جمعه 31 فروردین 1403 4/19/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

دوشنبه 25 شهریور 1398 ، 59 : 16

کد خبر : 19035

از 0 نفر 0

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس: گردش مالی مواد مخدر با نفت و توریسم برابری می‌کند

دبیر شورای هماهنگی مبارزه  با مواد مخدر فارس: گردش مالی  مواد مخدر با نفت و توریسم برابری می‌کند

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس مدعی شد که گردش مالی سوداگری مواد مخدر با صنایع نفت و توریسم برابری می‌کند...

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس مدعی شد که گردش مالی سوداگری مواد مخدر با صنایع نفت و توریسم برابری می‌کند و متأسفانه در سالیان اخیر این تغییر روش و نگرش داده و با تروریسم نیز عجین شده است. به گزارش ایسنا، محمدرضا ابراهیمی در دیدار با فرماندار شهرستان مهر که در محل این فرمانداری برگزار شد، بیان کرد: اولین آسیب اجتماعی کشور مواد مخدر است و بین ۵۵ تا ۶۵ درصد طلاق‌ها به دلیل مصرف مواد مخدر است. وی خاطرنشان کرد: همه قبول داریم اعتیاد یک بلای خانمان‌سوز محسوب می‌شود اما امروز مهم‌ترین دغدغه حساس‌سازی مردم و مسئولین به شمار می‌رود لذا باید عزم ملی برای پیشگیری و مبارزه شکل بگیرد که متأسفانه باوجوداینکه همه ابعاد و آسیب‌های مواد مخدر مشخص بوده اما خطر آن آن‌گونه که باید جدی گرفته نشده است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس همچنین خواستار عمل ادارات به وظایف تعریف شده خود در بحث پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر شد و گفت: برای اولین بار بحث اعتیاد در برنامه ششم توسعه وارد شده و وظایف دستگاه‌ها مشخص شده است، لذا از نهادها و دستگاه‌های اجرایی برای عمل به وظایف تعریف شده، مطالبه جدی داریم.
فرماندار شهرستان مُهر نیز بیان کرد: شهرستان مهر به کریدور ارتباطی شمال به جنوب تبدیل شده و در برخی از محورهای این شهرستان روزانه حجم قابل‌توجهی از تردد وسایل نقلیه را شاهد هستیم.
سید محمد موسوی افزود: با توجه به افزایش آمار کشفیات مواد مخدر از محورهای مواصلاتی این شهرستان به نظر می‌رسد، مسیر ترانزیت مواد مخدر به این سمت تغییر کرده
است. فرماندار مُهر خاطرنشان کرد: با توجه به نبود نظارت‌های نیروهای امنیتی و انتظامی در برخی از محورهای شهرستان، نیاز به استقرار یک پاسگاه نیروی انتظامی در گلوگاه سمنگان بخش اسیر این شهرستان احساس می‌شود.

تحلیل خبر

خبر تکان‌دهنده‌ای است: «گردش مالی مواد مخدر با نفت و توریسم برابری می‌کند!» این خبر که توسط دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس اعلام شده، جای بسی کنکاش و توجه ویژه دارد چراکه همه عوامل، دست‌به‌دست هم داده و برای نابودی بشریت از طریق شیوع مواد مخدر تلاش روزافزون می‌کنند.
اخیراً نیز در خبرها آمده بود که افغانستان تولید مواد مخدر مخصوصاً شیشه را دو برابر کرده و از طرف دیگر قیمت آن را به نصف کاهش داده است! این اقدام به چه معنایی است؟ آیا غیرازاین است که می‌خواهند این مواد به‌صورت آسان و راحت و سهل‌الوصول در اختیار مردم کشورهای جهان قرار گیرد؟ با توجه به اینکه مواد مخدر تولید افغانستان از طریق مسیر ترانزیتی ایران به اروپا روانه می‌شود و قاچاقچیان بین‌المللی روزبه‌روز این عرضه را در سطح جهان گسترده‌تر می‌کنند و مردم خصوصاً جوانان ما اولین قربانیان این تحفه شوم هستند می‌توان به یک نکته دیگر پی برد و آن اینکه اگر گردش مالی مواد مخدر با نفت و توریسم یعنی دو صنعت پردرآمد، برابر می‌کند و افغانستان مرکز جهانی تولید این مواد است، پس بی‌جهت نیست که آمریکا به افغانستان حمله و آن را اشغال کرد؛ در اصل تسلط بر افغانستان، تسلط بر بزرگترین منابع مالی غیرنفتی جهان است که سودآوری آن به‌مراتب بیشتر از چاه‌های نفت و مراکز توریستی کشورها است. در همه جای دنیا، سیاست با اقتصاد گره‌خورده و هنگامی‌که به پشت پرده آن دقت شود راز بسیاری از جنایات کشف می‌گردد. در کشور ما که محل ترانزیت قاچاق مواد مخدر است چقدر نیروهای انتظامی و نظامی در درگیری با قاچاقچیان به شهادت رسیدند و خانواده‌هایی بی‌سرپرست شدند و وحشتناک‌تر از آن، چقدر جوانان ما در سراسر کشور تا دورترین روستاها آلوده به مواد مخدر شدند و زندگی خود را نابود کردند. یکی از پیامدهای این جنایت، به قول دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس، متلاشی شدن خانواده‌هاست که 55 تا 65 درصد علت طلاق‌ها آلودگی شوهر یا زن به مواد مخدر است. سایر جنایات را خودتان تحلیل کنید.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها