جمعه 7 اردیبهشت 1403 4/26/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

یکشنبه 26 خرداد 1398 ، 18 : 15

کد خبر : 18996

از 0 نفر 0

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی: نیازمند گفت‌وگو در سطح ملی هستیم قرار نیست نماینده از حرف زدن بترسد

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی: نیازمند گفت‌وگو  در سطح ملی هستیم قرار نیست نماینده از حرف زدن بترسد

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: ما نیازمند گفت‌وگو در سطح ملی هستیم ...

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: ما نیازمند گفت‌وگو در سطح ملی هستیم و در تمام مسائل باید اجازه دهیم تا این گفت‌وگو صورت گیرد و بااینکه هرکسی از حوزه خود دیگران را مخاطب قرار دهد و فکر کند دیگری مسئول است، مشکل حل نمی‌شود.
سرویس خبری/ خدیجه غضنفری: فرج‌الله رجبی بابیان اینکه مجلس شورای اسلامی در انجام خدمات و وظایف خود مشکلات زیادی دارد، گفت: شاید امروز در مورد مجلس یک قضاوت منصفانه نباشد؛ اما مجلس با کمبود درآمد، امکانات و شرایط تحریم‌ها تلاش می‌کند به‌گونه‌ای این مشکلات را مدیریت کند و اجازه ندهد تا اثرات سوء بیشتری حادث شود. نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید پذیرفت که هر حوزه‌ای تخصص خود را می‌طلبد، افزود: اهل‌فن‌ها باید وارد گفت‌وگو شوند و برای باز شدن فضای گفت‌وگو به تولید محتوا نیازمندیم.
رجبی ادامه داد: باید با مردم گفت‌وگو کنیم تا به‌جای تصویر رانت‌خواری مدیر، ذهنیت مثبتی از عملکرد مدیران برای‌شان ایجاد شود، اما امروز تنها ابعاد سیاسی مسائل دیده می‌شود.
اگر FATF پذیرفته نشود، روسیه و چین با ما همکاری نخواهند کرد
وی ادامه داد: همراهی با مردم و صادق بودن با آنها بسیاری از مشکلات حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و... را حل خواهد کرد.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همچنین در بخشی دیگر از سخنانش با تصریح بر این مطلب که پذیرش یا عدم پذیرش FATF تبعاتی برای کشور خواهد داشت که باید مسئولیت آن را به‌جای فرافکنی پذیرفت، بیان کرد: رؤسای جمهور روسیه و چین رسماً به رئیس‌جمهور اعلام کرده‌اند که اگر این لایحه پذیرفته نشود با ما همکاری نخواهند کرد.
قرار نیست نماینده از حرف زدن بترسد
رجبی بابیان اینکه قرار نیست نماینده از حرف زدن بترسد، گفت: اگر نماینده‌ای از صحبت درخصوص مسائل موظف خود ترسید یعنی وظیفه وکالت و امانت‌داری خود را انجام نداده است؛ البته قرار هم نیست نماینده برای حرف زدن هزینه بدهد.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خواستار توقف دخالت در اختیارات مجلس شد و گفت: نیامده‌ایم که یک‌عمر نماینده بمانیم؛ به‌عنوان نماینده مجلس پیشنهاد گفت‌وگوی ملی داده‌ام و معتقدم اگر این مهم انجام نشود کار پیش نخواهد رفت.
فسادها معلول محدودیت‌ها و عدم شفافیت است
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی که معتقد است همه محدودیت‌ها و عدم شفافیت منجر به مسائل فعلی شده است، گفت: به‌عنوان نمونه؛ فسادها معلول همین محدودیت‌ها و عدم شفافیت است.
رجبی به تعامل و همزیستی مسالمت‌آمیز نمایندگان استان فارس نسبت به ادوار گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: درگذشته تعارضاتی میان نمایندگان وجود داشت اما امروز بین نمایندگان فعلی فارس این تعارض، وجود ندارد.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به صدور حکم قضایی پرونده مهدی حاجتی، عضو شورای شهر شیراز گفت: اگرچه این پرونده در کمیسیون اصل ۹۰ در دست بررسی است اما از مسئولان قضایی استان می‌خواهیم که شرایط زندان برای این عضو شورا به‌عنوان نماینده مردم محترمانه و در بند سبز باشد و همچنین پیگیر عفو وی از سوی مسئولان قضایی کشور خواهیم بود.

تحلیل خبر

در فرهنگ دینی، «حرف» از دو حالت خارج نیست؛ یا حق است یا باطل.
اگر حق است از جانب هرکسی باشد؛ چه نماینده و چه افراد عادی، باید با صراحت و بدون لکنت زبان زده شود و به دنبال آن نباید هیچ تهدید و هزینه‌ای بر گوینده تحمیل شود.
اگر «حرف» باطل است، باید با عقلا در میان گذاشته شود و در ذهن و اندیشه‌ی فرد، اصلاح شود. پس در هر دو صورت «حرف زدن» بهتر از «نگفتن» است. اگر اندیشه غلطی در ذهن افراد لانه گزید و در اجتماع مطرح نشد تا اصلاح شود، افراد خطرناک تولید می‌شوند. شاید گفته شود «حرف حق» از دیدگاه افراد و گروه‌ها متفاوت است، به‌نحوی‌که امکان دارد یکی حرفِ مطرح شده را حق و دیگری آن را باطل بپندارد، در این خصوص چه باید کرد؟ در پاسخ می‌گوییم گفت‌وگوی آزادانه افراد و گروه‌ها با یکدیگر، این مزیت را دارد که برخی از برداشت‌ها و تفسیرها نزدیک به هم شده و در مسیر همگرایی قرار می‌گیرد.
موقعی که گفت‌وگوی ادیان، فرهنگ‌ها و تمدن‌ها باعث تقریب و نزدیکی و ایجاد تفاهم و تعامل مثبت بین آنها می‌شود، قطعاً این گفت‌وگو در محدوده «ملی و خودی» اثرگذارتر خواهد
بود.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها