در تامین اجتمائی جلسه دارم ببینم..... با تماس از طریق سوپروایز بیمارستان مشخص شد خانم در مطب شخصی خود هستند وگفت بیمارانم را ببینم بعد می ایم فورا به مطب ایشان مراجعه ...و با هزارن التماس ایشان را اوردیم بیمارستان وسونو گرفت نه از دل ونه از جون . باز بیا دنبال آقای دکتر ساعت 5مراجعه کردیم در جلسه ایشان فقط به ما گفت ای کاش همان صبح اعزامش کرده بودید شیراز .گفتیم پس لطف کنید مجوز اعزام مصدوم به شیراز را بد هید پاسخ ایشان منفی بود . گفتیم آمبولانس که نیست ازطریق اورژانس به ما کمک کنید باز جواب منفی واظهار داشت زنگ بزنید شیراز آمبولانس شخصی برایتان بیاید اگر مشکل پول بود بنده اگر حتی اعضای بدن خود قلب کلیه وکبد خودرا بفروختم جگر گوشه ام نجات پیدامیکرد مشکلی برایم نبودبا توجه به اینکه مالی هم نداشتم حاظر بودم جانم فدای فرزند شود.شما را به خدا وجدان پاکتان مردم کازرون وآقای جعفری زاده .... ما باید چکار می کردیم جوانم جلوی چشم پدر مادر برادر وخواهر داشت چه زجری می کشید خلاصه نمدانستیم چکار کنیم فقط دست به دامن حضرت ولی عصر شدیم تا اینکه جوانمردانی که هنوز غیرت ومردانگی جبهه های حق علیه باطل را از یاد نبرده بودند که از ذکر نامشان معذورم چون ازحضرت علی اکبر امام حسین (ع)اجرشان را خواهند گرفت امبولانس در اختیار ما گذاشتند وساعت5.30اورا بدون مجوز به شیراز اعزام کردیم .فرزند دومم اورا همراهی می کرد. در آمبولانس که تماس گرفت اکسیژن داره تمام می شود تونل اولی راننده عزیز امبولانس سرعت را زیاد کرد وبه دشت برم رسیدن زمانی بود که هیچ امیدی دیگر نبود برادر بر بالین برادر جوانش وهیچ کار نمی تواند بکندجز دست هایش به طرف اسمان واز یاری دهنده درماندگان کمک خواست. اورژانس دشت برم محبت کردند وکپسول اکسیژن به داخل امبولانس اوردند ودوبار نفس کشیدن بهتر شد تا اینکه اورا به بیمارستان شهید رجائی شیراز تحویل دادند. فورا بدون فوت وقت فرشتگان نجات این پزشکان عزیز پهلوی فرزندم را شکافتند واز ریه سمت راست او حدود یک لیتر ونیم خون تخلیه کردند. مصدومی که پزشک کازرون می خواست مرخصش کند بعد از این عمل وعکس وسونو وسی تی اسکن فرمودند دعا کنید حد اکثر زمان عمر این جوان یک ساعت کمتر بوده پون ایشان ضربه شدیدخورده وکبد اوصدمه دیده سه دنده اوشکسته کتف او ترک خورده لکن او ترک خورده وبعد از ریه سمت چپ او 150سی سی خون کشیدند .مصدومی که به گفته دکتر کازرون مشکلی نداشته 11روز در ای سی یو بوده. بنده همین جا از ریاست محترم بیمارستان شهید رجائی شیراز فرشتگان نجات برادران عزیز دکتر پایدار فوق تخصص جراحی عمومی ودکتر مومن زاده فوق تخصص جراحی استخوان ومفاصل ودکترهای عزیز دیگر که درخصوص نام مبارکشان حضور ذهن ندارم و کلیه پرسنل زحمت کشی که دراین مدت واقعا انسانهائی به تمام معنا هستند کمال تشکر را می کنم .بنده خیلی کوچکتر از انم که بتوانم ذره ای از محبت های همه ای عزیزان را جبران کنم فقط از حضرت ولی عصر ارزوی سعادت سلامت وپیروزی در تمام مراحل زندگی برای یک به یکشان دارم .همچنین از مردم قدر شناس وعزیز کازرون همشهریانی که متاسفانه مسولین قدر این نعمتی که همین مردم انسان دوست هستند نمیدانند وبنده را دراین مدت چه حضوری وچه با تماس تلفنی در بیمارستان ومنزل تنها نگذاشتند ودلداریم دادندجانم را فدای یک به یک شان می کنم وپایشان را می بوسم با توجه به اینکه بنده یک خدمت گذار جزئی بودم برایم سنگ تمام گذاشتند ودر چند مسجد نماز گذاران عزیز دعا بر گذار کرده بودند ودر منازلی در دهه فاطمیه خواهران محترم دست به دعا و ارزوی شفای عاجل خودم وفرزندم را از حضرت فاطمه طلب کرده بودند احسن ودرد بر شما مردم وهمکاران اداری ام وکسانی که از شهرستانها وروستاها مرا شرمنده کردند .درپایان از رئس جمهور محترم ، وزیر بهداشت ودرمان نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی ومدیرکل شبکه بهداشت فارس وکازرون وامام جمعه محترم فرماندار محترم این خواسته رادارم بنده به خاطر این همه زجر که کشیده ام الان مشکل روحی دارم چه کسی جوابگوست واگر در روز عاشورا سالار شهیدان فرمود ایا کسی هست مرایاری دهد امروز مردم شهر کازرون -قائمیه -بالاده جره-نودان خشت وکنارتخته وروستاهای این منطقه پیروان حسین (ع)فریاد می زنند آیا کس هست از پرپرشدن عزیزان ما در بیمارستان جلوگیری نماید .عزیزان جگر گوشه بنده نه اولی بوده ونه اخری. درپایان شرمنده حضرت ولی عصر هستیم که این بیمارستان به نام مبارک اوست البته درهمین بیمارستان پزشکان ونیروهائی هستند که واقعا زحمت می کشند که این عزیزان حسابشان با دیگران فرق می کند به امید روزی که با خدمتگذاران صدیق این شهر آباد گردد وبه روستا تبدیل نگردد.حقیر فرزندم را اول معجزه الهی ودوم پزشکان وپرسنل عزیزبیمارستان شهیدرجائی شیراز نجات دادند خدایا خودت یاری دهنده بی منتی .

1391/2/21

comment

بنده خدا

اولویت اشتغال با چه کسانی است؟ امروزه یکی از بزرگترین معضلات جامعه مشکل بیکاری است. مسئله ای که اگر ریشه ای برای درمان آن چاره اندیشی نشود در زمانی نه چندان دور جامعه را، کشور را، ملت را، دولت را، نظام را و ... از پای درخواهد آورد و این بیماری خطرناک به مرگ همه ارزش ها و انسانیت منجر خواهد شد. مسئله ای که دیگر نه اسلامیت و جمهوریت که کلیت فرهنگ کهن ما را نابود خواهد کرد. بیماری بیکاری که در چند سال اخیر تب آن بیشتر شده است حالا آغاز نشده و ریشه در سیاستمدارانی دارد که در دوره های قبل در کشور ما بر اریکه قدرت نشسته بودند. ریشه در سیاست های غلط گذشته دارد. اما همه این مسایل دلیلی بر آن نیست که سیاست های غلط دولتمردان امروز را نادیده بگیرم. این مسئله نه دولت ها را، بلکه مجالس سابق و فعلی را مورد اتهام قرار می دهد. دلیل این که در چند سال اخیر بیکاری افزایش پیدا کرده است بر می گردد به متولدین سالهای 63، 64، 65 که اوج جمعیت متولدین را دارا هستند. و نه تنها دولتهای وقت برای آنان چاره اندیشی نکردند و زیرساخت های لازم را برای ورود این نسل به جامعه آماده نکردند، که بگوییم از آن سال برنامه ای داشته باشند برای امروز، بلکه حتی برای ورود متولدین این سالها برای به دبستان هم زیرساخت ها را آماده نکردند و این شد که باید در حیاط مدارس چادر می زدند یا خیلی خوبش این بود که کلاس ها در کانتینر ها تشکیل می شد؛ آن هم با 40-50نفر در یک کلاس در چند شیفت. بگذریم از معلمان و تربیت و آموزش این نسل... دولت سازندگی اول هرچند به ساخت زیرساخت ها پرداخت، ولی تنها زیر ساخت های اقتصادی بود و همچون بقیه عرصه ها این نیز نادیده انگاشته شد. دولت اصلاحات نیز که به قول خودشان هر 10 روز یک بحران داشتند، که بیشتر این بحران ها، بحران های خودساخته بود. بهتر بگویم به جای انجام کار، تنها سیاست بازی را به بهانه آزادی بیان توجه کردند. و کاری به زیرساخت ها برای ورود این موج جمعیت که در سال بعد از آن دولت وارد بازار کار می شد، نکردند. دولت فعلی نیز هرچند با شعار عدم سیاست بازی وارد شد و شاید دلیل عمده مردم برای بر سر کار آوردن آن هم همین بود؛ ولی بعد از دو سال، درگیر سیاست بازی های فرعی شد و از کارآیی خود افتاد. و حتی امروز هم هیچ کدام از مسئولین امر اعم از مقنن و اجرایی و حتی مصلحتی به فکر راه چاره ای برای حل این مشکل نیستند. تا ان جا که در انتخابات سال 88 هر 4 نامزد ریاست جمهوری بدون نادیده گرفتن این مسئله و صرفاً برای خوشایند مرفهین بی دردی (که قاعدتاً مسایل دیگری غیر از مسایل اساسی مردم برایشان مهم است مثل آزادی ... که مسئولین هم فقط برای جلب رضایت آنان فعالیت می کنند زیرا سر و صدایشان گوش فلک را می تواند کر کند.) به مسئله اشتغال زایی برای بانوان پرداختند. 1 و اما دلیل این که مطلب حاضر را نوشتم این بود که 26 اردیبهشت خبری از سوی مدیرعامل شرکت مخابرات فارس بر خروجی خبرگزاری ها نقش بست: اولویت استخدام در شرکت مخابرات با بانوان است.2 در حالی که همه دم از تبعیض جنسیتی می زنند انگار این مسئله اصلاً تبعیض جنسیتی نیست و این یعنی برداشتن تبعیض جنسیتی. مسئولین امر شاید اصلاً در ایران زندگی نمی کنند. وقتی گفته می شود فقر و فساد و تبعیض، و این که برای رفع آنان بایستی اقدام عاجلی صورت گیرد، به جای برخورد ریشه ای به برخوردهای بسیار بی مورد می پردازند. ایران جامعه ای دارد که در آن شرعاً عرفاً و قانوناً همه چیز به خصوص مسایل مالی و مادی خانواده بر دوش مرد است. و وقتی مردی نتواند خرجی را درآورد، باعث می شود که نتواند ازدواج کند. و وقتی نتواند ازدواج کند مسلماً دختران جامعه نیز نمی توانند ازدواج کنند و این مسئله باعث افزایش جرم و جنایت و فساد و فحشا و فقر می گردد. آیا با سرکار رفتن بانوان در حالی که بسیاری از جوانان این جامعه بی کار هستند باعث تغییر فرهنگ که چه بگویم، تضعیف فرهنگ نمی شود؟ با کدام منطق این مسئله را برای خویش حل کنیم ؟ آیا مسئولین امر اگر دختری داشته باشند که حقوق داشته باشد حاضر هستند آن را به جوانی بدهند که شغلی ندارد؟ حتی اگر دخترشان شاغل هم نباشد باز حاضر به چنین کاری هستند؟ در حالی که بیش از 90 درصد بانوان شاغل به حقوقی که می گیرند نیازی ندارند و عمدتاً دلیلشان این است که در خانه بیکار هستند، یا این که رفته اند درس خوانده اند حالا می شود بی کار باشند و... عمدتاً از سر بیکاری و تفریح می خواهند کار کنند و حتی این که کمک خرجی خانواده باشند، اصلاً صحت ندارد زیرا تنها به تجمل گرایی خانواده و بالا رفتن سطح توقع خانواده منجر می شود. در این حال و با بیکاری شدید در بین پسران جامعه که شرعاً، عرفاً، قانوناً، منطقاً، عقلاً و طبیعتاً بایستی خرجی زندگی را بدهند در اولویت قرار دادن بانوان به چه معناست؟ در کدام کشور و کدام جامعه این تبعیض را قائل شده اند که اکنون در کشور ما که داعیه اسلام گرایی را دارد، این تبعیض غیر منطقی را قایل می شوند؟ نگارنده مخالف اشتغال بانوان نیست. اما در زمانی که پسران (که خرج دهنده زندگی هستند) بیکارند، اولویت اصلی با بانوان است؟ حالا اگر شغلی باشد که نیاز است حتماً از بانوان استفاده شود مثل پزشکی و پرستاری و معلمی در مدارس دخترانه و ... می گوییم اشکال ندارد. اما غیر از این مشاغل آیا بقیه مشاغل از عهده مردان بر نمی آید؟ آن هم در جایی مثل شرکت مخابرات؟ آیا این به صلاح جامعه است؟ یا به فساد جامعه؟ خواننده محترم با یک دو دو تا چهارتای بسیار ساده به خوبی خواهد فهمید که در یک چنین جامعه ای اولویت با کدام جنسیت است. حداقل می گفتید هر دو با هم برابر. اما از اخباری که می رسد انگار این جزو سیاست های کلی دولتی است که نام خود را اصولگرا گذاشته و بر ضد اصول حرکت می کند!!!!! ----- 1-نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سال 88 در برنامه های تلوزیونی که به عنوان فیلم تبلیغاتی ساخته ستاد نامزدها این مسئله عنوان شد. و روی این مسئله بسیار مانور می دادند. و تنها جناب محسن رضایی بود که هرچند آن را عنوان کرد ولی روی آن مانور نداد. 2-خبرگزاری های مهر، فارس و... و همچنین روزنامه بازار کار محمدمهدی اسدزاده

1391/3/3

comment

نامی

آقای جعفری، با سلام و احترام، در صفحه اول شماره 1240 روزنامه تان خبری هست با این تیتر بزرگ که نقل قولیست از رئیس بانک مرکزی "بهمنی: منتظر کاهش نرخ دلار باشید" حال آنکه بنده با چندین بار مطالعه متن خبر کمترین اشاره مستقیمی یا تلویحی که توضیح دهنده تیتر باشد نیافتم.بلکه آنچه در متن خبر می آید برعکس دلالت بر این دارد که نرخ دلار به این آسانی ها کاهش نمی یابد. بهتر است در انتخاب تیتر دقت بیشتری به خرج دهید. حتی اگر دیگر روزنامه ها یا سایت ها هم با هر رویکردی اعم از امنیتی، سیاسی یا اقتصادی از این تیتر نامربوط استفاده کرده باشند، دلیل نمی شود که شما هم از آن استفاده کنید. ------------------------------------- طلوع: با تشکر از شما. این تناقضات و اشکالات در سخنان تا چاپ نشود مردم متوجه نمی شوند . باید گویندگان بدانند که زیر ذره بین مطبوعات و مورد قضاوت مردم هستند و اطلاعات درست به مردم بدهند. چاره کار ننوشتن نیست.

1391/3/20

comment

ali akbar

باسلام وخسته نباشيد متاسفانه حال كه پس ازسي سال كتاب يكي از شعراي مظلوم كازرون چاپ شده و در تهران نشستي به منظور نقد و بررسي ايشان برگزار شده مطبوعات فارس تا كنون كم لطفي كرده اند و چيزي در اين باره ننوشته اند. لطفا لينكهاي زير را ببينيد: http://bookcity.org/news-1990.aspx http://bookcity.org/news-1978.aspx http://bookcity.org/news-1981.aspx ------------------------------------------- طلوع : با تشکر از شما. مطبوعات که علم غیب ندارند باید یک جایی به آنها خبر دهد و مطالب برایشان ارسال کند. عیب از گردانندگان آن جلسه بوده که خبر نداده اند و اخبار آن را برای مطبوعات فارس و کازرون ارسال نکرده اند و الا مرحوم پزشکیان مورد احترام همه ماست.

1391/4/29

comment

علی

با تشکر فراوان از زحمات بی دریغ جناب جعفری و سپاس بابت مطالب مفید و آموزنده ایشان در روزنامه طلوع ------------------------------------------- طلوع : متقابلا لطف و محبت شما را می ستاییم و تشویق افرادی مانند شماست که ما را دلگرم به استمرار فعالیت پر درد سر و طاقت فرسای مطبوعاتی می کند.متشکریم

1391/4/31

comment

ابوالحسنی-کازرون

باسلام وعرض ادب وارادت خدمت جناب آقای جعفری زاده: از ابراز محبت شما و همه دست اندر کاران روزنامه وزین طلوع نسبت به درج آگهی تبریک آغاز زندگی مشترک دوگل زیبای هستی "ساناز خانم ومحمد آقا -رضازاده وابوالحسنی"صمیمانه تقدیر وتشکر می نماییم. خانواده ابوالحسنی ورضازاده-کازرون

1391/5/2

comment

همشهري

با سلام لطفاً pdf كل صفحات روزنامه را يكجا در سايت قرار دهيد تا ما بتوانيم دانلود كنيم . با تشكر -همشهري شما از تهران ==================== طلوع: با سلام . معمولا هر شماره همین کار می کنیم به جز مواقعی که اشکال غیر منتظره در مراحل آپلود و ارسال به سایت پیش می آید. متشکریم

1391/5/25

comment

م

با سلام، چند ساعت پیش خبردار شدم که پروژه چهار بانده شدن مسیر دوراهی رادار به بعد که به پروژه بزرگراه‌ دشت ارژن - کنار تخته - قائمیه معروف است تعطیل شد. این پروژه استراتژیک که به گفته قائم مقام وزیر و مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس و با درج در همه سایت ها و خبرگزاری های دولتی توسط دولت جزء پروژه های مهر ماندگار برشمرده شده و بر همین اساس اعلام شده که تا پایان دوره دولت دهم این پروژه تامین بودجه شده و بایستی به اتمام برسد (در سایت کازرون نما هم این مطلب با کد خبر در مورخ 19 خرداد 91 درج شده است) . ولیکن با نهایت تاسف معلوم نیست به چه دلیلی این پروژه به طور ناگهانی از لیست پروژه های تصویب شده مهر ماندگار بیرون رفته است. هم اکنون که شما این نوشته را می خوانید دو شرکت استراتوس و رامان که از مجریان بزرگ این پروژه بوده اند در حال تسویه حساب با نیروهای خود هستند و در 72 ساعت گذشته بسیاری از کارگران و مهندسان خود را که از اهالی کازرون می باشند اخراج کرده اند. لطفا اطلاع رسانی کنید شاید بتوان کاری کرد.

1391/6/30

comment

کریم عباسی

به نام خدا اصلاح طلب کیست؟ اصولگرایی چیست؟ برای درک بهتر مفاهیم اصلاح و اصول ، اصلاح طلبی و اصولگرایی ، باید پیشینه این مفاهیم در دنیا و ایران را ، ولو بسیار اندک ، عنوان نماییم.اگر بخواهیم از دیدی فلسفی به این مفاهیم نگاهی افکنده باشیم نخست باید واژه های یا "عین" و "ذهن" ، که اساس تفکرات فلسفی می باشند را توضیح دهیم که در حوصله این مقال نمی گنجد. از نظر تاریخی در غرب ، مثلا در انگلستان ، مذهب کاتولیگ و سلطنت مطلقه داریم . مفاهیمی مانند پروتستان و سلطنت مشروطه به اصلاحاتی اطلاق می شود که جهت تغییر وضع موجود که همان مذهب دگم کاتولیگ و دیکتاتوری بوده ، انجام می گیرد. در فاصله بین دو انقلاب انگلستان ، یعنی انقلاب 1644 و انقلاب درخشان 1688 این اتفاقات رخ داده است. بدان معنا که هم در حوزه دین و هم در حوزه سیاست این اصلاحات رخ داده است. بعد از این وقایع عصر روشنگری و انقلاب صنعتی ، مشاهده می نماییم که هم در ذهنیات و هم در عینیات تغییراتی حاصل گردید و هر آنچه تحت عنوان دین به مردم تحمیل می شد و یا در قالب سلطنت به مردم زور می گفت ، تغییر کرد که وضعیت فعلی مغرب زمین نتیجه همین غربال گری هاست.و اما در کشور خودمان به دلیل تفاوت در تاریخ و جغرافیا و فرهنگ تغییرات بگونه ای دیگر آغاز گردید. امیر کبیر ، عباس میرزا ، طالبوف ، آخوندزاده ، مراغه ای ، تقی زاده ، رضا شاه و خاتمی هرکدام بگونه ای تلاش در جهت تغییر و اصلاح داشتند که چندان موفقیت آمیز نبود. از میان اسامی ذکر شده اولین و آخرین آن یعنی امیر کبیر و خاتمی نماد یکی از الگوهای تغییر ، یعنی از بالا و بدست حاکمیت بوده که اندک توفیقات حاصله نتیجه همین پیروی از یک الگوی عقلانی بوده است. باید عنوان نمایم که مقوله تغییر در قالب چند الگو می تواند انجام گیرد. 1 – تغییر از بالا و توسط دولت یعنی اصلاحات . 2 – تغییر از پایین یعنی بصورت انقلاب توسط مردم . 3 – تغییر از وسط یعنی توسط جامعه مدنی و ایجاد نهادها . 4 – تغییرات همه جانبه یعنی هر سه مورد یاد شده با هم اتفاق می افتد. چون هیچگاه هر سه مدل تغییر در جامعه ما همزمان نبوده اند ، بنابراین اصلاحات اساسی و تغییرات کارساز انجام نشده است. همین کار گروهی و ایجاد نهادهای مدنی مانند تشکل های دانشجویی مستقل یکی از راههای رسیدن به جامعه ای بهتر است که دانشجویان در قالب تشکلهای دانشجویی مجری صادق و بی ریای آن هستید. در بررسی های تاریخی در می یابیم که نهاد روحانیت و علمای دین ، علی الاغلب به دنبال تغییر در دنیای سیاست بوده اند و شاهان به دنبال تغییر در دیانت ، نمونه آن سید حسن مدرس برای تغییر در سیاست پای می فشرد و رضا شاه جهت زدودن دین.به دلیل محدودیت زمانی و فضا در این مطبوعه نمی توان بیشتر از این وارد جزئیات گردید.با توجه به عنوان این نوشتار و طرح مسئله اصولگرایی چیست؟ و اصلاح طلب کیست؟ باید عنوان نمایم هیچ اصلاح طلبی بدون اصول نمی تواند باشد و هیچ اصول گرایی بی نیاز از اصلاح نیست. آنچه مهم است اینکه کدامین اصول مبنا هستند ؟ آیا مطالبات و معلومات عده ای کج اندیش را می توان اصول نامی؟و اما مهم دیگر اینکه چه چیزی باید اصلاح گردد؟آیا دغدغه های فکری هر کسی تحت عنوان روشنفکری و مدرنیسم را می توان اصلاح نامید؟ آیا تفسیر موسع داشتن از قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اصلاح طلبی می باشد ؟ و یا تفسیر مضیق داشتن ، اصولگرایی؟ آنچه مسلم است همه چیز نه سیاهند و نه سفید . تمامی نظام های فکری دارای اصول و قواعد خاص خود هستند و نظام حکومتی و فکری ما هم عاری از اصول نیستند و بدون پایبندی به این اصول هرگز ره به جایی نخواهیم برد. دو اصل مهم نظام حکومتی ما ، جمهوریت و اسلامیت آن می باشد ، که طبق قانون اساسی تا ابد غیر قابل تغییرند ، یعنی جمهوریت و اسلامیت چون در قانون اساسی آمده اند از اصول می باشند که خود برخواسته از نظر متخصصان و علما در حوزه های حقوق و دین می باشد. مهمترین میثاق همه ما قانون اساسی است که التزام عملی به تک تک بندهای آن ما را در زمره اصول گرایی قرار می دهد. پس می توان گفت که اصلاح طلب کسی است که به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران التزام عملی داشته باشد و اصول گرا هم جریانی است که به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران التزام عملی داشته باشد. تفسیر به رای و سپس مصادره به مطلوب نمی تواند مبنای اصلاح طلبی و اصولگرایی باشد.جمله آخر اینکه از نظر سلیقه ای اصلاح طلبی یعنی مشوق پویایی و اصولگرایی یعنی حافظ ایستایی . اصولگرایی وضع موجود را نیک می پندارد و اصلاح طلب وضع مطلوب را. کریم عباسی کارشناس ارشد علوم سیاسی

1391/7/9

comment

بازدیدکننده سایت

سلام چرا بعضی مواقع صفحه شماره روزنامه جدید دیر در سایت قرار دادهخ میشود لطفا بررسی کنید ............................................ طلوع : جهت حمایت از انتشار ‏‎- توزیع - فروش و اشتراک نمونه های چاپی فعلا تصمیم گرفته ایم که فقط صفحه اول هر شماره را در سایت بگذاریم. متقاضیان اشتراک می توانند با دفتر روزنامه تماس بگیرند.07112344772-07212229246

1391/7/10

comment

بازدیدکننده سایت-

سلام چرا فقط صفحه اول شماره جدید روزنامه را برای دانلود قرار داده اید ناراحت شدم لطفا بررسی کنید ............................................. طلوع : جهت حمایت از انتشار ‏‎- توزیع - فروش و اشتراک نمونه های چاپی فعلا تصمیم گرفته ایم که فقط صفحه اول هر شماره را در سایت بگذاریم. متقاضیان اشتراک می توانند با دفتر روزنامه تماس بگیرند.07112344772-07212229246

1391/7/10

comment

بازدیدکننده سایت-

سلام لطفا فقط صفحه اول را برای دانلودقرارندهیدپس بقیه صفحات چی؟ ........................................ طلوع : جهت حمایت از انتشار ‏‎- توزیع - فروش و اشتراک نمونه های چاپی فعلا تصمیم گرفته ایم که فقط صفحه اول هر شماره را در سایت بگذاریم. متقاضیان اشتراک می توانند با دفتر روزنامه تماس بگیرند.07112344772-07212229246

1391/7/11

comment

بازدیدکننده سایت-

سلام لطفا همه صفحات روزنامه را برای دانلودقراردهید. ...................................... طلوع : جهت حمایت از انتشار ‏‎- توزیع - فروش و اشتراک نمونه های چاپی فعلا تصمیم گرفته ایم که فقط صفحه اول هر شماره را در سایت بگذاریم. متقاضیان اشتراک می توانند با دفتر روزنامه تماس بگیرند.07112344772-07212229246

1391/7/15

comment

مهندس...

باسلام .مدتی است که موضوع صدور سند مالکیت بحث داغ هر کوی و برزن در بخش چنارشاهیجان شده است .در مقابل هر دفتر نقشه کشی و هر پست بانکی بنر عریض و طویلی نصب شده که عبارت نقشه برداری یو تی ام جهت صدور سند سیم سرپ دیده هر بیننده ای را مات و مبهوت می کند .باخود اندیشیدم که چگونه صدور سند مالکیت که رویای مردم است براحتی توسط این دفاتر صادر می شود ؟به یکی از این دفاتر در سه راه اولاد مراجعه کردم .از پیر و جوان وکوچک و بزرگ در این دفتر نقشه کشی (که بعدا متوجه شدم که حتی پروانه اشتغال بکار از سازمان نظام مهندسی را هم ندارد!)جمع شده بودند و به صحبتهای اقاو خانمی گوش می دادند که ظاهرا از گردانندگان این معرکه بودند.طوری صحبت می کردند که گویا اینجا نماینده اداره ثبت اسناد و املاک است و بزودی سند مالکیت سیم سرب در اینجا به مردم تحویل داده خواهد شد!پیرمردی را دیدم که 130000 تومان به خانم متصدی دادو درخواست رسید کرد و که ندادند. درحدود 15دقیقه ای که انجا بودم حدود 7میلیون تومان وجه نقد تحویل متصدی شد .با یک جمع و تفریق ساده دریافتم که روزانه 20 میلیون تومان نقدینگی مردم تحویل فقط این دفتر می شود حالا بقیه دفاتر جای خود دارد!براستی هر دفتر نقشه کشی در یک ماه کمتر از 100میلیون از مردم اخذ نمیکند؟!تکلیف این نقدینگی و گردش پولی چه می شود ؟اگر در مقابل این پول کلانی که خودسرانه و بدون حساب و کتاب اخذ می شود ،کاری برای ان پیرمرد کشاورزو ان کارگری که توان خرید یک کیلو گوشت برای فرزندانش را ندارد ، انجام نشود ،براستی چه کسی و چه دستگاه مسئولی باید جواب بدهد؟موضوع را از طریق اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان کازرون پیگیری کردم . اول که کسی از جزئیات نحوه صدور سند که در سایت ثبت اسناد امده انچنان خبر بدرد بخوری نداشت وقت بیشتری را صرف کردم تا اینکه مسئولی چنین گفت:ما مختصات یوتی ام بالاده نودان و خشت را داریم و لی قائمیه را نه! از مسئولین محترم تقاضا دارم که فکری بحال مردم بخش چنارشاهیجان بکنند .هزینه واقعی یو تی ام چقدر است ؟ایا نمی شود که بحث یوتی ام املاک قائمیه همانند شهرهای فوق الذکر از طریق نقشه واداره ثبت استخراج گرددتا بار مالی ان متوجه مردم عزیز این بخش نشود؟اگر این دفاتر نقشه کشی که نود درصدشان غیر قانونی و بدون اخذ مجوز از سازمان نظام مهندسی استان فارس دایر شده اند ،پول مردم را بالا بکشند و کلاه برداری کنند ،چه به سر مردمی که در اثر تحریمهای بدخواهان ،در فشار اقتصادی هستند ،خواهد امد؟به نظر شما موجب دلسردی مردم از مسئولان ،انهم در این برهه حساس نخواهد شد ؟پیشنهاد :پولی که این دفاتر اخذ میکنند بسیار زیاد است با تحقیقی که انجام داده ام این ها خودشان بریده اند و خودشان هم دوخته اند .اداره ثبت کازرون وارد میدان شده و خودش متولی این امر شود لااقل پول مردم به یغما نخواهد رفت.یا اینکه همان رفتاری که برای نودان ،بالاده وخشت دارند را برای مردم شریف بخش چنارشاهیجان هم داشته باشد .ضمنا بخشدار و امام جمعه از نماینده و کارشناس اداره ثبت اسناد و املاک کازرون دعوت کنند تا در نمازجمعه حاضر شده و به مردم اطلاع رسانی کنند.ارزمند سربلندی ایران اسلامی -چو ایران نباشد ،تن من مباد.

1391/8/13

comment

مهندس...

باسلام .مدتی است که موضوع صدور سند مالکیت بحث داغ هر کوی و برزن در بخش چنارشاهیجان شده است .در مقابل هر دفتر نقشه کشی و هر پست بانکی بنر عریض و طویلی نصب شده که عبارت نقشه برداری یو تی ام جهت صدور سند سیم سرپ دیده هر بیننده ای را مات و مبهوت می کند .باخود اندیشیدم که چگونه صدور سند مالکیت که رویای مردم است براحتی توسط این دفاتر صادر می شود ؟به یکی از این دفاتر در سه راه اولاد مراجعه کردم .از پیر و جوان وکوچک و بزرگ در این دفتر نقشه کشی (که بعدا متوجه شدم که حتی پروانه اشتغال بکار از سازمان نظام مهندسی را هم ندارد!)جمع شده بودند و به صحبتهای اقاو خانمی گوش می دادند که ظاهرا از گردانندگان این معرکه بودند.طوری صحبت می کردند که گویا اینجا نماینده اداره ثبت اسناد و املاک است و بزودی سند مالکیت سیم سرب در اینجا به مردم تحویل داده خواهد شد!پیرمردی را دیدم که 130000 تومان به خانم متصدی دادو درخواست رسید کرد و که ندادند. درحدود 15دقیقه ای که انجا بودم حدود 7میلیون تومان وجه نقد تحویل متصدی شد .با یک جمع و تفریق ساده دریافتم که روزانه 20 میلیون تومان نقدینگی مردم تحویل فقط این دفتر می شود حالا بقیه دفاتر جای خود دارد!براستی هر دفتر نقشه کشی در یک ماه کمتر از 100میلیون از مردم اخذ نمیکند؟!تکلیف این نقدینگی و گردش پولی چه می شود ؟اگر در مقابل این پول کلانی که خودسرانه و بدون حساب و کتاب اخذ می شود ،کاری برای ان پیرمرد کشاورزو ان کارگری که توان خرید یک کیلو گوشت برای فرزندانش را ندارد ، انجام نشود ،براستی چه کسی و چه دستگاه مسئولی باید جواب بدهد؟موضوع را از طریق اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان کازرون پیگیری کردم . اول که کسی از جزئیات نحوه صدور سند که در سایت ثبت اسناد امده انچنان خبر بدرد بخوری نداشت وقت بیشتری را صرف کردم تا اینکه مسئولی چنین گفت:ما مختصات یوتی ام بالاده نودان و خشت را داریم و لی قائمیه را نه! از مسئولین محترم تقاضا دارم که فکری بحال مردم بخش چنارشاهیجان بکنند .هزینه واقعی یو تی ام چقدر است ؟ایا نمی شود که بحث یوتی ام املاک قائمیه همانند شهرهای فوق الذکر از طریق نقشه واداره ثبت استخراج گرددتا بار مالی ان متوجه مردم عزیز این بخش نشود؟اگر این دفاتر نقشه کشی که نود درصدشان غیر قانونی و بدون اخذ مجوز از سازمان نظام مهندسی استان فارس دایر شده اند ،پول مردم را بالا بکشند و کلاه برداری کنند ،چه به سر مردمی که در اثر تحریمهای بدخواهان ،در فشار اقتصادی هستند ،خواهد امد؟به نظر شما موجب دلسردی مردم از مسئولان ،انهم در این برهه حساس نخواهد شد ؟پیشنهاد :پولی که این دفاتر اخذ میکنند بسیار زیاد است با تحقیقی که انجام داده ام این ها خودشان بریده اند و خودشان هم دوخته اند .اداره ثبت کازرون وارد میدان شده و خودش متولی این امر شود لااقل پول مردم به یغما نخواهد رفت.یا اینکه همان رفتاری که برای نودان ،بالاده وخشت دارند را برای مردم شریف بخش چنارشاهیجان هم داشته باشد .ضمنا بخشدار و امام جمعه از نماینده و کارشناس اداره ثبت اسناد و املاک کازرون دعوت کنند تا در نمازجمعه حاضر شده و به مردم اطلاع رسانی کنند.ارزمند سربلندی ایران اسلامی -چو ایران نباشد ،تن من مباد.

1391/8/13

comment

ع-الف

دس مریزا؛خدا قوت الهی همیشه پابرجا باشین،طلوع مهرتون مستدام،همه ی وقتتون بخیر وشادمانی -ممدسین اَ کازرون ع-الف

1391/8/16

comment

فروزان

با سلام لطفن همه ی صفحات را به صورت پی دی اف روی سایت بگذارید . فکر کسانی که نمی توانند اشتراک شوند یا در استانی هستند که روزنامه نمی آید نیستید! ------------------------------------------------------- طلوع : با تشکر از شما . قبلا در این مورد توضیحات لازم عرض کرده ایم . ازجمله به قسمت تابلو اعلانات سایت مراجعه فرمایید

1391/8/17

comment

حسن

حداقل قسمت آرشیو دانلود همه ی صفحات بذارین صفحه اول به چه درد می خورده . ------------------------------------------------ طلوع : با تشکر از شما . قبلا در این مورد توضیحات لازم عرض کرده ایم . ازجمله به قسمت تابلو اعلانات سایت مراجعه فرمایید

1391/8/18

comment

شهروند قائمیه

باسلام و عرض ادب و تسلیت. وتشکر از مدیریت این وبسایت .به استحضار میرساند که ظاهرا سریال بدبختی های این بخش تمام شدنی نیست !بنیاد مسکن کازرون موافقت کرده که برای شهر قائمیه مانند نودان و بالاده با هزینه 100 هزار تومان سند مالکیت صادر کند .در این رابطه جلسه ای یکشنبه 28 ابان در شهرداری قائمیه باحضور بخشدار-شهردار -امام جمعه-بنیاد مسکن و ثبت اسناد و املاک برگزار گردید.در این جلسه بنیاد مسکن اعلام امادگی کرده که خودش متولی امرسیر مراحل صدور سند مالکیت برای بخش چنارشاهیجان شود .لکن متاسفانه مطلع شدیم که مسئولین خودمان کارشکنی کرده اند و حتی امام جمعه محترم صورت جلسه را امضا نکرده اند !.لذا بر حسب وظیفه لازم می دانم که به ذکر چند نکته مهم بپردازم :یک:اگر بنیاد مسکن متولی سیر مراحل صدور سند شود هزینه تمام شده بیش از 120000تومان نخواهد شد.دوم:مردم در مدت زمان کمتری سند خود را دریافت خواهند کردسوم:دست سودجویان و کلاهبرداران قطع خواهد شد.بنده پیشنهاد میدهم که بنیاد مسکن متولی نقشه برداری یوتی ام شهر قائمیه شود که از این رهگذر هزینه تمام شده صدور سند مالکیت به یک پنجم کاهش خواهد یافت .باور بفرمائید که اطلاع رسانی و کمک فکری به مردم در این شهر بسیار ضعیف است.باتشکر كوه چنار:باتشكرازشما لازم به يادآوري است كه اولااولين كسي كه اين پيشنهادرادادكه درخصوص ثبت نام براي سندمالكيت جلسه اي باحضوراداره ثبت،بنيادمسكن،شوراي اسلامي وبخشداري وهركسي كه حضورش دراين جلسه لازم است درهمان روزهاي اول ثبت نام تشكيل شودتااينكه دست دلالان وافرادكارشكن كوتاه گرددومردم باتحمل هزينه كمتر صاحب سند مالكيت شوند خودامام جمعه بود.ثانياازنظرقانوني 4گروه مي تواننددرثبت نام سنداقدام نمايندكه درسايت ثبت اسنادكل كشور موجوداست ثالثا بنابرنقل نمايندگان مسكن جلسه اي كه دراستان درهمين خصوص بوده است مقررگرديده بودكه اداره ثبت مسوليت ثبت نام متقاضيان درقائميه رابرعهده بگيردوبنيادمسكن هم بخش هاي ديگررا.ودراين جلسه مقرر گرديد كه اداره بنياد مسكن بااداره ثبت استان باهم هماهنگي كنندكه اگر اداره ثبت قبول كردبنيادمسكن شهرستان كازرون متولي امرباشد.رابعااين جلسه يك ماه بعدازاينكه دفاتر ثبت نام كردندتشكيل شده است كه اگر امام جمعه امضا مي كردعده اي شاكي اين قضيه بودندنهايتاامام جمعه قرار نيست كه درهركاري ورود نمايد ووظيفه ايشان ارشاد وتذكراست.هم اكنون امام جمعه خواهان رفع مشكلات مردم ازطريق مجاري قانوني مي باشد.

1391/8/30

comment

شهروند بخش چنارشاهیجان

بخشدار محترم ،آی شوراهای درخواب خفته،خواب زمستانی تا کی؟/مگر امام جمعه محترم در خطبه ها تذکر ندادند ؟بینی و بین ا... این چه کاری است که دفترها و پست بانک ها بر سرمردم می اورند ؟ای مسئولان قائمیه،آی بخشدار،ای شوراها،سر بزنید به سایت ثبت اسناد و املاک اگر بلد نیستید لااقل به کافی نت بروید و کمک بگیرید.در سایت http://www.ssaa.ir/صراحتا اورده است :نظر به اينکه متقاضيان درخواست صدور سند مالکيت در اجراي قانون تعيين تکليف وضعيت ثبتي اراضي و ساختمانهاي فاقد سند رسمي به دليل نبود امکانات لازم جهت تهيه نقشه UTM در برخي از شهرها با مشکل مواجه شده اند لذا در راستاي تسهيل در امور مراجعين مقرر گرديد متقاضيان در موقع ثبت نام، نقشه ملک مورد تقاضا را تهيه و به وسيله GPS دستي و يا گوشي تلفن همراه صرفاً مختصات جغرافيايي تقريبي يک نقطه از وسط ملک را شخصاً و يا از طريق اشخاص آشنا به امور نقشه برداري مشخص و اطلاعات حدود اربعه ملک و مشخصات مجاورين و حد فاصل و مختصات نقطه تعيين شده را (مطابق نمونه) در قسمت گواهي تعيين مختصات ملک درج نمايند. معنای اطلاعیه جدید قوه قضائیه این است که دیگر نیازی به مراجعه مردم به این دکانها !نیست.مردم خودشان با یک موبایل طول و عرض جغرافیائی وسط ملک خود را در فرم مربوطه ارسال کنند.این چه کاری است که باید حتما 100 هزار تومان از مردم بگیرند!این همه پول از مردم گرفته اند ایا پس می دهند ؟ قطعا که نه! ،هر دفتری اگر 1000 ثبت نامی هم که داشته باشد می شود 100 میلیون.بابت چه کاری و چه زحمتی !این پول ها اخاذی در روز روشن و در دیدگان مسئولین است.والا برای این بخش زشت است که اینچنین با مردم شریف بخش چنارشاهیجان رفتار می شود .یعنی یک مسئول شجاع نیست که به این وضعیت سر و سامان بدهد. پیشنهاد:1-پولهای مردم باید عودت داده شود. 2- شهرداری را موظف کنید تا کار مردم را با 10000 تومان انجام دهد .هم درامد است و هم کمک به مردم هم حفظ ابروی بخش. بنده با جرات تمام این مطالب بالا را برای فرماندارمحترم و استاندارمحترم و دیگر مسئولین ارسال می کنم چونکه مسئولین ما بنا ندارند که کار این مردم شرافتمند را انجام دهند .ضمنا ازمسئول محترم این وبلاگ تشکر میکنم که در این شهر لااقل این فضا را برای داد فراهم اورده اند.خداوند کمکتان کند .انشاا...

1391/9/15

comment

شهروند قائمیه

با سلام و عرض ادب و احترام.به استحضار امام جمعه محترم شهرمان میرساند میرساند که در رابطه با ماده 147 قانون ثبت اسناد و املاک ،طبق اطلاعیه چند روز قبل که در www.ssaa.ir امده است:نظر به اينکه متقاضيان درخواست صدور سند مالکيت در اجراي قانون تعيين تکليف وضعيت ثبتي اراضي و ساختمانهاي فاقد سند رسمي به دليل نبود امکانات لازم جهت تهيه نقشه UTM در برخي از شهرها با مشکل مواجه شده اند لذا در راستاي تسهيل در امور مراجعين مقرر گرديد متقاضيان در موقع ثبت نام، نقشه ملک مورد تقاضا را تهيه و به وسيله GPS دستي و يا گوشي تلفن همراه صرفاً مختصات جغرافيايي تقريبي يک نقطه از وسط ملک را شخصاً و يا از طريق اشخاص آشنا به امور نقشه برداري مشخص و اطلاعات حدود اربعه ملک و مشخصات مجاورين و حد فاصل و مختصات نقطه تعيين شده را (مطابق نمونه) در قسمت گواهي تعيين مختصات ملک درج نمايند. باتوجه به مطالب فوق نقشه برداری یو تی ام حذف شده است لکن دفاتر نقشه کشی که شاید 10 تا هم نباشند همچنان از عودت پول مردم امتناع می ورزند .گویا پولهای میلیونی مردم را در حسابهای شخصی خود ریخته و سود روز شمار می گیرند .تورا به خدا به داد مردم بخش چنارشاهیجان برسید بنظر میرسد که تراژدی دیگری در قائمیه در حال وقوع است .اجرتان با خدا.درست است که ارتباطی با امام جمعه ندارد و بخشداری وشورای شهر باید فکری کنند ولی اقدام ولائی می خواهد .این دفاتر در این 2 ماه فقط پولهای مردم را گرفتند .مطمئن باشید دوباره ابروی بخش ریخته خواهد شد.کار را به شهرداری بدهید و قال قضیه را بکنید قبل از اینکه دیر شده باشد !

1391/9/16

comment

ali reza

با سلام خدمت کارکنان روزنامه طلوع. چرا تمامی صفحات روزنامه رو داخل سایت قرار نمی دین؟ من بنده که خارج از شهرستان هستم چطور می تونم به این روزنامه دسترسی داشته باشم؟ با تشکر --------------------------------------------------- طلوع : با تشکر از شما . قبلا در این مورد توضیحات لازم عرض کرده ایم . ازجمله به قسمت تابلو اعلانات سایت مراجعه فرمایید. می توانید روزنامه مشترک شوید و در هر نقطه کشور به آدرس تان ارسال میشود.

1391/9/26

comment

محمد

با سلام؛و با تقدیر و تشکر از شجاعت،درایت و بی طرفی روزنامه طلوع در درج حقایق و اطلاع رسانی صحیح و به موقع و از منابع موثق،بخصوص در مورد پرونده شهرداری کازرون؛انشاالله موفق و موید و پیروز باشید. ----------------------------------------- طلوع: از لطف شما متشکریم

1391/10/29

comment

محمد بازیار

باسلام و خسته نباشید خدمت مدیرمسوول محترم جناب آقای جعفری زاده و کلیه کارکنان و زحمتکشان روزنامه همیشه پرتلالو طلوع.روزنامه محترم طلوع بنده هم به سهم خود هجدهمین سالگرد تولدت را تبریک عرض می کنم بخصوص از کسانی که در متولد شدنت کمک و مساعدت کردند هم تقدیر و تشکر می کنم.انشاالله همیشه پرتلالو و سرفراز باشی و شاهد آن باشیم که پرتوهای طلوعت همه افق ها را بگیرد.(و من الله توفیق)

1391/11/20

comment

علیرضا مختاری

با خوبی ها و بدی ها، هرآنچه که بود؛ برگی دیگر از دفتر روزگار ورق خورد، برگ دیگری از درخت زمان بر زمین افتاد، سالی دیگر گذشت روزهایتان بهاری و بهارتان جاودانه باد پیشاپیش نوروز بر شما مبارک . علیرضا مختاری (العین)

1391/12/17

comment

جعفر راهویی

ضمن سلام و خسته نباشید خدمت شما عزیزان به استحضار می رساند که ما کارکنان دانشگاه پیام نور واحد آغاجاری از استان خوزستان که 11 نفر می باشیم مدت 5 سال است که در این دانشگاه مشغول به کاریم و قول جذب از طریق وزارت را به ما دادند و در این 5 سال ما رو بیمه نکردند و تا دو سال پیش مبلغ 80هزار تومان دریافتی ما بود و حال 2 سال است همین 80هزار تومان هم قطع شد و به ما گفتند پرونده شما در حال استخدامی می باشد. ولی هنوز خبری نشده به همه جا اطلاع دادیم حتی به دفتر مقام معظم رهبری و ریاست جمهور و وزارت علوم هم ایمیل زدیم ولی باز خبری نشد چند ایمیل هم به برنامه شما زدیم ولی دوباره خبری نشد .اگر شما بیایید و وضعیت زندگی ما رو نگاه کنید بخدا گریتون میگیره. تو رو بخدا این مسئله را از طریق اخبار به گوش مسئولین برسونیند شاید فرجی بشه.اسامی کارکنان این واحد دانشگاهی به شرح ذیل می باشد. جعفر داهوی مدت خدمت 5 سال تلفن 09169500049- حسن بخرد 4 سال 09169546988- ابوالفضل مهدی فر 4 سال 09163722496- محمود قاسمی 4 سال 09394913712- علیرضا دامن افشان 4 سال 09334363830- اسماعیل قدیمی 6 ماه-سرار خانم طاهری و همتیان و ساجدی 4 سال خواهشمندیم به اطلاع مسئولین برسونید من الله توفیق

1391/12/27

comment

یک علاقمند طلوع

سلام ، خدا قوت ضمن تبریک سال نو ، از این که مجددا صفحات روزنامه را در سایت گذاشتید از شما تشکر می کنم .

1392/1/27

comment

علیرضا

سلام و درود به شما در شیراز شخصیت هایی هستند که انسان وقتی با آنها آشنا می شوند افسوس می خورد که چرا زودتر آشنا نشده یکی از این شخصیت های بزرگ که محل زندگی ایشون شیراز است استاد علیرضا بهرامی است ایشون دکتر دندانپزشک و دندانساز هستند استاد کونگ فو تن جو، (مربی تیم ملی در سال 1990) بنیانگذار کیک بوکسینگ استاد سازهای کوبه ای و ریتم شناسی تمامی سازها و ... وب سایت ایشون: http://www.alirezabahrami.com/ بدون شک فقط اهل قلم و رسانه می تواند و باید به معرفی بزرگان و مطرح کردن راز موفقیت ایشون بپردازند براتون آرزو موفقیت می کنم

1392/1/30

comment

ندا سجادی فر

سلام. فارغ التحصیل رشته ادبیات و زبان انگلیسی هستم. 5 سال کار ترجمه متون علمی و ادبی انجام میدهم. جویای کار هستم. 09367524003 با تشکر

1392/2/30

comment

هوشمندی

فرماندار محترم طفا پاسخ دهید. بخش چنارشاهیجان توسعه یافته یا کمتر توسعه یافته ؟ زمان مخابره : ۱۳۹۲/۱/۲۰ ساعت ۱۰ : ۳۰ با تصویب هیئت وزیران؛ فهرست مناطق کمتر توسعه یافته در امور حمایتی برای دوره برنامه پنجساله پنجم توسعه تنفیذ شد همانطور که اطلاع دارید خبرفهرست مناطق کمتر توسعه یافته در مورخه 20/01/1392 بر روی سایت اطلاع رسانی دولت به نمایش عموم گزارده شد اما متاسفانه اسمی از بخش چنارشاهیجان در آن فهرست مشاهده نگردید وجا دارد که مسئولان محترم شهرستان جهت تنویر واقناع افکار عمومی در اینخصوص اطلاع رسانی کنند و توضیحات لازم را ارائه نمایند. لیست پیوست مناطق کمتر توسعه یافته در ذیل: بخش کمتر توسعه یافته تابعیت تقسیماتی استان شهرستان: جره و بالاده فارس کازرون خشت فارس کازرون کنارتخته و کمارج فارس کازرون کوهمرد فارس کازرون اوز فارس لارستان بنارویه فارس لارستان 1. این تقسیم بندی در چه سالی ودر زمان مسئولیت کدام فرماندار و نماینده مجلس تهیه شده است؟ 2. بر اساس کدام شاخصهای توسعه ای بخش چنارشاهیجان را به عنوان توسعه یافته قلمداد نموده اند؟ 3. در زمان تهیه این طرح آیا بخش چنارشاهیجان از بخش مرکزی کازرون جدا شده بوده است یا خیر؟ 4. آیا بخش چنارشاهیجان با جمعیتی حدود 45000 نفر و360 کیلومتر مربع فاقد بیمارستان ویا حتی یک مرکز درمانی قابل قبول وهمچنین فاقد مراکز آموزش عالی و شهرک صنعتی ودیگر شاخصهای توسعه می تواند توسعه یافته تلقی شود؟ 5. ایا تلاشی جهت الحاق بخش چنارشاهیجان به عنوان مناطق کمتر توسعه یافته انجام گرفته است یا خیر؟ در پایان مردم بخش چنارشاهیجان انتظار دارند مسئولان محترم شهرستان، استان ،نماینده محترم در مجلس شورای اسلامی و امام جمعه محترم بخش چنارشاهیجان حقوق ومطالبات به حق وقانونی مردم این بخش را پیگیری نمایند.

1392/3/9

comment

هوشمندی

فرماندار محترم طفا پاسخ دهید. بخش چنارشاهیجان توسعه یافته یا کمتر توسعه یافته ؟ زمان مخابره : ۱۳۹۲/۱/۲۰ ساعت ۱۰ : ۳۰ با تصویب هیئت وزیران؛ فهرست مناطق کمتر توسعه یافته در امور حمایتی برای دوره برنامه پنجساله پنجم توسعه تنفیذ شد همانطور که اطلاع دارید خبرفهرست مناطق کمتر توسعه یافته در مورخه 20/01/1392 بر روی سایت اطلاع رسانی دولت به نمایش عموم گزارده شد اما متاسفانه اسمی از بخش چنارشاهیجان در آن فهرست مشاهده نگردید وجا دارد که مسئولان محترم شهرستان جهت تنویر واقناع افکار عمومی در اینخصوص اطلاع رسانی کنند و توضیحات لازم را ارائه نمایند. لیست پیوست مناطق کمتر توسعه یافته در ذیل: بخش کمتر توسعه یافته تابعیت تقسیماتی استان شهرستان: جره و بالاده فارس کازرون خشت فارس کازرون کنارتخته و کمارج فارس کازرون کوهمرد فارس کازرون اوز فارس لارستان بنارویه فارس لارستان 1. این تقسیم بندی در چه سالی ودر زمان مسئولیت کدام فرماندار و نماینده مجلس تهیه شده است؟ 2. بر اساس کدام شاخصهای توسعه ای بخش چنارشاهیجان را به عنوان توسعه یافته قلمداد نموده اند؟ 3. در زمان تهیه این طرح آیا بخش چنارشاهیجان از بخش مرکزی کازرون جدا شده بوده است یا خیر؟ 4. آیا بخش چنارشاهیجان با جمعیتی حدود 45000 نفر و360 کیلومتر مربع فاقد بیمارستان ویا حتی یک مرکز درمانی قابل قبول وهمچنین فاقد مراکز آموزش عالی و شهرک صنعتی ودیگر شاخصهای توسعه می تواند توسعه یافته تلقی شود؟ 5. ایا تلاشی جهت الحاق بخش چنارشاهیجان به عنوان مناطق کمتر توسعه یافته انجام گرفته است یا خیر؟ در پایان مردم بخش چنارشاهیجان انتظار دارند مسئولان محترم شهرستان، استان ،نماینده محترم در مجلس شورای اسلامی و امام جمعه محترم بخش چنارشاهیجان حقوق ومطالبات به حق وقانونی مردم این بخش را پیگیری نمایند.

1392/3/9

comment

حسين دهدشتي

بسم الله الرحمن الرحيم شهرستان كازرون باآن قدمت بالاي تاريخي وداشتن ريشه در فرهنگ غني ايراني ومردماني معتقد به دين مبين اسلام كه همواره بامجاهدت وايثاربهمراه صبروحلم وبردباريشان هميشه در پشتيباني از آئين والاي امامت وولايت درصحنه بوده و با دانش علمي وذوق وهنر شهامت وشهادتشان در دفاع از اسلام ومملكت جان نثاري نموده اند .تاريخ را كه مطالعه ميكنيم ميبينيم مردم اين سرزمين در دوران مختلف نقش بسزايي در دفاع ازوطن وپاسداري از اعتقادات خودداشته اند.اين كازرونيها بودند كه با رهبري مراجع عاليقدر ودلاوري وفرماندهي ناصرديوان كازروني در مقابل استعمارگران ومتجاوزين ايستادگي كردند وهمچنين دردوران طاغوت بدليل فعاليت هاي اسلامي وانقلابيش جزء11شهرحكومت نظامي قرار ميگيرد ودر دفاع از اسلام ومملكت بيش از 1100شهيد بهمراه هزاران جانبازتقديم انقلاب ميكند. شهرستان كازرون بدليل همجواري با استانهاي زرخيز وغني ازمنلبع زيرزميني (نفت وگاز)همچون استان بوشهر وخوزستان وقرارگرفتن درمسيرشاهراه صادرات وواردات داراي موقعيت بزرگ استراتژيكي ميباشد.شهرستاني كه بفاصله 160كيلومتر با خليج فارس فاصله داردودر پناهگاه زاگرس با فاصله 120كيلومتري بمركز استان فارس متصل ميشود.اين شهرستان ازنظر پدافند غيرعامل حائزاهميت است.آب وهواوخاك حاصلخيزبهمراه سفره هاي آب شيرين اين سرزمين باعث شده كه درتمامي فصول شاهد بثمررساندن محصولات متعددوباكيفيت باشيم.حال تمامي مواردي را كه شامل استعدادنيروي انساني ،موقعيت استراتژيكي ،قدمت بالاي تاريخي ونعمت هاي خدادادي كه دارد بايد الان داراي چه امكانات وچه منزلت شهري باشد؟داراي چه مراكزتحقيقاتي ومديريت استراتژيكي باشد؟ بايد بگويم بااين همه قدمت تاريخي كه روزگاري پايتخت ايران بوده است الان متاسفانه روزبروز متروكه تر ميشود.خيابانها باريك وپريچ وخم.كدام خيابان اين شهر بصورت مهندسي بااصول معماري انجام شده است؟كدام پياده رو ميتوانيد بعنوان نمونه بدون مزاحمت مغازه ها وراحت بودن تردد در آن نام ببريد؟كدام بوستان با اصول معماري وشهرنشيني ميتوانيد نام ببريد كه فرزندان وكودكان اين شهر بتوانند درآنجا از حداقل حق خودشان وداشتن خاطرات كودكانه شان استفاده كنند؟كدام خيابان ميتوان نام برد كه درآنجا كاميونها رفت وآمد نكنندوبه محيط با نشاط شهربا وجودشان وصداي ناهنجاروآلوده كردن هواي شهر صدمه وارد نكنند؟كدام خيابان ميتوانيد ببينيد كه از حداقل حق يك شهروند يعني وجود سطل زباله (جهت تميز بودن مسير رفت وآمد)استفاده شده باشد؟كدام خيابان ميتوانيد ببينيد كه مغازه دار به خيابان(از پياده روگذشته)تجاوزنكرده باشد؟كدام خيابان ميبينيد كه جهت رفت وآمد وسايل نقليه خط كشي شده باشد؟وكدام؟؟؟؟..... پزشكان ومحل دادوستد كاسبين تمامي رسته هاي مختلف مركز شهر شده است.بايداينگونه هرج ومرج بوجود آيد وشهروند احساس نارضايتي كند!!!.ميبايست پزشكان در قسمت هاي مختلف شهر اسقرار گيرند و شهرراازحالت متمركزي خارج كنيم. شوراهاي دوران گذشته چه كرده اند؟چرا بصورت مدون ومنظم كاركرد خودشان ارائه نمي دادند؟چرا از مردم كمك نميخواستند؟متاسفانه محل تصميم گيري شهر را با كانون بازنشستگي اشتباه گرفتيم!!!خوب است بدانيم ومردم بدانندكارهاي صورت گرفته.بيائيد خودتان را مسول بدانيد واز امانتي كه داشته ايد گزارش بدهيد. وشما عزيزان منتخب شورا:بيائيد اصولي وفراجناحي فكر كنيد.بيائيد از امانت مردم پاسداري كنيد.مگر براعتقادات خويش پايبند نيستيم؟پس از همين الان بنا بروظيفه اي كه داريد از نخبگان ،دلسوزان،صاحبان طرح وايده دعوت كنيد ووقت بگذاريد وشهرراازاين حالت غبارگرفته بيرون بياوريد.شهركازرون مستعد آن است كه امروز بعنوان يك نگين درآغوش استانهاي جنوبي بلحاظ موقعيتي كه برآن شمردم قرارگيرد. سمينارهاي متعددعلمي وكارائي بگذاريم.سمينارهاي معرفي شخصيتهاي بزرگ اين شهرستان وتجليل از آنهابگذاريم.جهت توسعه از افراد همين شهرباسرمايه هاي كه دارند دعوت كنيم وبخصوص در بخش درمان جا دارد كه تلاش كنيم.مراكز فرهنگي همچون سينما ي شهر سبز (جنب راهنمائي رانندگي)دوباره احياء كنيم.جهت تفريح مردم اين شهرستان تفرجگاههاي بوجوآوريم .مراكز تاريخي وآثارباستاني اين شهرستان با سمينارها معرفي كنيم .آنچه كه گفتم ازدلسوزي وبنا بروظيفه اي كه داشته ام بيان نمودم ودوست دارم به زادگاهم خدمت كنم.البته از همه دلسوزان وخادمين محترم مردم كه در جهت خدمت به اين شهرومردم قدم برداشته اند بسهم خويش سپاسگذارم .به اميد سربلندي و كازروني سبزوبهاري.انشاالله حسين دهدشتي-كارشناس ارشد مهندسي برق

1392/3/31

comment

اعضای تعاونی مسکن صداوسیمای شیراز

مسکن مهر 80 میلیون تومانی بعد از 8 سال !!!!! ما جمعی از کارکنان صداوسیمای مرکز فارس از سال 86 و آغاز طرح مسکن مهر با عضویت در تعاونی مسکن کارکنان صداوسیمای شیراز در پروژه مسکن مهر شهر جدید صدرا ثبت نام کردیم. واریز نقدی هر عضو تاکنون 24 میلیون تومان بوده است که مبلغ 23 میلیون تومان وام مهر هم به بدهی ما منظور شده است. نکته مهم این است که با وجود گذشت 6 سال و دوبار تعویق یکساله ، در حالیکه سایر آپارتمانهای تعاونی مسکن مهر سه شیراز تحویل داده شده، تعاونی صداوسیما برای تکمیل پروژه حداقل 2 سال دیگر زمان نیاز دارد . ضمنا در حالی که سایر پروژه های کشور با قیمتهای زیر 10 میلیون تومان آورده اعضا تحویل شده اند، تعاونی صداوسیمای شیراز درخواست 27 میلیون دیگر از هر عضو دارد و تهدید به اخراج نموده است. آیا یک آپارتمان در فاز 2 صدرا بعد از 8 سال و با قیمت 80 میلیون تومانی واقعا مسکن مهر هست؟ خواهشمندیم که رسیدگی کنید: تلفن تعاونی مسکن صداوسیمای شیراز: 0711-6288500

1392/4/16

comment

هوشيار سلطاني فر

با سلام پيرو استقبال نسبي رزمندگان و جنگزدگان در سراسر كشور و اعلام همكاري بسياري از سايت هاي دلسوز و ديگر فعالان سايبري و مدني، كار اطلاع رساني تومار سراسري مطالبات اقشار يادشده و اخذ امضاي آنان، پس از عيد فطر آغاز و تا قبل از هفته جنگ سال جاري به پايان خواهد رسيد. با توجه به كوتاهي فرصت، دو فهرست جداگانه از مهمترين مطالبات مانده هر دو قشر، كه تا كنون به هر علت پيگيري يا رسيدگي نشده است، در وبگاه «تومار» (به نشاني زير) به استحضار شما مي رسد تا اصلاحات پيشنهادي تان را در ميان بگذاريد. ديدگاه شما مغتنم است و اميدوارم كه تومار يادشده، ملاحظات اكثريت خادمان، قربانيان و آسيب ديدگان جنگ تحميلي عراق را تأمين سازد. نام برخي از همراهان (حقيقي - حقوقي) در ستون پيوندهاي وبگاه «بازماندگان» لينك شده است و فهرست كامل ايشان نيز تا پايان ماه مبارك رمضان مشخص و اطلاع رساني خواهد شد. چنان چه داوطلب پشتيباني (فني - اجرايي) يا هر گونه همراهي در تهيه اين تومار هستيد اعلام فرماييد. سپاسگزارم كه فعالان مدني حقوق رزمندگان مظلوم و جنگزدگان محروم را ياري مي دهيد. مرداد ۱۳۹۲ هوشيار سلطاني فر همراه: 09123497140 نمابر: 02177514826 تهران - صندوق پستی: 1673 / 13145 veb: toomar92.blogfa.com Veb: bazmandegan.blogfa.com E.mail: soltanifar{underline}editor@yahoo.com

1392/5/13

comment

حبیب هرمزی علی جان گلزار

بنام خدا من یک بلوچم که مادرم از اهل تشیع منطقه شهرکی ونارویی زهک روستای علی جان گلزار است به این جرم از تپه دز خارج شد ه ام ....... با ایجاد در گیری هر کس را که گرایش به اهل تشیع داشته باشد از تپه دز با بهانه های مختلف دعوا و نسبت دادن اشرار پرونده سازی می کند این در حالی است که این فرد مورد حمایت ...... سیستان هم است حال ما نمی دانیم چرا .... این افراد را برون تحقیق و بررسی مورد تمجید قرار می دهد من در روستای علی جان گلزار از توابع زهک زندگی می کنم خواهش دارم بررسی کنیر

1392/5/20

comment

دمستاني

باسلام وتقديم احترام ميخواستم درمورد تنها نقطه مركزي شهر كازرون كه عمده ترافيك ميدان شهداراباعث ميشودبنويسم.آيابراستي تابحال هيچ شهرداري حتي به فكرش هم خطورنكرده كه براي ترافيك روزافزون اين ميدان كاري بكندتا رفت وآمدمردم وماشنهاراحتترومنظم ترباشد.ابتداي خيابان ابوذرازسمت ميدان كه نقطه ثقل ترافيك ميدان است بعلت وجود بازار ميوه وسبزي ازشلوغ ترين نقاط است .مسابقه ماشينهاي شخصي وتاكسيهاواز طرف ديگراتوبوس خط واحدوعبورمردم به دوسمت خيابان ديدني است وخطرناك واز طرف ديگرباعث سرايت ترافيك به تمام ميدان وخيابانهاي اطراف ميشودآيا وقت آن نرسيده كه دراين قسمت يك پل هواي عابر پياده زده شود تا هم عابر پياده درامان باشدوهم ترفيك بوجودنيايد.ساده ترين راه نصب يك چراغ عابر پياده است كه متاسفانه از اين هم دريغ شده.

1392/6/1

comment

با سلام

مدیر گرامی شما رو به بی بی دو عالم قسم میدم از هر طریق ممکن این پیام مرا به گوش مسئولین محترم برسانیدچون زندگی و آبرویمان در خطر است: بنده با مدرک فوق لیسانس و به دلیل نبود کاری که بتوانم با آن گذران زندگی کنم با گرفتن وام و قرض و فروختن اثاثیه منزل اقدام به احداث باسکولی 60 تنی در جاده بوشهر-کازرون(نزدیک کاشی سرامیک) نمودم.دلیل احداث باسکول در این محور وجود انبارهای آهن برادارن افغانی در آنجا بود که کار توزین بارهایی را که تخلیه یا بارگیری می کردند نزد ما انجام می دادند.اکنون فرماندارو دادستان محترم دستور جمع آوری انبارهای مذکور را انجام داده و مدتی است که هیچ باری توسط انباردارها خرید و فروش نمی شود و درنتیجه من و برادرم که به صورت شیفتی در این باسکول کار می کنیم از کار بیکار شده ایم.علاوه بر ما حدود 2000 نفر از مردم کازرون و چنارشاهیجان و بنو و بالاده و کمارج از طریق فروختن ضایعات به این انبار دارها امرار معاش می کنند که با وضعیت پیش آمده همه از کار بیکار شده اند.هر گونه ""تغییر مکان"" این انبارها زندگی ما را فلج بلکه از هم خواهد پاشید.از فرماندار و دادستان و سایر مسئولین محترم که در این رابطه تصمیم گیرنده هستند استدعا داریم در این زمینه تجدید نظرو فکری به حال ما قشر پایین جامعه بکنند.اجر همگی با سیدالشهداء.

1392/6/18

comment

محمود هوشمندی

شورای شهر قائمیه در انتخاب شهردار تعلل نکند یکی از راه های تقویت روحیه اجتماعی ،راه اندازی شوراهای مشورتی در سطح کشور ،شهرها وروستاها بوده که امسال چهارمین دوره آن با حضور حماسی مردم کلید خورد. در قانون تشکیلات، وظایف وانتخابات شوراها بر اساس تبصره یک ذیل ماده 71(شوراهای اسلامی شهر موظف هستند بلافاصله پس از رسمیت یافتن نسبت به انتخابات شهردار واجد شرایط اقدام نمایند) بی شک این انتخاب مهم ترین وحساس ترین وظیفه اعضای شورای شهر می باشد. شایسته است که اعضای شورا به دور از نگاه ودلبستگی سیاسی شهردار را انتخاب کنند چرا که لحاظ نمودن نگاه صرف سیاسی ، مديريت شهری را وارد چالش وحاشیه می کند و بیشتر توان اعضای شورا وشهردار صرف حل و فصل مسائل حاشیه ای می گردد. داشتن تخصص در حوزه شهری یکی از ملاک های مهم انتخاب شهرداران است . و افراد غیر متخصص توان نظارت و اجرای طرح ها وپروژهای مهم شهری را ندارند و همین امر موجب تحمیل هزینه های بسیار زیادی به شهرداری می گردد. شهردار مي بايست از تجربه های موفق بهرمند باشد چرا که مدیریت و عمران و آبادی شهر ها با آزمون وخطا به پیش نمی رود. داشتن ارتباط قوی شهرداران با بدنه اجرای کشور در سطح شهرستان ،استان وملی می تواند روند عمران وآبادی شهر را تسریع بخشد. پاسخگو بودن شهردار به اعضای شورا ومطالبات شهروندان نیز یکی از ملاک های مهم انتخاب شهردار است که اعضای شوراها باید به آن توجه کنند امیدوارم : در اين دوره شوراها با تصميمات منطقي و دلسوزي و تلاش همگاني به آباداني و پيشرفت همه جانبه در شهرمان دست پیدا کنیم . محمود هوشمندی 23/6/92

1392/6/24

comment

محمود هوشمندی

شورای شهر قائمیه در انتخاب شهردار تعلل نکند یکی از راه های تقویت روحیه اجتماعی ،راه اندازی شوراهای مشورتی در سطح کشور ،شهرها وروستاها بوده که امسال چهارمین دوره آن با حضور حماسی مردم کلید خورد. در قانون تشکیلات، وظایف وانتخابات شوراها بر اساس تبصره یک ذیل ماده 71(شوراهای اسلامی شهر موظف هستند بلافاصله پس از رسمیت یافتن نسبت به انتخابات شهردار واجد شرایط اقدام نمایند) بی شک این انتخاب مهم ترین وحساس ترین وظیفه اعضای شورای شهر می باشد. شایسته است که اعضای شورا به دور از نگاه ودلبستگی سیاسی شهردار را انتخاب کنند چرا که لحاظ نمودن نگاه صرف سیاسی ، مديريت شهری را وارد چالش وحاشیه می کند و بیشتر توان اعضای شورا وشهردار صرف حل و فصل مسائل حاشیه ای می گردد. داشتن تخصص در حوزه شهری یکی از ملاک های مهم انتخاب شهرداران است . و افراد غیر متخصص توان نظارت و اجرای طرح ها وپروژهای مهم شهری را ندارند و همین امر موجب تحمیل هزینه های بسیار زیادی به شهرداری می گردد. شهردار مي بايست از تجربه های موفق بهرمند باشد چرا که مدیریت و عمران و آبادی شهر ها با آزمون وخطا به پیش نمی رود. داشتن ارتباط قوی شهرداران با بدنه اجرای کشور در سطح شهرستان ،استان وملی می تواند روند عمران وآبادی شهر را تسریع بخشد. پاسخگو بودن شهردار به اعضای شورا ومطالبات شهروندان نیز یکی از ملاک های مهم انتخاب شهردار است که اعضای شوراها باید به آن توجه کنند امیدوارم : در اين دوره شوراها با تصميمات منطقي و دلسوزي و تلاش همگاني به آباداني و پيشرفت همه جانبه در شهرمان دست پیدا کنیم . محمود هوشمندی 23/6/92

1392/6/24

comment

هوشمندی

جناب آقای دکتر محمد احمدی استاندار محترم استان فارس احتراما و با سلام تحیات در زمانی که ملت بزرگ ایران درخشش اندیشه‌ی تدبیر و امید را در دولت یازدهم به نظاره نشانده است ، حُسن اعتماد ریاست جمهور گرانقدر و هیات محترم وزیران به جناب‌عالی به عنوان مدیری لایق و توانمند و انتصاب شما فرزند برومندی از دیار کهن وتاریخی فارس را به سمت استانداری استان پهناور و متمدن فارس دست آوردی دیگر در تداوم این اندیشه ی مقدس است. اعضای شورای هماهنگی دولت تدبیر وامید بخش چنارشاهیجان ( شهری که بیش از میانگین آرای ملت همراه و همقدم با تفکر تدبیر و امید بود) به همراه فرهیختگان و فعالان سیاسی و فرهنگی بخش ضمن تبریک این انتصاب شایسته؛ آمادگی خود برای کمک به عملیاتی نمودن سیاست‌ها و برنامه‌های جناب‌عالی در استان را اعلام نموده و از درگاه ایزد منان مزید توفیقات برای آن جناب درانجام این مسئولیت مهم را خواهانیم . آرزومند و امیدواریم اقدامات حضرت عالی باعث رضایت مندی مردم شریف استان فارس و در امتداد آن مردم گرانقدر بخش چنارشاهیجان و هم چنین موجب تحقق اهداف و شعارهای نظام مقدس جمهوری اسلامی درسطح استان باشد. با تقدیم احترام شورای سیاستگذاری دولت تدبیر وامید بخش چنارشاهیجان

1392/7/19

comment

reza

این جایگاه شهر من نیست ، من خواب نیستم ! آغازی برای بیداری. حق شهر من پیج حمایت از استان شدن کازرون https://www.facebook.com/pages/%DA%A9%D8%A7%D8%B2%D8%B1%D9%88%D9%86-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D9%81%D8%B1%D8%A7%D9%85%D9%88%D8%B4-%D8%B4%D8%AF%D9%87/1426703937549151

1392/7/24

comment

reza

كازرون مي تواند استان شود، اگر خودمان را باور كنيم و خودزني نكنيم!؟ به قلم دكتر اسفنديار دشمن زياري بابونه : دوستي بزرگوار زير يكي از پست‌هاي اين وبلاگ نظري گذاشته بود در مورد باز شدن صفحه اي روي يكي از سايت هاي اجتماعي براي حمايت از استان شدن كازرون كه زمينه‌اي شد براي نوشتن اين جستار كوتاه. مقدمه: اين روزها بحث استان شدن كازرون به عنوان يك آرزوي ديرينه نقل محافل عمومي مردم اين شهرستان به خصوص فرهيختگان در فضاي عمومي و رسانه‌اي چه نوشتاري و چه مجازي است. حتي صفحاتي نيز در سايت هاي اجتماعي براي حمايت از اين مهم باز شده است. آرزويي كه دور از دسترس نيست؛ زيرا با توجه به شهرهاي موجود خود شهرستان (6 شهر) و شهرها و شهرستان‌هاي نزديك مي‌توان اين ظرفيت را توجيه كرد. اينجانب ضمن ارج گذاشتن به اين مهم و حمايت و باور به آن، لازم ديدم ضمن بازگويي خاطره‌اي در همين پيوند از چند سال پيش، اشاره‌هايي به حواشي اين موضوع نيز داشته باشم. خاطره: در 21 آبان ماه 1386 اينجانب به عنوان نامزد ورود به مجلس شوراي اسلامي دوره هشتم در نخستين سخنراني انتخاباتي در روستاي برج سوخته و در حضور بيش از 1500 نفر از بخش هاي مختلف شهرستان موضوع قابليت كازرون براي استان شدن را با دلايل و جزئيات و پيگيري در صورت نماينده شدن، اعلام كردم. متاسفانه نه تنها مورد حمايت قرار نگرفت، بلكه موضوع را به عنوان مسئله اي منفي و ضد امنيتي به شوراي نگهبان گزارش كردند و مبدل شد به يكي از دلايل رد صلاحيت موقتم!؟ نماينده محترم وارد شده به مجلس هم در حاليكه طرح موضوع از سوي من را مي‌دانست، هرگز نه مشورتي كرد و نه از طريق مراجع ذيصلاح پيگيري نمود و يا حتي دريغ از يك كلمه حرف در اين رابطه (حداقل من جايي نديدم)!؟ گويا استان شدن كازرون يك تابو و تفكر شيطاني بود و يا طرح صهيونيستي براي اشغال سرزمين هاي بيگانه!؟ رفتار اجتماعي ما: با پوزش از همه همشهريان گرامي؛ بدبختانه بسياري از ما مردم كازرون در حوزه‌ي شهرستان خودزن و خودبد هستيم. البته از مرزها كه گذشتيم و در صورت نداشتن مسند برادرانه يكديگر را مي‌پذيريم. هرگز حاضر به تشخيص سره از ناسره نيستيم. حسادت و ساير عناصر منفي فرهنگي هم كه جاي خود دارد!!. هنوز نمي‌دانيم فروش يك تعرفه راي با هر قيمتي و يا حتي انجام يك كار اداري قانوني و يا غيرقانوني شخصي به سفارش نماينده بسيار پايين تر از شرح وظايف و كاري است كه يك نماينده توانمند بايد براي ما انجام دهد. ماندن در افكار باستاني: شوربختانه، در هزاره ارتباطات كه همه مردم دنيا سخن از همبستگي مي‌زنند و پيوندها استوارتر مي‌شود، باستان‌نگري ماليخوليايي در بيان تلخ‌ترين باورهاي عصر حجري مانند شهري و روستايي، محله بالا و محله پايين، خان و ملكي‌دوز، بزاز و فراش، آبيار و كدخدا، سلموني و قناد و... نه تنها از ذهن و حافظه‌مان پاك نشده است كه آن را بعضا ترويج هم مي‌كنيم. مثلا پدر فلاني كه فلان بود چرا پسرش بايد سرمايه‌دار باشد و يا يك كارمند سطح پايين چرا درس خوانده و به مراتب بالاي علمي رسيده است!؟ يا اينكه فرزند فلان روستايي چرا به جايگاه عالي رسيده است!؟ ما حتي براي يك لحظه فكر نمي‌كنيم كه اين‌ها جداي از وضعيت اقتصادي و اجتماعي خانواده با تلاش شبانه‌روزي به اين مراتب رسيده‌اند كه موجب افتخار هر جامعه‌اي است. رفتار سياسي: در حوزه‌ي سياست، از هم اكنون براي رد صلاحيت 2 سال و 5/ آينده كانديداهاي غيرخودي برنامه‌ريزي مي‌كنيم. نكند كسي به مجلس برود كه منافع جمعي را به منافع من ترجيح دهد!؟ آري اين است روزگار شهرستان ما!!؟ حلاوت و شيرني منافع فردي رسيده از سوي نمايندگان دوره‌هاي پيشين براي اطرافيان چنان لاي دندانها مانده است كه فراموش مي‌شود نمايندگاني كه 2 دوره به مجلس راه يافته‌اند، در دور دوم بيشتر تلاش و كوشش خود را با توجه به تجربه پيشين و شرايط نه چندان شايسته‌سالارانه موجود در گزينش مديران، صرف و معطوف رسيدن به جايگاه و مقام بالاتر، بدون توجه به نيازهاي حال حاضر موكلان و مردم شهرستان، كرده‌اند. يكي وزير، ديگري دنبال وزارت و آن يكي هم در پي دوباره رفتن به مجلس براي رسيدن به مسند 4 سال بعد و... استان شدن كازرون: شوربختانه (به دليل ديرفهمي و يا فرار از فهميدن به موقع) و خوشبختانه (هر وقت ماهي را از آب بگيري تازه است)، پس از گذشت 7 سال از تاريخ آن سخنراني و اينكه برخي از شهرستانهاي استان فارس با شرايط ضعيف تر از كازرون و يا مساوي مجوز فرمانداري ويژه را گرفته‌اند، تازه متوجه شده‌ايم كه اي داد و اي بيداد چرا ما از قافله عقب مانديم!؟. از‌اين‌رو، اميدوارم دست‌كم الآن موضوع پيگيري و به نتيجه اي برسد. ما نيز در حد بضاعت در خدمت خواهيم بود. خواهش از دوستان و همشهريان محترم: لطفا به خود موضوع توجه فرماييد و نه شخصيت نويسنده و يا اينكه مثلا فلاني در حال اعلام كانداتوري براي دور بعد مجلس است!؟ اگر چنين بود اينجانب نيازي به پنهان‌سازي و لفافه گويي نداشته و هيچ ابايي هم در اعلام آشكار وجود ندارد. زنده باد مردم عزيز كازرون پاينده ايران زمين با سپاس و تشكر اسفنديار دشمن زياري 26 مهر ماه 1392 https://www.facebook.com/pages/%DA%A9%D8%A7%D8%B2%D8%B1%D9%88%D9%86-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D9%81%D8%B1%D8%A7%D9%85%D9%88%D8%B4-%D8%B4%D8%AF%D9%87/1426703937549151 پیج حمایت از استان شدن کازرون

1392/7/27

comment

حسین

سلام چرا این سایت RSS نداره؟ تشکر ----------------------------------- پاسخ: با توجه به اینکه کاربرد rss بیشتر برای سایتهایی هست که مطالب به صورت html یا text میذارن اما هدف اصلی سایت روزنامه گذاشتن صفحات به صورت Pdf یا عکس هست بنابراین نیاز چندانی به rss نبوده و در طراحی اولیه سایت مد نظر قرار نگرفته؛ البته امکانش هست که در آینده اضافه بشه.

1392/8/1

comment

امیرحسین پورزابلی

عالی

1392/8/5

comment

یوسف حاجوی

با سلام بنده مدیر روابط عمومی دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان هستم و میخواستم یک رابط خبری بهم معرفی بشه تا بتونم اخبار رو برای استفاده در سایت ارسال کنم با تشکر -------------------------------------------------- طلوع: با سلام و ارادت. خبرهایی در سایت می آید که در روزنامه ما چاپ شده باشد. شما می توانید از طریق نمایندگی روزنامه ما در بهبهان ( آقای خلیجی) یا مستقیما اخبار خود را ایمیل کنید. متشکریم

1392/8/11

comment

یوسف حاجوی

با سلام و خسته نباشید فایل پی دی اف از 19 آبان تا کنون بروز نشده لطفا اقدام کنید با تشکر ----------------------------------------- طلوع: سلام. اگر اشکال فنی رخ ندهد سعی مان این است که روزهای دوشنبه و پنج شنبه pdf ها و بقیه بروز شود. با تشکر از توجه شما.

1392/8/28

comment

پناهی

با سلام خدمت شما چرا سایت شما به موقع بروزرسانی نمیگردد؟؟؟ ---------------------------- طلوع: سلام. اگر اشکال فنی رخ ندهد سعی مان این است که روزهای دوشنبه و پنج شنبه بروز شود

1392/9/5

comment

بالابردن رتبه گوگل

سلام واقعا خسته نباشید سایتتون خیلی خوب بود فوق العاده بود مطالبش مرسی ازتون. webim.ir

1392/9/12

comment

یوسف حاجوی

با سلام و خسته نباشید از بروزرسانی ارشیو پی دی اف که بصورت منظم انجام میشود کمال تشکر و سپاس را دارم موفق و موید باشید ------------------------------------- سلام - از لطف و حمایت شما متشکریم

1392/9/17

comment

امنه

واقعا متاسفم برای مردم داراب با این بیمارستانشون تو رو خدا اگه روزنامه تون فعاله و کس و کارتون هم تو بیمارستان ندارید که ازشون دفاع کنید و ماست مالی کنید واقعا خدا وکیلی یه غیرت بهم بزنید حداقل از طریق این نشریه تون این اعتراضو چاپ کنید چرا باید مردم داراب اینقدر بدبخت باشن که اگه مریض شدن یه دکتر درست حسابی نداشته باشن تو بیمارستان سرگردون باشن و فقط ناله مریضشون رو بشنون و کاری از دستشون بر نیاد دلم برا خودمون میسوزه شاید فردا گذر خودتون به بیمارستانمون بیفته خدا برا هیچکی نخواد ... -------------------------------------- سلام - انشاء الله رسیدگی کنند. ما درج کردیم

1392/9/21

comment

بیژن ستایش

لازم می دانم از تلاش بی وقفه وخستگی ناپذیر مجموعه روزنامه طلوع اعم از مدیرمسئول ،سردبیر،هیأت تحریریه ودیگر عوامل ورابطین خبری بویژه خبرنگاه پیش کسوت وفعال درعرصه خبری واطلاع رسانی جناب حاج آقای خلیجی وهمکارگرامیش که همه وقت خودرا با جدیت وبدون هیچ پرده ای صرف تنویرافکارعمومی وآگاهی بخشی به جامعه تقدیروتشکر نماییم

1392/10/3

comment

بیژن ستایش

لازم می دانم از تلاش بی وقفه وخستگی ناپذیر مجموعه روزنامه طلوع اعم از مدیرمسئول ،سردبیر،هیأت تحریریه ودیگر عوامل ورابطین خبری بویژه خبرنگاه پیش کسوت وفعال درعرصه خبری واطلاع رسانی جناب حاج آقای خلیجی وهمکارگرامیش که همه وقت خودرا با جدیت وبدون هیچ پرده ای صرف تنویرافکارعمومی وآگاهی بخشی به جامعه تقدیروتشکر نماییم

1392/10/3

comment

عماد

سلام در ایران خودرو ال نود که در تمام کشورهای استفاده کننده از این خودرو نه هزار دلار است که میشود بیست و هفت میلیون تومان.در هندوستان ال نود چهار صد و هشتاد هزار روپیه است که با احتساب روپیه پنجاه تا پنجاه و چهار تومنی میشود بیست و پنج میلیون تا بیست و هفت میلیون.در فرانسه هم که میدهند مدل جدید و فول اپشن ان هفت هزار و ششصد یورو که میشود حدود سی میلیون تومان و این ارقام را میتوانید در سایتهای فروش خودرو اروپا.هندوستان.کویت و شمال افریقا ببینید.پس چطور شرکتهای خودروسازی ایران مدعی قیمت 36000000 تومانی برای این خودرو هستند و میخواهند گرانترش کنند.چرا پیگیری نمیکنید و مقاله در این مورد مهم چاپ نمیکنید؟ -------------------------------------------------- طلوع : با تشكر از شما . هر گونه اطلاعاتي شما و ديگران در اين خصوص داشته باشند و ارسال شود ما با كمال ميل در روزنامه درج مي كنيم.

1392/10/19

comment

احد دریابار

دیدی حالا قدرت تحمل انتقاد را ندارید . شما که جرات گذاشتن انتقاد را در نشریه وزین خود ندارید یا صفحه نظر و پیشنهاد را غیر فعال نمائید یا حداقل از طریق ایمیل جواب خود را بدهید . این عادت بد سانسور از صدر اسلام تا حالا مثل خوره از تازیان به ما پارسیان به ارث رسیده . بیائید بهتر فکر کنیم و بهتر عمل کنیم . ------------------------------------------- سلام - علت جواب ندادن بروز ، گرفتاری شبانه روزی ماست. شما که قبل از انتقاد، نهایت لطف به ما داشته اید و انتقادتان برایمان شیرین تر از عسل است. جواب سوال تان در زیر آن نوشتیم ملاحظه فرمایید. باز هم متشکریم.

1392/11/5

comment

شهرام

با سلام لطف کنید از محله هویزه پشت کارخانه پشم وشیشه گزارشی بگیرید تا خادمین ملت هم بدونن چطوری میتونن به ملت خدمت کنند این منطقه به محل نزاع بین شهرداری و وزارت راه مبدل شده که هر روز یه مشکلی برا مردم درست میکنن جدیدا هم اومدن راه خروجی محله رو بستن اگر امکان داره یه گزارش بگیرید ----------------------------- سلام - لطفا تلفن تان بدهید تا هماهنگی کنیم. پیامک طلوع 09389472252

1392/11/6

comment

دکتر عوض زاده

با عرض سلام خدمت شهروندان محترم شهرستان کازرون،خواهشمند است با توجه نقش متخصصین در رفع مشکلات اقتصادی اجتماعی و فرهنگی، ایا این ضروت وجود دارد که تنها متخصصین دارای طرح و برنامه جهت حل مشکلات موجود در انتخابات مجلس سال 94 شهرستان کازرون بعنوان نماینده انتخاب شوند. خواهشمند است نظرات کارشناسانه خود را بفرمایید. با تشکر دکتر عوض زاده

1392/11/18

comment

دکتر عوض زاده

خواهشمند است در عصر ارتباطات مطالب بیان شود چراکه راه های قوی تر و موثر تر جهت اطلاع رسانی نیز وجود دارد

1392/11/21

comment

حمید

باتقدیم سلام خدمت مدیرو همه عزیزان پرسنل زحمتکش روزنامه طلوع ما کارگران شهرداری بخاطراینکه نمیتوانیم ازحق حقوق خود دفاکنیم دست نیازبسوی شماعزیزان این روزنامه درازکردیم اما فکر کنیم مادرحدواندازه نبودیم خواهشمندیم برای بارسوم اگر امکان هست ومارا قابل مدانید یاریمان کنید و من الله توفیق گارگران خدمات و فضای سبز شهر داری کازرون

1392/11/21

comment

شاهین

باسلام به طلوع صبح سپیده باسلام بمدیروهمه اعضای پرتوان روزنامه طلوع برادران عزیزان بیاری مازحمتکشان صبح وشب که دراین شهرخدمت صادقانه انجام میدهیم وحقوق خود را هرپنجماه یک ماه دریافتی داریافت مکنیم برسید ممنون التماس دعا برای تیتر اول روزنامه طلوع

1392/11/21

comment

شاهین

با تقدیم سلام به طلوع باتقدیم سلام به مردمبارزبرادری مهربان جناب اقای محمدمهدی جعفری استاد عزیزمازمانی باهم یاری انقلابی بودیم بی بی روگیر محل بالا حالابنده کارگرشهرداری هست مو شما کمک رسان لطف کنید حقوق معوقه کارگران شهرداری رادرتیتر اول صفحه چاپ کنید نه در کناره پشت صفحه فکر کنم اولویت با قشر ضعیف است ممنون

1392/11/22

comment

شاهین

باسلام چون کار گران شهرداری ازاقشار ضعیف جامعه هستند درمورد حقوق معوقه انها مطلبی درروز نامه شماچاپ نمیگردد این پیام برای سومین بار تقدیم شما نوشته شده است ممنونیم ---------------------------------- سلام - هر مطلبی دارید برایمان بفرستید در خدمتتان هستیم

1392/11/23

comment

عیسی

سلام مدتها بود دغدغه ای ذهنم را داشت آزار میداد چرا در شهر ما مثل سایر شهرهای دیگر برنامه ای برای قشر جوانان نباید باشد. کودکان- کودکان – کودکان… یا شایدم اگر بوده چرا کم؟ یک شهر با این وسعت وپهناوری در دل تاریخ . مدت ۴ ماه به دنبال مجوز برای نصب دستگاه شهربازی برای بزرگسال بودم که بعد از کلی دوندگی در اداره مربوطه ……… بار اول کارمند مسئول گفت : ما در پارک ۱۱۰۰ شهید هیچ برنامه ای نداریم که شما بخواهید دستگاه شهربازی با حداقل سرمایه گذاری ۵۰ میلیون تومان نصب کنید. بگذریم…..بعد از ۴ ماه کار من به شورای شهر رسید و چون فردی هستم که بقول معروف از در بیرونم کنند از دیوار وارد میشوم.نتیجه این پیگیری ها این شد که شورای محترم قبلی مصوب کردند تا در این پارک وسایل بازی که در پارکهای دیگر که نیست اجرا کنم. رفتم سراغ همان کارمند(با مصوبه شورای شهر) وقتی نامه را دید به من گفت: من که بهت گفتم در این پارک برنامه ای نداریم رفتی برای من مصوبه شورا آورده ای. منصرف شدم و کنار کشیدم.(قضاوت با شما) ۲ماه ونیم تلاش وهماهنگی با هنرمندان شناخته شده کشور و کنسل کردن بعضی برنامه هاشون برای اجرا در شهرستان موفق شدم مجوزهای لازم را از مسئولین شهرستان واستان برای اجرای برنامه جشن بزرگ زمستانه در کازرون بگیرم. چه پیش داوری هایی که در مورد این خواننده من شنیدم در این مطلب نمیگنجد. برای نصب و تاییدبنر وپوستر میبایست تایید اداره ارشاد کازرون باشد وبعد از آن اداره کل ارشاد فارس که نتیجتا به تایید رسید. برای احترام به مسئولین شهر وهمه کسانی که در این برنامه ما را یاری کردن از ارشاد شهرستان خواستم که قسمت با تشکر از چه کسانی یا نهادهایی تشکر کنم که عین متن دست نوشته کارمند هنری ارشادکه الان دارم نام نهادهایی که در زیر پوستر آمده برایم نوشتند ومن آنرا در بنر هایی که مجوز آن از شهرداری و تایید برنامه از ارشاد داشتم در مکانهایی که شهرداری برایم مشخص کرده بود نصب کردم. بنرها ۱ روز بیشتر دوام نیاورد چرا و به چه دلیل (قضاوت باشما) خواننده نیامده گفته میشد: دختر پسرها قاطی میشوند خوشان را تیغ میزنند و هزار حرفهای نامربوط دیگر. حرفهایی که به گوشم میخورد مرا یاد عبارت حضرت امیر(ع) می انداخت که: ای مالک اگر شب هنگام کسی را در حال ارتکاب گناه دیدی فردا صبح او را به چشم گنه کار نگاه نکن شاید سحرگاه توبه کرده باشد. ۴ روز برنامه ما با توجه به حرفهای حاشیه ای که اصلا و ابدا صحت نداشت در حال تعلیق ماند که بعد از صحبت حضوری با امام جمعه محترم رفع ابهام شد. ۳ روز به اجرای برنامه نمانده بود که دوباره با تبلیغات البته بنرها که نفهمیدم چه کسی در آورد و به کجا رفت شروع کردم. برنامه شب جمعه اجرا رفت وخدا را شکر هیچ مفسده ای هم نداشت. بگذریم که چقدر روی این برنامه ضرر مالی کردم لابد شخص یا اشخاصی که با برنامه مخالفت کردند و تبعات حرکات غیر کارشناسانه وغیر مسئولانه ای داشتند را دارند به خدا بدهند برنامه واقعا با کیفیتی بود چون برای انتخاب هنرمندان چیزی کم نگذاشتم. دلم خوش است که توانستم برای شهرم حرکتی انجام بدهم تا زمینه ای باشد برای دعوت از چهره هایی که واقعا هم شهری هام دوستش دارند. چه اشکالی دارد مردم هنرمند کشوری را ببینند و برنامه های متعدد برگزار شود تا دیدن هنرمند از نزدیک برایشان عادی شود نه برایش …و سوت بزنند. بدلیل شک و تردیدی که بین مردم بود و بازار شایعه هم بخاطر تبعاتی که از پاره کردن بنر در پی داشت همه میگفتند برنامه کنسل شده به این نشون که بنرهاشون پاره کردند. (فَمَن یَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ خَیْراً یَرَهُ ، وَمَن یَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ شَرّاً یَرَهُ‏) پس هر کس به مقدار ذرّه‏اى کار نیک کرده باشد همان را ببیند. و هرکس هم وزن ذره‏اى کار بد کرده باشد آن را ببیند. استقبالی در شب جمعه ندیدم از سالن ۲۰۰۰ نفری فقط ۶۰۰ نفر شب شنبه را به توصیه آقای سبوکی کنسل کردیم تا بیشتر از این ضرر نکنم. اونایی که برنامه را دیدند رفتند تعریف کردند که برنامه چنین بود وچنان. از صبح جمعه جمعیت حالا با سواره یا پیاده اومدن در دقیقه ۹۰ بلیط شب بگیرند که……… بگذارید شهرمان را خودمان بسازیم وآباد کنیم منتظر هیچ شخصی نباشیم کمک کنیم به شهرمان و به عقائد دیگران قبل از اینکه به عقیده ما بی احترامی کنند. خیلی ها از برنامه راضی بیرون رفتند (سوال بپرسید) برای معروف شدن کاری نکردم اهل قیافه گرفتن هم نیستم ولی دوست دارم برای شهرم قدم بردارم. این اولین کارفرهنگی و بزرگی بود که در طول عمرم انجام دادم از دوستان عزیز میخواهم مرا از نظراتشون بی نصیب نگذارند و انتقادات و پیشنهادات شما را به جان میپذیرم و رفع عیب مینمایم. اگرهم جایی لغت املایی یا نگارشی دیدید به بزرگواری خودتان ببخشید. الان ساعت۲٫۳۰ دقیقه بامداد هست(چراغهام خاموش) همشهری های عزیز دوستتون دارم

1392/11/24

comment

جوان کازرونی

با عرض سلام و خسته نباشید لطفا از تعطیلی پادگان امام رضا (ع) کازرون و بهتر بگویم کم شدن یک امتیاز از این شهر مظلوم بنویسید چرا در کل کشور فقط یک پادگان باید تعطیل بشه و اون هم پادگان باسابقه و درخشان این شهر راستش پادگان مدنی نورآباد رو می خواستن تعطیل کنن ولی با تلاش مسئولین و همت و ... لرهای باغیرت نگذاشتن که پادگان تعطیل بشه تو دزفول می خواستن این کار رو بکنن که اونجا هم نتونستن و تو جاهای مختلف نتونستند و همه مسئولین و مردم اون دیار مقاومت کردند تو کل کشور فقط کازرون پادگانش رو که از همه لحاظ نسبت به بقیه سر بوددودستی تقدیم کرد و مسئولین هم هیچ تلاشی نکردند خداییش ما تا کی باید این جوری به ما ظلم بشه می دونید که اگر این امتیاز از شهر کم بشه مطمئنادر روند فرمانداری ویژه کازرون تاثیر بسزایی داره از طرفی هم حدود 200 کارمندی که تو این پادگان هستن آواره میشن آخه با این همه ظرفیت ی که این شهر داره از مسئولین عالی رتبه لشکری و کشوری که یا اهل کازرونن یا اطراف کازرون و همچنین ظرفیت بالایی که آیت الله ایمانی داره در سطح کشور باید تنها پادگان در کل کشور باشه که تعطیل میشه تورو خدا به مردم و مسئولین شهر اطلاع رسانی کنید ممنون

1392/12/5

comment

ايمان از تهران

با سلام وعرض خدا قوت اگر ممكن است گپ كازروني هاي سالهاي اوليه تولد طلوع كه آقاي ابوالحسني مي نوشتند روي آرشيو يا سايت قرار بدهيد بسير خوب وطرفدار زيادي دارد ممنون وسپاس ------------------ طلوع : قابل توجه آقاي ابوالحسني عزیز.

1392/12/7

comment

حمید

واقعآ متاسفم که تو این شهر یکی نیست بپرسد دراین دنیای الکترونیک که همه چیز الکترونیکی شده چرا نامی ازترمینال کازرون در عرصه خریدوفروش بلیط نیست تا نوروز نیامده به فکر باشین وبذارینش تولیست پایانه ها من که سبزی ندیدم که میگن شهرسبز

1392/12/9

comment

مسعود بنيادي

باعرض سلام وخسته نباشيد من ازروزنامه طلوع واقعا درعجبم كه چرا شكوايه اهالي خيابان فلسطين راچاپ نكرده تامشكلات اين خيابان به گوش مسئولين شهربرسد. -------------- طلوع: ما در این خصوص مطلبی ندیدیم . اگر مطلبی دارید لطفا خبر دهید

1392/12/12

comment

یوسف حاجوی

با سلام و خسته نباشد چند روزی هست که نشریه روی سایت بروز نشده یعنی از هفتم تا الان هیچ نسخه جدید یعنی چاپ نشده؟ بررسی کنید ممنون میشم ------------- سلام . از توجه و پیگیری شما ممنونیم. چند روزی سایت اشکال فنی داشت و نتوانست بروز شود و گرنه روزنامه بطور مرتب در 19 سال گذشته چاپ شده است.

1392/12/14

comment

مسعود بنيادي

باعرض سلام خدمت مديريت روزنامه طلوع متاسفانه شما يكي از طرفداران پروپاقرص روزنامه خود را از از دست داديد باتشكر مديريت دفتر فني مهندسي پي دلتا مسعود بنيادي ---------- سلام جناب بنیادی عزیز چرا ؟ لطفا با سردبیر تماس بگیرید. 09173098535

1392/12/17

comment

یوسف حاجوی

سلام و خسته نباشید امسال هنوز چاپ نبوده مگه؟ چرا فایل پی دی اف بروز رسانی نشده؟ ممنون میشم پیگیری نمائید --------- طلوع : سلام . روز بیستم اولین شماره جدید چاپ و توزیع شد. انشاء الله سریعا روی سایت می آید. با تشکر

1393/1/21

comment

علي از كازرون

سلام لطفا گپ كازروني آقاي ابوالحسني مروبط به سالهاي گذشته را در آرشيوتان قرار دهيد تا ما بخونيم. ممنمونم ================== سلام، بخاطر حجم زیاد کار روزنامه ، هنوز موفق نشده ایم هیچکدام از مطالب ارزشمند گذشته را در ارشیو بگذاریم ، اگه شما یا هر عزیز دیگری بتونه این مطالب و یا مطالب چاپ شده در 1435 شماره گذشته را برامون تایپ کنه ، می تونیم خواسته شما را جامه عمل بپوشیم. متشکریم

1393/3/3

comment

محمدباقر

سلام وقت آن نشده از چهره های استان فارس قدردانی کنیم؟ alirezabahrami.com

1393/3/15

comment

ابوالحسني كازرون

خدا قوت با آرزوي سلامتي دست اندركاران طلوعوبا اميد به گسترش طلوع در سطح كشوري وبين اللمللي باهمان ددگاه واقعي تولد طلوع ======+========== باتشکر از عزیز فرهیخته مان. امیدمان به خداست.

1393/3/18

comment

محمدی

خداقوت روزنامه اتان مطالب خوبی داردلطفامراکزپخش رابیشترکنیدمثلامادرشهرک گلستان نمی توانیم این روزنامه راتهیه کنیم باجه هامی گویندبرای مانمی اورند وگرنه مااستقبال می کنیم چراپخش انقدر ضعیف است ______________________ سلام ، با تشکر از لطف شما ، متاسفانه توزیع کنندگان برای گلستان نمی اورند ، اگر شما مشترک شوید از طریق پست توسط دفتر برایتان ارسال می شود.

1393/3/19

comment

محمد کیامرزی

سلام تشکرمیکنم ازرسانه خوبتان ومسوولان منصف وباعدالتش خواهش میکنم درمورد امساک درآب آشامیدنی بیشتربنویسیدمن خودم درزمینه تصفیه آب مشغول بکارم میدانم که یک لیترآب تا بدست مردم برسد جقدرهزینه بروزمان براست ازطرف دیگرمشکل کم آبی شدیدأکشورماراتهدیدمیکندپس بیایم این نعمت الهی راارج نهیم ودرمصرف ان صرفه جویی کنیم

1393/4/9

comment

خرمکی

با سلام و ادب عرض خداقوت به تمامی دست اندرکاران محترم روزنامه پرمخاطب طلوع، از اینکه مطالب بهداشتی گروه نازگل و نادر را چاپ نموده و در مسیر نهادینه نمودن فرهنگ سلامتی مثل همیشه گام موثر دیگری برداشته اید از شما تشکر و قدردانی می نمایم. خرمکی-مدیر گروه بهداشتی،فرهنگی و هنری نازگل و نادر

1393/5/15

comment

قدرت یار محمدی

با تشکر از اطلاع رسانی وبروز بودن فایلهایتان .من مدت سه سال است بصورت اینترنتی توسط شما از احوالات شهرمان اگاه میشوم-------------------------------------- سلام.متشكريم

1393/6/3

comment

قدرت یار محمدی

با تشکر از اطلاع رسانی وبروز بودن فایلهایتان .من مدت سه سال است بصورت اینترنتی توسط شما از احوالات شهرمان اگاه میشوم

1393/6/3

comment

قدرت یار محمدی

با تشکر از اطلاع رسانی وبروز بودن فایلهایتان .من مدت سه سال است بصورت اینترنتی توسط شما از احوالات شهرمان اگاه میشوم

1393/6/3

comment

محمد کیامرزی

اسلام ازطریق این سایت به اطلاع میرسانم با وجود اینکه تلاشهای زیادی ازطرف هیأت فوتبال شهرستان کازرون وشخص آقای ابوذرنوری (مدیرمحترم باشگاه سرباز ) صورت گرفت تا میزبانی نونهالان استان به کازرون داده شد ولی از طرف مسولان محترم شهرستان هیچ گونه حمایتی صورت نگرفت حتی ادارات دولتی ودیگرنهادها حاضربه دراختیاردادن خوابگاه به داوران اعزامی از استان نشدند که تمامی هزینه ها بردوش شخص آقای نوری میباشد .من ذراینجا از تمامی مسولان محترم شهرستان وتمامی خیرین ورزشدوست شهرستانمان استدعا دارم ماراحمایت کنند تا بتوانیم فوتبال شهرستان را به جایگاه اصلی خودش برسانیم این میسر نیست جز با یاری شما عزیزان .درپایان از جناب اقای صداقت کمال تشکررادارم که خوابگاه اداره ورزش را دراختیار تیمهای میهمان قراردادند تا حداقل باری را از دوش ما کم کرده باشد

1393/6/24

comment

محمدعلی

به نام خدا سلام. شاید شما هم از مشکل عده ای از جوانانی چون ما که به مشکلی همچون مشکل من گرفتار باشند و برای حل مشکلشان به شما مراجعه نموده باشند، اگاه باشید. ما با بیشتر نمایندگان و مسئولان استان فارس نیز مکاتبه و صحبت کرده ایم و کسی در این میان به ندای ما پاسخ نداده است. و به این جهت بود که ما مزاحم شما شده ایم تا با توجه به فرصت ایجاد شده و وقت کم آن-مطابق نامه ارسالی از سوی معاونت ریاست جمهوری- پیگیر مشکلات ما باشید تا با واکنش مثبت مسئولان و نمایندگان استان فارس، شاهد حل این مشکل باشیم. –به امید خدا- همانطور که خدمتتات عرض کردم ما عده ای کثیری از جوانان این مملکت اسلامی گرفتار این مشکل هستیم . مدت دو سال است که پیگیر این قضیه ایم. در تاریخ 91 در کشور آزمونی به نام ازمون های استانداری شرکت نمودیم که مربوط به نیازهای استخدامی اداره های تابع استانداری و فرمانداری ها، ثبت احوال، ثبت اسناد و املاک و چند اداره ی دیگر بود. این آزمون از محل مجوز شماره 4550 (ممیز)/110 مورخه 21 اسفند سال 90 معاون توسعه و مدیریت انسانی رئیس جمهور برگزارشد و عده ی کثیری از جوانان این مملکت در این آزمون شرکت نموده و پس از طی مراحل مصاحبه و تحقیقات محلی و بعضا اعلام نتیجه نهایی منتظر دعوت به کار بودند و عده ی بسیاری نیز در این راستا ازدواج و حتی صاحب فرزند شدند و جمع کثیری نیز به امید این استخدامی سایر موقعیت های شغلی خود را از دست دادند. این روند ادامه داشت تا اینکه دولت جدید در طرحی اطمون های مهرآفرین را لغو کرد در صورتی که طرح مهرآفرین مربوط به آذر سال 92 می باشد و مجوز این آزمون مربوط به سال 90 و زمان آزمون نیز خرداد 91 می باشد و زمان برگزاری آزمون حتی 6 ماه قبل از تصویب مهرآفرین می باشد که دولت با بهانه ی مهرآفرین کلیه ی آزمون ها را باطل اعلام نمود در صورتی که ازمون های استانداری طبق نظر و گفته های خودشان هیچ ارتباطی به طرح مهرآفرین ندارد و حتی زمان شروع اجرای قبل از تصویب این طرح می باشد. به هر صورت آزمون های استانداری برگزار و عده ای از جوانان این مملکت اسلامی با شرکت در این آزمون ها و طی مراحل مصاحبه و تحقیقات محلی خواهان احقاق حقوق حقه و حق مکتسبه ی خود ناشی از پذیرفته شدن در آزمون هستند و دست نیاز و استمداد خود را به سوی شما نمایندگان ملت دراز نموده اند. شایان ذکر است که خانواده های زیادی درگیر این آزمون هستند و در این برهه از زمان که مقام معطم رهبری بر ازیاد نسل و تسهیل مشکل جوانان و تسهیل ازدواج تاکید دارند بسیاری از خانواده ها تحت تاثیر از مشکلات بیکاری و شرکت در این آزمون ها در آستانه ی فروپاشی و درگیری و مواجه با مشکلات عدیده ی اقتصادی هستند چرا که به امید این آزمون سایر فرصت های شغلی خود را از دست داده اند و بیشتر آنها نیز فرصت های شرکت در آزمون را از دست داده اند. صحبت ما این است اگر طرح مهرآفرین غیرقانونی بود آزمون های ما که قبل از اجرای طرح مهرآفرین بود و اگر دولت نمی تواند استخدام داشته باشد پس استخدام های و آزمون نهاد ریاست جمهوری و سایر نهادها از جمله شهرداری های فارس، دادگستری و ثبت استاد و املاک که جدیداً انجام و برگزار شده برای چیست؟ لازم به ذکر است بعد از پیگیری های متععدی مقام های دولتی قبول دارند که این آزمون ها قانونی است و مشکلی ندارد اما زیر بار مسئولیت ان نمی روند و مرتب ما جوانان را بین استانداری، سازمان مربوط و نهاد ریاست جمهوری پاسکاری می کنند. در ابتدای آغاز به کار دولت تدبیر و امید آبان 92 بخشنامه ای مبنی بر تعیین تکلیف این آزمون ها و مبنی بر اینکه آیا طبق مقررات این ازمون برگزارشده، به استانداری ها ارسال و بنا بر گفته ی استانداری ها، اطلاعات لازم ان بخشنامه برای معاونت ریاست جمهوری ارسال گردیده است و طی روزهای اخیر بعد از تجمع اعتراض امیز پذیرفته شدگان این آزمون دوباره بخشنامه ای مشابه این بار از سوی علی حیدر نوری رئیس امور اجتماعی به استانداری ها ارسال شده مبنب بر اینکه: "آمار دقیق پذیرفته شدگان آزمون های استخدامی که مراحل مقدماتی استخدامی انها طی شده و صرفاً به دلیل عدم تامین اعتبار و یا عدم اختصاص ردیف استخدام تاکنون بکار گرفته نشده اند تا تاریخ 15/07/93 به این امور ارسال نمایند."-تصویر نامه ی جدید و بخشنامه قبلی هم به پیوست است- http://www.mdhc.ir/Portal/File/ShowFile.aspx?ID=49e67e2e-d1bc-493f-bc9b-69cd0b528044 http://www.estekhtam.com/wp-content/uploads/2014/09/1111.jpg حال با توجه به مراجعات مکرر به استانداری ها انها اعلام می کنند که تاکنون چندین بار این اطلاعات را به نهاد ریاست جمهوری فرستاده ایم و اگر نامه هم امد دوباره می فرستیم و به جز این حرفی برای گفتن ندارند. تقاضای ما از استاندار فعال و نمایندگان مجلس این است با توجه به اینکه بسیاری از جوانان شرکت کننده در ازمون مراحل استخدامی از قبیل مصاحبه علمی و عقیدتی و گزینش را طی کرده اند و برای انها حقی ایجاد شده است و بسیاری از آنها بعد از اعلام نتایج نهایی از جمله ثبت احوال استان فارس، اقدام به ازدواج و تشکیل زندگی داده اند و بسیاری از انها نیز دارای فرزند شده اند، پیگیری مصرانه ای برای به نتیجه رسیدن استخدامی های داشته باشند. بسیاری از استان ها از جمله زنجان، کردستان، سیستان و بلوچستان، اردبیل، خراسان شمالی، کردستان، خوزستان و ... وضعیت استخدامی ها را پیگیری و به نتایج خوبی رسیده اند اما متاسفانه نمایندگان و استاندار فارس تاکنون اقدامی جدی در این خصوص صورت نداده اند و بلاتکلیفی جوانان فارسی همچنان ادامه دارد. با توجه به اینکه این نامه ارسالی وقت جواب زیادی ندارد از شما اصحاب رسانه تقاضا داریم که با انتشار مطالب و مطالبه های و خواسته های پذیرفته شدگان آزمون های استخدامی در تذکر وضعیت فعلی این جوانان در اگاهی مسئولان نسبت به این موارد تلاش نمایید. در زیر به گوشه هایی از اخبار و مطالب سایت ها در مورد آزمون برای اطلاع و آگاهی اشاره می کنیم: 22 شهریور 93: استخدامی استانداری اشکال قانونی ندارد / منتظر جذب اعتبارات هستیم http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930622000683#sthash.JZbehhmk.dpuf 31 شهریور 93: سایت ایسنا: استخدام‌های دولتی به کجا رسید؟/جذب،اخطار،تجمع و خبر ۱۰ شهریور ۹۳: باشگاه خبرنگاران جوان: دستور استخدام در دستگاه های دولتی صادر شد خبر ۲۸ مرداد ۹۳: دولت یازدهم نامه‌ نوشت که استخدام‌های طرح مهرآفرین قانونی بوده http://www.bazarkhabar.ir/News.aspx?ID=80993 سایت ایلنا: تجمع جمعی از پذیرفته شدگان آزمون استخدامی استانداری های کل کشور 1393/3/20 سه شنبه رييس امور آمار، برنامه‌ريزي و تامين نيروي انساني خبر داد ايجاد 20 هزار تعهد استخدامي براي دولت از محل مصوبات استخدامي دولت قبل، 20 هزار تعهد استخدامي براي دولت ايجاد شده است كه اعتبار آن ها بايد از طريق خروج نيروي انساني و يا از ساير منابع اعتباري مصوب تأمين شود.از محل مصوبات استخدامي دولت قبل، 20 هزار تعهد استخدامي براي دولت ايجاد شده است كه اعتبار آن ها بايد از طريق خروج نيروي انساني و يا از ساير منابع اعتباري مصوب تأمين شود.علي جمالي قمي، رييس امور آمار، برنامه‌ريزي و تامين نيروي انساني معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رييس جمهور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در مورد اينكه چرا تاكنون آمار تعداد كل پذيرفته‌شدگان آزمون‌هاي استخدامي قبلي كه نسبت به استخدام آنها براي دولت تعهد ايجاد شده است و در زمره مجوز استخدامي دولت قرار دارند منتشر نشده است گفت: درخصوص دستگاه‌هاي ستادي و ملي هنوز رقم دقيقي وجود ندارد، چرا كه هنوز تمامي دستگاه‌ها به معاونت توسعه مراجعه نكرده اند تا ميزان تعهد ايجاد شده از سوي دستگاه‌هاي مذكور مشخص شود.وي با اشاره به آماري كه براي اولين بار عنوان مي شد بيان كرد: در حوزه دستگاه‌هاي استاني حدود 20 هزار نفر تعهد استخدام براي دولت ايجاد شده است.وي در پاسخ به اين سوال كه آيا طبق شروط استخدامي دولت مبني بر جذب يك نيرو در صورت خروج سه نفر، در اين مورد نيز بايد 60 هزار نفر از ساختار دولتي خارج شوند تا اين 20 هزار نفر استخدام شوند؟ تصريح كرد: خير، اين دو موضوع را نمي‌توان چندان به هم ارتباط داد، چراكه در حال حاضر تعيين تكليف اين گونه آزمون هاي استخدامي منوط به تأمين اعتبار است.جمالي قمي افزود: تامين اعتبار استخدامي 20 هزار نفر تعهد شده مي‌تواند از طريق خروج نيروي انساني و يا از ساير منابع اعتباري مصوب تأمين شود.وي تاكيد كرد: استخدام‌هاي جديد حتما مشروط به خروج سه نفر براي يك مجوز در مشاغل غيرحاكميتي خواهد بود.رييس امور آمار، برنامه ريزي و تامين نيروي انساني معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رييس خاطرنشان كرد: تمام تلاش‌ دولت اين است كه يا از طريق خروجي‌هايي كه اتفاق مي‌افتد و يا منابعي كه نظام اداري و مديريت بودجه‌اي كشور امكان تامين آن را فراهم مي نمايد، استخدام‌ها انجام شود. سایت معاونت توسعه و نیروی انسانی رئیس جمهور http://www.mdhc.ir/Portal/Home/ShowPage.aspx?Object=News&ID=57d107b2-e331-4ef9-97a5-e5c150da2a20&LayoutID=90191b67-4ce0-4e1f-a727-4466f61fde2c&CategoryID=a2eb6dda-ad5a-48f0-a194-6759180e8d57&SearchKey= 1393/3/17 شنبه معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهور مطرح كرد شرط دولت براي جذب پذيرفته‌شدگان در آزمون‌هاي استخدامي / استان‌ها تامين اعتبار كنند در هر استاني كه مراحل قانوني براي انجام نيروهاي استخدامي انجام شده، اگر استان اعتبار داشته باشد، منع قانوني ندارد و مي‌تواند روند استخدام را انجام دهد. معاون نظارت راهبردي رئيس‌جمهور درباره تعيين تكليف وضعيت نيروهاي استخدامي گفت: استان‌هايي كه تامين اعتبار كنند براي جذب استخدامي‌ها منع قانوني ندارند. محمدباقر نوبخت در حاشيه بازديد از مناطق سيل‌زده مازندران در روستاي فراش بهشهر در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اين شهرستان مبني بر تعيين تكليف نيروهاي استخدامي، اظهار داشت: در هر استاني كه مراحل قانوني براي انجام نيروهاي استخدامي انجام شده، اگر استان اعتبار داشته باشد، منع قانوني ندارد و مي‌تواند روند استخدام را انجام دهد.وي در پاسخ به اين سئوال كه آيا براي رفع خسارت‌هاي سيل تأمين اعتبار شده يا اينكه منتظر برآورد خسارت‌هاي مالي هستيد؟ خاطرنشان كرد: بايد از منابع تنخواه كار را آغاز كنيم؛ اگرچه در سال گذشته هم برآوردي براي رفع مشكلات سيل شده، اما اين برآورد هزينه بايد به‌روزرساني شود.معاون نظارت راهبردي رئيس‌جمهور عنوان كرد: البته منتظر اين اقدام نمي‌مانيم و الان هر مقدار كه لازم باشد براي رفع مشكل، تنخواه اختصاص مي‌دهيم و بعد از برآورد خسارت، اعتبارات تكميلي اعلام مي‌شود. سایت معاونت توسعه و نیروی انسانی رئیس جمهور http://www.mdhc.ir/Portal/Home/ShowPage.aspx?Object=News&ID=00cc5a64-9f6c-470f-aa66-7c280e5c73e3&LayoutID=90191b67-4ce0-4e1f-a727-4466f61fde2c&CategoryID=a2eb6dda-ad5a-48f0-a194-6759180e8d57&SearchKey= خبر ۱۳ اردیبهشت ۹۳ – استخدام متقاضیان طرح مهر آفرین از محل منابع مالی دستگاه ها / دولت منبعی برای تأمین بودجه استخدام متقاضیان طرح مهر آفرین ندارد و دستگاه دولتی که بتواند از منابع مالی خودش حقوق این افراد را تأمین کند، استخدام و جذب بلامانع است. خبر ۱۰ اردیبهشت ۹۳ – صدور مجوز اشتغال نیروهای استخدامی در صورت توانایی دستگاه‌ها در پرداخت حقوق خبر ۱۰ اردیبهشت ۹۳ - آخرین وضعیت استخدامی‌های به‌کار گرفته نشده در دستگاه‌های دولتی خبر ۳ اردیبهشت ۹۳ - در گزارش معاونت توسعه مدیریت آمده است: با عنایت به اینکه اجرای برخی از بخشنامه ها و دستورالعمل های صادره از این معاونت در حوزه استخدام و تبدیل وضعیت، منتفی شده است. خبر ۲۸ فروردین ۹۳ – تذکر نماینده همدان به وزیر کشور در مورد استخدام استانداری خبر ۲۵ فروردین ۹۳ – تعیین تکلیف پذیرفته شدن آزمون های استخدامی خبر ۲۵ فروردین ۹۳ – معاون هماهنگی اجرای مقررات اداری: مجوزهای استخدامی بسته نیست خبر ۲۳ فروردین ۹۳ -استخدام پذیرفته شدگان “آزمون‌های دولتی” آغاز شد خبر ۲۲ فروردین ۹۳ – کدام آزمونها مشکلی برای استخدام ندارند!؟ خبر ۲۰ فروردین ۹۳ – قانون برنامه‌ی پنجم هرگونه به کارگیری نیروی انسانی را ممنوع می‌داند خبر ۵ فروردین ۹۳ -استخدام دولتی تا ۸سال دیگر ممکن نیست خبر ۶ اسفند ۹۲ – تذکر کتبی نمایندگان مجلس به مسوولان اجرایی کشور در خصوص آزمون‌های استخدامی خبر ۳۰ دی ۹۲ – جدیدترین تصمیمات برای استخدام‌های دولتی/ فرآیند عزل و نصب‌ها در دولت بازنگری می‌شود خبر ۱۸ دی ۹۲ – شرایط جذب شرکت کنندگان در آزمون استخدامی استانداری خبر ۲۷ مرداد ۹۲ – تمام استخدام های طرح مهرآفرین ملغی نمی شود ۲ شهریور ۹۲ – دولت درحال بررسی طرح «مهرآفرین» است خبر ۹ شهریور ۹۲ – توقف موقت اجرای برخی مصوبات دولت قبل رفع شد خبر ۱۰ شهریور ۹۲ -معاون اول رئیس جمهور بخشنامه جنجالی خود را پس می‎گیرد خبر ۳ آبان ۹ – بخش هایی ازطرح مهر آفرین به دلیل ایرادات قانونی لغو شده است خبر ۶ ابان ۹۲ -مهرآفرین پابرجاست/ تنظیم بخشنامه‌ای برای تعیین تکلیف استخدام‌ها خبر ۲۵ آبان ۹۲ -آخرین تصمیم دولت درباره استخدام‌های طرح مهرآفرین خبر ۲۱ آذر ۹۲ -آزمون های استخدامی که ضوابط قانونی در آن رعایت نشده است ، تجدیدنظر می شود. خبر ۲۲ مرداد ۹۲ – در طی چند روز گذشته اسحاق جهانگیری معاون اول حجت الاسلام حسن روحانی در اولین بخشنامه دولت یازدهم طرح مهر آقرین را در جذب و استخدام ادارات دولتی، لغو نمودند. ناگفته نماند که ما جوانان در پیشگاه خدا سوگند یاد می‌کنیم که بدون هیچ گونه تبعیض و رابطه بازی در این آزمون‌ها پذیرفته شده‌ایم. ببخشید که اینگونه صریح نوشتیم. ما نیازمند حمایت های شما هستیم. حق یارتان. جمعی از پذیرفته شدگان آزمون‌های استانداری استان فارس این نامه را اینجانب محمدعلی نگهداری پذیرفته شده‌ی آزمون استانداری فارس -ثبت احوال شهرستان ممسنی به نمایندگی از تعدادی از جوانان خدمتتان ارسال می‌کنم. آدرس: استان فارس-شهرستان ممسنی- اسکان عشایر-بلوک 7-واحد 7 شماره تماس: 09179221984 ایمیل: negahdari19@yahoo.com

1393/7/12

comment

آوا

با درود فراوان از اینکه سالهاست در راستای ارتقاء سطح علمی ،هنری و فرهنگی جامعه تلاشی پیگیر دارید سپاسگزاری می کنم و طالب ترقی بیش از پیش شما هستم.آوا --------------------------------------- خانم آوا رضايي متشكريم

1393/7/16

comment

علی

دوست دارم نظر اهالی فرهنگ رو نسبت به این جمله بدونم:گر گدا معتبر شود ز حال خدا هم بی خبر شود ممنوم میشم اگر تو سایتتون اتاق گفتگو هم اضاف کنید علی هستم از کازرون ---------------------------------- سلام- بخاطر مشغلات زياد و نداشتن وقت براي نظارت بر آن ، فعلا براي مان مقدور نيست. از توجه شما متشكريم.

1393/7/21

comment

محمد کیامرزی

باسلام به استحضارمیرسانم لیگ دسته یک کازرون که دراول شهریورماه باحضور12 تیم برگزار شد درمورخه 93/8/23 باقهرمانی تیم سایپا کازرون به پایان رسیددراین دوره ازمسابقات فجرمقاومت بلیان دوم وهمچنین بعنوان تیم اخلاق شناخته شد شهدای کمارج سوم شدواقای مصطفی کوشکی مربی تیم سایپا مربی برتر وآقای البرز بذرافشان از تیم شهدای مهرنجان بازیکن برتر شناخته شدند وهمچنین آقای سید محمد باقرحسینی بازیکن اخلاق این دوره ازمسابقات شناخته شد وتیم دهیاری عمویی مستقیمأ به دسته دوم سقوط نمود وبین تیمهای استقلال وشهدای بلیان یک تیم پس ازتصمیم کمیته انظباطی بعنوان تیم دوم سقوط کرده معرفی خواهد شد

1393/8/24

comment

محمد کیامرزی

باسلام به استحضارمیرسانم لیگ دسته یک کازرون که دراول شهریورماه باحضور12 تیم برگزار شد درمورخه 93/8/23 باقهرمانی تیم سایپا کازرون به پایان رسیددراین دوره ازمسابقات فجرمقاومت بلیان دوم وهمچنین بعنوان تیم اخلاق شناخته شد شهدای کمارج سوم شدواقای مصطفی کوشکی مربی تیم سایپا مربی برتر وآقای البرز بذرافشان از تیم شهدای مهرنجان بازیکن برتر شناخته شدند وهمچنین آقای سید محمد باقرحسینی بازیکن اخلاق این دوره ازمسابقات شناخته شد وتیم دهیاری عمویی مستقیمأ به دسته دوم سقوط نمود وبین تیمهای استقلال وشهدای بلیان یک تیم پس ازتصمیم کمیته انظباطی بعنوان تیم دوم سقوط کرده معرفی خواهد شد

1393/8/24

comment

بابك

با سلام و احترام لطفا در خصوص نيروهاي انتقالي به استان فارس مثلا زنان شاغل متاهل كه طبق تبعيت از همسر در خواست انتقالي گرفته اند خواهشمند است مبدا كه شيراز يا هر شهر ديگري مي باشد بهترين شيوه برخورد را داشته باشند وبدون اينكه هيچ گونه مشكلي جهت اين عزيزان به وجود بياورند مراحل اداري به خوبي و در اسرع وقت انجام دهند چرا كه با توجه به رهنمود هاي مقام معظم رهبري در رابطه باسياست هاي كلي نظام اداري بايستي با توجه به سابقه و توانايي فرد انتقال داده شود و در پستي كه خالي مي باشد بكارگرفته شود .

1393/9/17

comment

همشهری

باسلام خدمت مدیریت طلوع لطفا مقاله ی مفصل و کارشناسی شده ای در خصوص سرطان و علتهای آن در طلوع درج کنید و اینکه امسال چندنفر بر اثر سرطان از دنیا رفته اند؟ چیزی که به نظر می آید اینکه سرطان بصورت یک فاجعه عظیم در کشور در حال رخداد است و کسی به فکر نیست!!!!!!!! من افرادی از دوستان و آشنایان می شناسم که بوسیله سرطان از دنیارفتند و همشهریان زیادی از ما بدلیل این بیماری در قبرستان گرفتار شدند و خانواده های آنان عزادار... چرا؟!!! -------------------------------------------------- سلام . اگر پزشکان محترم زحمت ارسال مقاله را بکشند جهت چاپ آن استقبال می کنیم.

1393/11/22

comment

دادوند

باسلام من رضا دادوند آماده همکاری در تهیه اخبار شهرستان کازرون میباشم لطفا بفرمایید چطور میتونم اخبار و مقالاتم رو برای انتشار در روزنامه بفرستم؟ ایمیل:re.dadvand@gmail.com -------------------------------------- سلام- از لطف شما متشکریم. لطفا با مدیر مسئول روزنامه تماس بگیرید. 09173098535 حتما استفاده می کنیم

1393/11/30

comment

مرادی

سلام من روزنامه ی طلوع قزوین سالهای هشتاد تا هشتادو شش رو میخوام چه طور پیدا کنم؟ ممنون ------------------------------- سلام . روزنامه طلوع قزوین مستقل از روزنامه طلوع است و نشریه جداگانه ای است . از طریق اداره کل ارشاد استان مربوطه پیگیری فرمایید.

1393/12/4

comment

حبیب اله صالحی

• نقدی بر ماده 31 برنامه توسعه پنجم وبخشنامه شماره 60مستمری تامین اجتماعی و تفسیر ماده77 قانون تامین اجتماعی محاسبه میانگین در علم آمار: • داده هایی که قصد محاسبه میانگین ساده از آنها را داریم باید دارای ویژگی یا صفت مشترک بوده و همچنین از ارزش های یکسانی برخوردار باشند. چنانچه داده های آماری از ارزش های متفاوتی برخوردار باشند میبایستی به هرداده آماری وزنی اختصاص یابد و سپس داده های وزن دار شده را میانگین گیری نماییم که مورد اخیر را میانگین وزنی مینامند • در مدل به کار گرفته شده توسط صندوق تامین اجتماعی ارزش اسمی حق بیمه پرداخت شده درپنج سال آخر به روش میانگین ساده است نه میانگین وزنی • علت کاهش شدید مستمری بازنشستگان با دستمزد غیر متعارف بیشتر ناشی ازعدم استفاده از میانگین وزنی است ونه نرخ رشد دستمزد • هر بیمه شده ای که تفاوت نرخ رشد افزایش دستمزد دوسال آخر با 5سال آخر بیش از 5 درصد (5 در صد حداقل دستمزد مربوط به آن سال مبلغ اندکی است )باشد این نرخ رشد دستمزد غیر متعارف تلقی میگردد و احتمال وقوع این حالت برای بیمه شدگان خیلی زیاد است ارزش زمانی پول در علم اقتصاد: • در ادبیات اقتصادی ارزش زمانی پول( ارزش گذشته- حال و آینده) در فرایند تصمیم سازی و تصمیم گیری از اهمیت بالایی برخوردار میباشد بویژه در کشور هایی که تورم دو رقمی را درچندین سا ل متوالی تجربه کرده اند به اهمیت آن افزوده میگردد. زیرا بر اساس گزارشات اقتصادی روند شاخص بهای کالا وخدمات روندی صعودی می پیماید و روز به روز به دلیل کاهش ارزش پول قدرت خرید شاغلینی که در مشاغلی با درآمد ثابت اشتغال به کار دارند بویژه مزد بگیران کاهش می یابد تعریف ارتقاء شغل: • ارتقاء شغل عبارت است از احراز گروه (رده) شغلی بالاتر از گروه (رده)شغلی قبلی • همانگونه که از تعریف مندرج استنباط میشود میبایستی یک نظام طبقه بندی مشاغل وجود داشته باشد که بر اساس آن مشاغل مورد سنجش قرار گیرد اگر فردی از شغلی با گروه 12 به شغلی با گروه14منصوب گردد نوع حکم ارتقاء نامیده میشود • اما اگر کارگر در کارگاهی که فاقد طرح طبقه بندی باشد از آنجا که معیار وشاخصی برای تعیین گروه هر یک ازمشاغل وجود ندارد مجریان هر استنباطی که به نفعشان باشد از ارتقاء مینمایند مقایسه نرخ رشد دستمزد مدیران و متخصصین با نرخ رشد در الگوی مورد نظر تامین اجتماعی: • بر اساس تبصره ذیل ماده 6 دستور العمل اجرایی طرح طبقه بندی مشاغل متصدیان مشاغل مدیر و متخصصین همطراز از شمول جدول مزدخارج وتیین حقوق و مزایای آنان بر اساس طرح طبقه بندی صورت نمیگیرد حال تکلیف مقایسه نرخ رشددستمزد انان با الگوریتم مورد عمل سازمان تامین اجتماعی چیست مقایسه نرخ رشد دستمزد کارگران شاغل در کارگاههای متفاوت: • بر اساس دستور العمل شماره 12096مورخ 20/04/1374معاونت تنظیم روابط کار وزارت کار وامور اجتماعی در صورتی که تعداد کارگران کارگاه کمتر از 50 نفر باشد اجرای طرح طبقه بندی مشاغل الزامی نمی باشد و بعضا تعدادی از کارگاههای بالای 50 نفر علی رغم الزامی بودن اجرای طرح طبقه بندی بنا به دلایلی فاقد طرح طبقه بندی مشاغل میباشند • متفاوت بودن ضریب ریالی جدول مزد در کارگاههای دارای طرح طبقه بندی مشاغل موجب تفاوت در سطح پرداخت به کارگران حتی با عناوین شغلی یکسان میشود و در کارگاههای فاقد طرح تفاوت سطح پرداخت عادی تر است • تغییر کارگاه کارگر بین کارگاهای دارای طرح و فاقد طرح طبقه بندی در طی 5 سال پایان خدمت که معمولا منجر به تغییرات در حقوق ودستمزد کارگران میشود در روش جاری غالبا موجب غیر متعارف شدن نرخ رشد دستمزد آنان میگردد تغییر کارگاه عمدتا ناشی از انتخاب نیست بلکه ناشی از ضرورت و اجبار زندگی است محاسبه نرخ رشد دستمزد بیمه شدگانی که درسه سال ما قبل از دوسال اخربیمار یاازبیمه بیکاری استفده نموده و یا درمرخصی بدون حقوق بوده ویاسایر موارد مشابه: • بر اساس قسمت آخرماده 77 قانون تامین اجتماعی سازمان تامین اجتماعی درمحاسبات مربوط به مستمری ها ملاک را بیمه پردازی بیمه شده قرار میدهد لذا چنانچه نرخ رشد دستمزد غیر متعارف باشد متناسب با ایامی که حق بیمه پرداخت نشده از 5سال فراتر میرود و حتی ممکن است تا 8 سال و بیشتر هم برسد در این حالت مستمری محاسبه شده باتوجه به الگوی موردعمل ممکن است مبلغ مستمری با شدت بیشتری کاهش مییابد که حتی بعید نیست حتی در مواردی از حداقل دستمزد هم کمتر شود سابقه استفاده ازارزش حال پول در کشور: • همانگونه که استحضار داریدارزش خسارت تاخیر تادیه- ارزش مهریه - ارزش دیه واجرت خدمات و موارد مشابه در مراجع قضایی درهنگام پرداخت دین تبدیل به ارزش حال شده حال این سوال مطرح میشود با توجه به تغییرات زیاد ارزش حال 5 سال آخربیمه پردازی سازمان تامین اجتماعی از این روش در محاسبه مستمری بازنشستگانی که نرخ رشد دستمزد آنان غیر متعارف میشود استفاده نمی نماید بازه تغییرات نرخ رشد دستمزد: • تفاوت نرخ رشد دستمزد دوسال آخر با پنج سال آخر نسبت به حداقل دستمزد سالهای مورد محاسبه در یک بازه از 1 درصد تفاوت شروع میشود تا300 درصد ادامه مییابد • تفاوت نرخ رشد 5 درصد و کمتر متعارف شناسایی شده و مستمری بازنشستگان بر اساس میانگین ساده حق بیمه پرداختی در دوسال آخر محاسبه میشود • تفاوت نرخ رشد دستمزد بیش از 5 درصد تا300درصد (بیش از 5 تا300 درصد حداقل دستمزد مبلغ قابل توجهی است)غیر متعارف شناسایی شده و مستمری بازنشستگان براساس میانگین ساده حق بیمه پرداختی در5 سال آخر محاسبه میگردد • تفاوت نرخ رشد دستمزد5 درصد با 6درصد قابل تو جه نمی باشد (ا درصد حداقل دستمزد مبلغ ناجیزی است) مستمری بازنشستگی این دو مورد تفاوت قابل توجهی دارند زیرا اختلاف 5در صد متعارف و برمبنای حق بیمه دوسال آخر واختلاف 6 درصدغیر متعارف بر مبنای حق بیمه5 سال آخرمحاسبه میشود • تفاوت نرخ رشد 6درصد با300درصد علی رغم اختلاف چشمگیر در تفاوت نرخ رشد(294درصد تفاوت) واختلاف زیاد مبلغ(مبلغ بیش از 5 درصد تا300 درصد حداقل دستمزد) بر اساس میانگین ساده حق بیمه پرداختی در 5 سال آخرمحاسبه میشود • پیشنهاد مینمایم تفاوت درصد ها ومبالغ تفاوت را از 1 درصد تا 300 درصد رابا مبالغ مستمری محاسبه شده در روش جاری با هم مقایسه فرمایید تابه کنهه روش واقف تر شوید • به خاطر اینکه اصل موضوع روشن تر شود فرض کنیم نرخ رشد دستمزد یک کارگر درهر سال طی مدت سی سال خدمت 5 باشد یک بار مستمری این کارگر را بر مبنای دو سال و بار دیگر بر مبنای 5 سال آخر خدمت محاسبه کنید و دو مقدار بدست آمده را با هم مقایسه کنیم تفاوت زیادی باهم دارد باوجود آنکه نرخ رشد هر سال این کارگر با هم مساوی است پس ریشه این تفاوت کجاست به نظر میرسد اشکالی در الگوریتم وجود دارد وآن اشکال برمی گردد به اینکه در این مدل تا مادامی که ارزش حال حق بیمه پرداختی در سالهای مورد محاسبه را در هنگام بازنشستگی لحاظ ننماییم این اشکال برطرف نمیگردد شایان ذکر است درروش جاری هرچه مدت زمان سالهای مورد محاسبه جهت استخراج مبلغ مستمری افزایش یابد به همان اندازه هم مبلغ مستمری نیز کاهش بیشتری خواهد یافت پس میتوان نتیجه گرفت. کاهش مستمری بیمه شده قبل از آنکه ناشی از تغییر نرخ رشد باشد بیشتر ناشی ازافزایش سنوات قابل محاسبه از دو سال به پنج سال است • باعنایت به اینکه روش محاسباتی از ابتدای سال 1390 تغییر کرده مستمری های دریافتی در سال93 بازنشستگان هم شرایطی که قبل از سال 90 و پس از سال 90 بازنشسته شده اند و نرخ رشد دستمزدهر دوغیر متعارف و مشابه باشد را باهم مقایسه کنید با وجود آنکه بازنشستگان سال 90 به بعد در فاصله بین دو تاریخ بازنشستکی دریافت ننموده اند و حق بیمه هم پرداخت نموده اند نسبت به بازنشستگان قبل از سال90 مستمری کمتری دریافت مینمایند مقایسه ماده 31 برنامه توسعه پنجم وتفیسر ماده77قانون تامین اجتماعی مستمری بازنشستگان مشمول قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت با 25 سابقه بر اساس حق بیمه پرداختی در دوسال اخر بیمه پردازی سنوات ارفاقی(29 و 30) محاسبه میگردد بااین تفسیر واجدین شرایط تفسیر ماده77-( از شمول ماده 31 برنامه توسعه پنجم و بخشنامه 60 مستمری تامین اجتماعی خارج - پنج سال بیمه پردازی کمتر - پنج سال هم زودتر مستمری دریافت مینمایند ) حال اگر مستمری مشمولین تفسیر ماده 77 را با مستمری کسی که30 سال بیمه پردازی داشته و نرخ رشد دستمزدش در دوسال آخر6 درصد بیشتر از نرخ رشد 5 سال اخر بوده و مستمری این فردبر اساس 5 سال اخر محاسبه شده مقایسه کنید آیا این غیر مستقیم تنبیهه مستمری بگیران با بیمه پردازی بیشتر نیست آیا این از مصادیق معیار های چند گانه در باب یک موضوع مشترک تلقی نمیگردد حساسیت سنجی • به تفاوت نرخ رشد دستمزد 5 درصد با 6 درصد (1 درصداختلاف) حساسیت نشان میدهیم از دیگر سوحساسیت خود را به تفاوت نرخ رشد 6 درصد تا 300درصد(294درصد اختلاف)از دست داده ایم شاید نیاز باشد مجددا نظام باورها و ارزشهای خود را در حساسیت سنجی بازمهندسی کنیم ناگفته پیداست که از نظر تامین اجتماعی تفاوت 6درصدتا 300در صد در نرخ رشد دستمزد غیر متعارف از ارزش یکسانی برخوردار است که اگر اینگونه نبود مستمری بیمه شدگانی که تفاوت دستمزد غیر متعارفشان در این دامنه ( بیشتر از5 تا300 ) درصد قرار دارند را به روش یکسان محاسبه نمیکرید پرسش حقوقی: • آیا سازمان تامین اجتماعی به عنوان یکی از طرفین مدعی قانونا و عرفا میتواند (بویژه در موارد اختلافی) بین بیمه شده و تامین اجتماعی( به علت تعارض منافع ) اظهار نظر و رسیدگی کند یاخیر تفسیر این پرسش رابه اظهار نظر علمای حقوق واگذار مینماییم تفسیر ماده31 قانون برنامه پنجم توسعه و تفسیر ماده 77 تامین اجتماعی به طور هم زمان: • باتوجه به اینکه تفسیر قوانین عادی در صلاحیت مجلس محترم شورای اسلامی میباشد لذااستدعاداریم نمایندگان محترم مجلس با تفسیر نحوه اجرای ماده 31قانون برنامه پنجم توسعه(نحوه محاسبه میانگین ساده یا وزنی و سایر موارد مبهم) م تفسیر ماده 77 به طور هم زمان اقدام و به شیوه اجرای ماده های مذکور توسط واحد های اجرایی توجه بیشتری مبذول فرمایند و از بروز مشکلات بیشتر برای بازنشستگان وافزایش شکایت از واحد های اجرایی جلوگیری فرمایند پیشنهاد: • کوتاه مدت درصداختلاف نرخ رشد دستمزد دوسال آخر را بانرخ رشد 5 سا ل آخر در حداقل دستمزدسال مورد محاسبه ضرب نموده و مبلغ حاصله را از از مستمری محاسبه شده در دو سال آخر( به همین روش فعلی )کم کنید هرچه این اختلاف در بازه (1 درصد تا 300 درصد)بیشتر باشد مستمری دو سال آخر هم به همان میزان کاهش بیشتری خواهد یافت وعدالت پرداخت به روشی منطقی متناسب با شدت افزایشات غیر متعارف تغییر خواهد کرد و ازکاهش شدید و ناگهانی مستمری هایی با درصد های کم جلوگیری میشود • بلند مدت در هنگام صدور احکام بازنشستگی بر اساس تاریخ اجرای حکم برای هر یک از ماهها یا سالهای بیمه پردازی یک ضریب متناسب با ارزش حال حق بیمه پرداختی در سنوات گذتشته بر مبنای نرخ تورم اعلام شده توسط بانک مرکزی انتخاب گردد که این ضریب ارزش مبالغ حق بیمه پرداختی در سالهای قبل را به حال (تاریخ اجرای حکم بازنشستگی) تبدیل نموده و سپس اقدام به میانگین گیری از حق بیمه های پرداختی در سالهای مبنای محاسبه می گردد در بدو امر این روش برای سه سال آخر و سپس پس از گذشت هر سال یک سال به مبنای محاسبه سالها افزوده گردد تا در نهایت به 30 یا 35 سال برسد در روش پیشنهادی کارگران متمایل به پرداخت حق بیمه بیشر در کل سنوات بیمه پردازی و سازمان تامین اجتماعی از منابع درآمدی آن در سالهای آتی بیشتر برخوردار میگردد و دیگر نیازی به این همه تفسیر و شاخص قرار دادن عوامل فرعی همچون نرخ رشد دستمزد که خود از متغییر های اصلی دیگری اثر میپذیرد نیست و فضای آرامشی درتعامل بین بیمه شدگان وتامین اجتماعی فراهم میگردد با تشکر واحترام حبیب ا...صالحی

1393/12/11

comment

نیلا

سلام مطالب روزنامه عالی است دست مریزاد مخصوصا من مطالب قسمت سخن مدیرمسئول رو همیشه پیگیری می کنم مطالب ایشان عالی ودرخورتامل برای همه مخصوصا مسئولین می باشد

1394/2/28

comment

دانشگاه امیرکبیر«پلی تکنیک تهران»

امیررضا یاقوتی دانشجوی مستعد کازرونی و مدیر تیم پریشان لیک از دانشگاه صنعتی امیرکبیر قهرمان مسابقات موشکهای آبی استان هرمزگان شد این خبر جهت چاپ در روزنامه است نه درج نظر لینک خبر http://tnews.ir/news/22E241908366.html ................................ سلام -چون تلفن ایشان را نداریم لطفا به وی بگویید با دفتر روزنامه تماس بگیرند و مدارک و جزییات خبر را ارسال کنند . ممنون

1394/3/3

comment

ف.ب

سلام،وقت بخیر.اطلاعات تماس من نتونستم پیدا کنم.راهای ارتباطیتون رو ذکر بفرمایید. ---------------------------------------------- پاسخ: شما می توانید از طریق شماره تلفن های: 071-32344772 یا 071-32344773 و یا شماره فکس: 071-32344771 و یا ایمیل tolou2@yahoo.com با روزنامه طلوع در ارتباط باشید.

1394/3/12

comment

دمستاني

سلام چراازمشكلات ثبت نام مدرسه چيزي نوشته نميشه.مطبوعات بايدچشم مردم باشنداما متاسفانه انگاركه درشب عينك آفتابي زدند وچيزي نميبينند.بچه داريد تابحال براي ثبت نام رفتيدبه مدرسه اولين چيزي كه به شما گفتن چيه يااينكه شما مشكلي براي ثبت نام نداريدخوب قابل دركه ارباب مطبوعات بودن اين مزايا روهم داره قصدتوهين نيست اشتباه نشه ولي وضعيت نابسامان مدرسه وثبت نام نكردن ونبودظرفيت وپرشدن كلاسها بيشترازحداستانداردهم مدرسه ها وهم معلمين ووالدين روكلافه كرده.تازه اگرهم با پارتي وچماق وهويج بتوني بچه ات روثبت نام كني تازه ميرسيم به موضوع شهريه هاي غيرقانوني كه درملا وروزروشن به يكي ازمدارك ثبت نام تبديل شده متاسفم براي روزنامه اي كه ببيندوچشمش راببندداميدوارم شمااينگونه نباشيدكه اخروعاقبت اين ظلم هادرحق مردم گريبان نسلهاي آينده من وشما راهم ميگيرد ------------------------------------ مطلب شما در روزنامه چاپ میشود بشرط اینکه با دفتر روزنامه تماس بگیرید و مستندات و مدارک لازم برای اثبات ادعای خود ارائه دهید. متشکرم

1394/5/2

comment

دمستاني

..... كازرون متاسفم متاسفم كه كارگربه اين خاطرسكته ميكندكه حتي يك آزمايش ساده هم دراين درمانگاه ازاودريغ شده وبايك آزمايش ساده انساني ازمرگ حتمي وخانواده اي ازازدست دادن سرپرست خودنجات پيداميكند. .......... تنها براي كارمندان وكاركنان خودخدمات ميدهد ولا غيرشايدظرفيتش همين است نميدانم فقط اين راميدانم كه يك درصدازوظايفش راهم انجام نميدهد

1394/5/2

comment

دمستاني

با سلام ظاهرا باتوجه به مراودات اصحاب رسانه بابزرگان رسيدن انتقادهابخصوص ازادارات دولتي به صفحات روزنامه يارسانه هابسياردشواروراه پرپيچ وخمي است هروقت اين راه دوبانده شدشهرومملكت درست ميشود.انتقادي درمورديكي ازادارات نوشته بودم كه خبري ازآن نشدونميشودعلت هم قابل درك است. ................................. سلام - اگر انتقاد شما موانع قانونی نداشته باشد حتما چاپ میشود. لطفا دوباره آن را ارسال کنید تا بررسی شود و در صورت نداشتن مشکل قانونی چاپ شود

1394/5/10

comment

کوچکی

در حوزه مدیریّت شهرهای بزرگ جهان، توسعه فناوریهای اطّلاعات و ارتباطات باعث ایجادپیشرفت در آن شهر میشود مانند شهر اصفهان ومشهد وپایتخت ایران تهران عامل این توسعه احتیاج به هم فکری استاندار با شهرداری وفرمانداری ونیروهای انتظامی دارد تا یک شهر بتواند تمامی سرمایه دارن چه داخلی وچه خارجی را جزب شهر شیراز کند .1=مناطق درجه 4 مانند گلشن امکانات ام ده ویا ام شش به این منطقه بدهید تا هم از آن سبک خانه های در کوچه های تنگ وهم از پاک کردن فساد جلو گیری می شود .ضمآ عرض هر کوچه دوازده متر میشود یعنی چندین خانه باید سرمایه دار با پول خودش بخرد چندتای این خانه کوچه بشوند: تا بتواند یک آپارتمان ده طبقه بسازده آنهم طبق اصول شهرداری 2= قیمت مسکن که پائین آمد از تمامی شهرهای ایران برای خرید به شیراز می آیند امیدوارم اصول پیشرفت شهر شیراز که مناطق مانند گلشن که هم نزدیک فرهنگ شهر وهم نزدیک مطهری وهم از نظر هوای مناسب وخنک دارد نکته بسیار مهمی است ....

1394/5/13

comment

مریم

سلام من همیشه مطالب روزنامه را می خوانم خیلی خوب بود حالاعالی شده است.ممنون لطفا گزارشی اززنان سرپرست خانواده تهیه کنید ومشکلات آنها رانیزبنویسید

1394/10/18

comment

علیرضا عباسی(شهروند)

در خصوص آمار افسردگی بالاست. وقتی منظر بیرون خانه فقط عبور و مرور وسایل نقلیه و بی نظمیهای شهری است روح شهر در روحیه انسانها تاثیر میگذارد. باید بررسی کرد ما در چه جامعه ای زندگی میکنیم در جامعه ای که بازدارندگی و تقویت خیر با روابط معنوی میسر میشود . اما تقویت روابط معنوی برای همه کارساز نیست و بسنده کردن به آن توفیق همگانی ندارد . آیا انسانها در صورت سرگرم به فعالیت بودن به خطا نمی اندیشند . در این حالت افسردگی هم بیشتر میشود . و یا در جامعه ای که ساعات غیر کاری به دلیل نیاز یا حرص و آز زمینه خطا را موجب میشود . 1- تربیت اجتماعی و عمومی 2- حفظ خانواده ها و استقلال مالی و تقویت روحیه امید به زندگی 3- سیاست در تربیت اجتماعی مهم است . حل مناقشات منطقه و حل مسائل باصلح و همدردی با مردم جنکزده 4- افتراق و فاصله با جامعه جهانی باعث میشود منطقه مبدل به بازار تسلیحاتی شود.

1395/2/21

آخرین عناوین « خبر آنلاین »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها