سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 4/23/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

سه شنبه 26 شهریور 1398 ، 25 : 12

کد خبر : 19037

از 0 نفر 0

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار روزنامه طلوع: ادارات باید مشکلات و موانع پیش روی مردم و کارآفرینان را حل کنند مدیری برتر و نمونه است که از دیدگاه مردم برتر باشد در راستای اجرای سیاست دولت به دنبال اجرایی کردن طرح انتصاب جوانان و بانوان برای مدیریت دستگاه‌ها و ادارات هستیم باید 30 درصد پست‌های مدیریت در اختیار بانوان قرار گیرد حدود 1400 اداره در فارس به شبکه دولت متصل شده‌اند

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار روزنامه طلوع: ادارات باید مشکلات و موانع پیش روی مردم و کارآفرینان را حل کنند مدیری برتر و نمونه است که از دیدگاه مردم برتر باشد در راستای اجرای سیاست دولت به دنبال اجرایی کردن طرح انتصاب جوانان و بانوان برای مدیریت دستگاه‌ها و ادارات هستیم باید 30 درصد پست‌های مدیریت در اختیار بانوان قرار گیرد حدود 1400 اداره در فارس به شبکه دولت متصل شده‌اند

مصاحبه/ خدیجه غضنفری: معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار روزنامه طلوع گفت: ادارات باید قانون‌مند اما کار راه‌انداز باشند و در سال رونق تولید سعی کنند مشکلات و موانع پیش روی مردم و کارآفرینان را حل کنند و انگیزه به سرمایه‌گذران برای ادامه سرمایه‌گذاری...

مصاحبه/ خدیجه غضنفری: معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار روزنامه طلوع گفت: ادارات باید قانون‌مند اما کار راه‌انداز باشند و در سال رونق تولید سعی کنند مشکلات و موانع پیش روی مردم و کارآفرینان را حل کنند و انگیزه به سرمایه‌گذران برای ادامه سرمایه‌گذاری خود در فارس بدهند.
عبدالرضا قاسم پور در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار روزنامه طلوع با تشکر از زحمات روزنامه طلوع در جهت توسعه فرهنگی استان و افزایش اطلاعات و آگاهی مردم گفت: رسانه به‌عنوان واسطه بین مردم و مسئولان عمل می‌کند و ضمن بیان مشکلات و مسائل جامعه و مطالبات مردمی به مسئولان، اخبار، عملکرد مدیران و مسئولان را نیز به اطلاع مردم می‌رساند.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس ادامه داد: رسانه با ایجاد این ارتباط متقابل به دنبال حل‌وفصل مشکلات جامعه و خدمات‌دهی بهتر به مردم و گره‌گشایی از مشکلات آن‌هاست و درمجموع به دنبال توسعه استان است و به همین دلیل من از زحمات رسانه‌ها قدردانی می‌کنم.

توجه به نیروی انسانی و ساماندهی آنها
قاسم پور ازجمله وظایف این معاونت را توجه به نیروی انسانی و ساماندهی آنها در استان عنوان کرد و افزود: وظیفه این معاونت صرفاً به بحث منابع انسانی محدود نمی‌شود بلکه حفاظت و حراست منابع مالی و مادی و فیزیکی نیز بخشی از عملکرد این معاونت است.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس اضافه کرد: نیروی انسانی مهم‌ترین و اصلی‌ترین منبع و دارایی در بین منابع برای انجام امور و رسیدن به اهداف برنامه‌ریزی شده است و ثروت واقعی و بزرگ‌ترین سرمایه هر دستگاه به‌حساب می‌آید به همین دلیل در شورای اداری استان به تمام مدیران اعلام کرده‌ایم که توجه ویژه و واقعی به نیروهای انسانی دستگاه‌ها و ادارات خود داشته باشند.
قاسم پور افزود: این توجه می‌تواند هم مادی و هم معنوی باشد و مدیران با اقدامات و تشویق کارکنان دولتی، کاری کنند که کارمندان باانگیزه، تحرک و روحیه بهتر فعالیت کنند و به مردم خدمات شایسته‌تر ارائه دهند. ما در استانداری فارس نیز با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام داده‌ایم به دنبال حفظ منابع مالی و انسانی و ایجاد محیطی آرام برای کارکنان هستیم.

به‌کارگیری جوانان و بانوان در مدیریت‌ها
وی اظهار داشت: در همین راستا  از مدیران استان درخواست کردیم که در انتخاب کارکنان نمونه، دقت بیشتری انجام دهند و همچنین امسال دو ماه قبل از برگزاری جشنواره شهید رجایی اعلام کردیم که در انتخاب مدیران برتر استانی، نظرات مردمی را نیز در نظر می‌گیریم زیرا ازنظر ما مدیری برتر و نمونه است که از دیدگاه مردم برتر باشد.
قاسم پور ادامه داد: تمام اقداماتی که درزمینه حمایت از کارکنان دولت چه ازلحاظ مالی و چه فرهنگی و معنوی انجام می‌شود در جهت بهره‌وری و حفظ نیروی انسانی و درنهایت خدمات‌دهی بهتر به مردم صورت می‌گیرد و کارکنان دولت باید در این زمینه تمام تلاش خود را بکنند.
وی گفت: در راستای اجرای سیاست دولت به دنبال اجرایی کردن طرح انتصاب جوانان و بانوان برای مدیریت دستگاه‌ها و ادارات هستیم و اخیراً نیز به فرمانداران شهرستان‌های فارس اعلام کرده‌ایم که حداقل یکی از معاونین فرماندار در شهرستان‌ها باید خانم باشد و بر اساس برنامه ششم توسعه کشور باید 30 درصد پست‌های مدیریت در اختیار بانوان قرار گیرد.

جهادی عمل کردن مدیران
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس بابیان این‌که مدیریت‌ها باید جهادی باشد افزود: در شرایط کنونی کشور اگر مدیریت‌ها، کارشناسی‌ها و بدنه دولت جهادی نباشد و انقلابی حرکت نکند نه‌تنها دچار مشکل می‌شویم بلکه پیشرفتی هم نخواهیم کرد و مشکلاتی نیز برای مردم ایجاد می‌کنیم.
قاسم پور تصریح کرد: کار جهادی، کار خلاف قانون نیست اما کاری خلاف رویه معمول و عادی است و ادارات باید قانون‌مند اما کار راه‌انداز باشند و در سال رونق تولید سعی کنند مشکلات و موانع پیش روی مردم و کارآفرینان را حل کنند و انگیزه به سرمایه گذران برای ادامه سرمایه‌گذاری خود در فارس بدهند.

استفاده بهینه از منابع انرژی
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس بابیان این‌که استفاده بهینه از منابع انرژی یکی دیگر از اهدافی است که به دنبال آن هستیم، گفت: به تمام مدیران سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی در فارس اعلام کرده‌ایم که برنامه‌های عملیاتی خود را درزمینه استفاده از منابع سوخت، آب، برق و سایر انرژی‌ها به ما اعلام کنند و مصرف خود را در تمام طول سال مدیریت کنند.
قاسم پور تأکید کرد: باید ادارات دولتی در این زمینه الگو باشند تا مردم هم برای این کار بیشتر تشویق شوند و در این زمینه باید فرهنگ‌سازی شود، همچنین مدیران باید از هزینه‌های غیرضروری دوری کنند و استاندار فارس نیز اعلام کرده است مدیری که نتواند هزینه‌های غیرضروری خود را کاهش دهد نمی‌تواند آن‌طور که انتظار داریم در توسعه استان نقش داشته باشد.

مدیران تعداد جلسات خود را کاهش دهند
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس در ادامه بابیان این‌که کاهش مدت زمان ارائه خدمات به مردم یکی دیگر از اهدافی است که در فارس به دنبال آن هستیم، افزود: به مدیران اعلام کرده‌ایم که مدیران تعداد جلسات خود را کاهش دهند، همچنین استاندار فارس در شورای معاونین مصوب کرده است به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که مدیران خیلی زیاد در استانداری نباشند و بتوانند به دیگر وظایف خود نیز رسیدگی کنند و به مشکلات مردم رسیدگی کنند و در جمع آن‌ها باشند.
قاسم پور ادامه داد: میز خدمت حضوری یکی دیگر از برنامه‌های ما برای رسیدگی به مطالبات مردمی است و از مدیران خواسته‌ایم که بهترین نیروهای خودشان را برای این کار در نظر بگیرند و از نیروهای بی‌انگیزه و غیر کارشناس برای این کار استفاده نکنند تا موجب نارضایتی مردم نشوند و آن‌ها را نسبت به دولت و نظام بدبین و ناراضی کنند.

استفاده از متخصصین
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس اضافه کرد: اگر افراد متخصص و باانگیزه در این جایگاه به کار گرفته شوند می‌تواند در همان ابتدا، کار مردم را حل کنند و موجب امیدواری و گره‌گشایی مشکلات آن‌ها شود. همچنین توسعه خدمات الکترونیک نیز می‌تواند راه گشا باشد یعنی تعداد خدمات ارائه‌شده در میز خدمت الکترونیک نیز می‌تواند سرعت ارائه خدمات را افزایش دهد و ما در استانداری فارس به دنبال افزایش تعداد خدمات میز الکترونیک خدمت هستیم و به مدیران سایر دستگاه‌ها نیز در این راستا تأکید شده است که این رویه را در پیش بگیرند.
حدود 1400 اداره در فارس به شبکه دولت متصل شده‌اند
قاسم پور افزود: اتفاقات خوبی درزمینه خدمات ارتباطی و الکترونیک در سطح فارس رخ‌داده و موجب بهتر شدن خدمات‌دهی به افراد شده است و حدود هزار و چهارصد اداره در فارس به شبکه دولت متصل شده‌اند و مکاتبات از این طریق انجام می‌شود همچنین مردم می‌توانند از طریق همین میز خدمت الکترونیک وقتی را برای ملاقات با استاندار فارس بگیرند.
وی ادامه داد: با توسعه دولت الکترونیک می‌توانیم پیچیدگی و بروکراسی اداری را رفع کنیم و به دنبال آن شفافیت، سلامت و افزایش قدرت مدیران در بدنه دولت را افزایش دهیم.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس افزود: ما برای اجرای برنامه‌های در نظر گرفته شده برای اداره و توسعه این استان، به همراهی ادارات و دستگاه‌های دولتی نیاز داریم و در کنار آن مشارکت مردم و همراهی سرمایه‌گذاران و خیرین، نخبگان و صاحب‌نظران و فعالان سیاسی، اجتماعی و اقتصادی نیز با همدلی و وحدتی که در سطح فارس ایجادشده، ضرورت یافته اما برای دست‌یابی بهتر و سریع‌تر به اهداف، نیازمند مشارکت بیشتر و جدی‌تر مردم هستیم.
قاسم پور همچنین به ایجاد شورای مشورتی کارکنان استانداری در راستای استفاده بیشتر از نظرات جمعی و مشارکت افراد برای اجرای امور اشاره کرد.

تنگناهای مالی یکی از موانع پیش رو
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس بابیان این‌که تنگناهای مالی یکی از موانع پیش رو در دست‌یابی به اهداف در نظر گرفته شده برای استان است، افزود: دانش‌بنیان کردن اقتصاد، صرفه‌جویی در منابع مالی، بهره‌وری مناسب از منابع، پیاده کرده طرح اقتصاد مقاومتی و خصوصی‌سازی از راهکارهایی است که ما می‌توانیم در این راستا به کار بگیریم و مدیران دولتی باید آن را رعایت کنند.

 فروش اموال مازاد دستگاه‌ها
قاسم پور افزود: یکی از برنامه‌های دولت، فروش اموال مازاد دستگاه‌ها و پرداخت پول آن برای پاداش بازنشستگان دولت است و در این راستا ما اقداماتی نیز انجام داده‌ایم.

بازدید سرزده از ادارات در شهرستان‌های فارس
وی با اشاره به اقدامات این معاونت در حوزه شهرستان‌های فارس نیز گفت: یکی از اقدامات ما در این حوزه، بازدید از شهرستان‌ها و برگزاری جلسات با فرمانداری این مناطق است زیرا فرمانداری‌ها می‌توانند ادارات شهرستان‌ها را به حرکت وا‌دارند و اگر خودشان باانگیزه حرکت کنند سایر دستگاه‌ها نیز برای توسعه مناطق و خدمات‌دهی بیشتر به مردم مصمم‌تر می‌شوند.
قاسم پور ادامه داد: بازدید سرزده از ادارات در شهرستان‌های فارس یکی دیگر از برنامه‌های ما است و از نزدیک نحوه خدمات‌دهی و برنامه‌ها یا مشکلات آن‌ها را بررسی می‌کنیم.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس در مورداستفاده از علم روز در امور نیز گفت: آموزش و پژوهش مبنای اصلی توسعه است و اگر می‌خواهیم استانی پیشرفته و توسعه‌یافته به معنای حقیقی داشته باشیم باید به این دو موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشیم.
قاسم پور گفت: در مدتی که من عهده‌دار این مسئولیت شده‌ام سعی کرده‌ام از توان دانشگاه‌های استان در حوزه کاری خود بهره بگیریم و تأکید ما این است که دستگاه‌های اجرایی همکاری و ارتباط خود را با مراکز علمی تقویت کنند.

برنامه‌های ما برای آینده
وی در مورد برنامه‌های این معاونت نیز گفت: کمک برای ادامه یافتن این فضای همدلی و وحدت موجود در استان، نظارت بر برنامه‌های عملیاتی دستگاه‌های اجرایی استان، بازرسی از دستگاه‌ها و ادارات دولتی، اجرای برنامه‌هایی در جهت حفظ و ارتقای سلامت جسمانی و روحی نیروهای انسانی و... ازجمله برنامه‌های ما برای آینده است.

مسئله اصلی در انتخابات، مشارکت مردم است
رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان فارس  با اشاره به برگزاری انتخابات پیش رو در سال جاری  افزود: مسئله اصلی در انتخابات، مشارکت مردم است که مستلزم برگزاری صحیح و سالم انتخابات است که با اعتمادسازی از سوی برگزارکنندگان انتخابات ایجاد می‌شود.
 قاسم پور ادامه داد: وظیفه ما  بررسی و کنترل حسن جریان   انتخابات است و نیز در سطح استان فارس جریان انتخابات را  در دستگاه مجری بررسی می‌کنیم تا شائبه حمایت از کاندیدهای خاصی پیش نیاید وی افزود: همه مجریان برگزاری انتخابات مرّ قانون را رعایت کنند شفاف و روشن برابر قانون رفتار کنند.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « مصاحبه »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها