شنبه 1 اردیبهشت 1403 4/20/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

دوشنبه 30 اردیبهشت 1398 ، 16 : 11

کد خبر : 18943

از 0 نفر 0

استاندار بوشهر: تعامل با رسانه‌ها معیاری برای ارزیابی مدیران استان بوشهر است

استاندار بوشهر: تعامل با رسانه‌ها معیاری برای ارزیابی مدیران استان بوشهر است

استاندار بوشهر با تأکید بر لزوم پاسخگویی مسئولان و تعامل با رسانه‌ها، گفت: تعامل با...

استاندار بوشهر با تأکید بر لزوم پاسخگویی مسئولان و تعامل با رسانه‌ها، گفت: تعامل با رسانه‌ها یکی از معیارهای مهم برای ارزیابی مدیران استان بوشهر است.
به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم گراوند در نشست شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر اظهار داشت: روابط عمومی‌ها نقش بسیار مهمی در هر یک از دستگاه‌ها دارند و باید بیش‌ازپیش موردتوجه باشند.
وی به جایگاه روابط عمومی در ایجاد ارتباط با عوامل برون‌سازمانی اشاره کرد و ادامه داد: روابط عمومی آیینه تمام نمای یک دستگاه است و نقش مهمی در کارآمد یا ناکارآمد جلوه دادن هر دستگاه دارد.
استاندار بوشهر بابیان اینکه دستیابی به موفقیت توسط هر دستگاهی نیازمند داشتن یک روابط عمومی قوی و توانمند است اضافه کرد: باید امکانات و تجهیزات لازم و موردنیاز برای روابط عمومی‌ها فراهم
شود.
وی تصریح کرد: در راستای بهبود شیوه‌های اطلاع‌رسانی شورای هماهنگی روابط عمومی‌ها در استان بوشهر فعال‌شده است که نقش مهمی در هم‌افزایی، تعامل و برنامه‌ریزی خواهد داشت.
گراوند خواستار تأمین تجهیزات، امکانات و منابع مالی روابط عمومی‌ها شد و بیان کرد: روابط عمومی‌ها باید بابیان موفقیت‌ها و عملکردهای دستگاه‌ها افکار عمومی را مدیریت و در جامعه امیدآفرینی کنند.
وی داشتن خلاقیت و ایده‌های نو توسط روابط عمومی‌ها را مهم دانست و افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی، باید روابط عمومی‌ها را چشم بینای خود برای ایجاد سرمایه اجتماعی بدانند.
استاندار بوشهر خواستار افزایش تعامل مدیران با رسانه‌ها و پاسخگویی آنها شد و ادامه داد: یکی از فاکتورهای ارزیابی مدیران دستگاه‌های اجرایی در استان بوشهر تعامل با رسانه‌ها و بیان عملکرد دولت
است.
وی امیدآفرینی را یکی دیگر از وظایف روابط عمومی‌ها عنوان کرد و گفت: در سفر رئیس‌جمهور به استان بوشهر بیش از دو هزار میلیارد تومان پروژه مصوب شد که روابط عمومی‌ها باید این طرح‌ها و پروژه‌ها را معرفی کنند.

تحلیل خبر

در دنیایی که «ارتباطات و رسانه‌ها» حرف اول را در همه کشورها می‌زنند، عقب‌ماندگی برخی از مسئولان و مدیران کشور، استان‌ها، شهرستان‌ها و بخش‌ها از «سرعت تماشایی رسانه‌ها» گویای ضعف مفرط و مضاعف مدیریت آنهاست.
برخی مدیران، اصولاً رسانه‌ای نیستند و احساس می‌کنند در 200 سال قبل تنفس و مدیریت می‌کنند، این‌ها بدون تعارف، تاب‌آوری همراهی، هم‌صدایی و همنوایی با جامعه را ندارند. در عصری که حتی بچه‌های دبستانی‌ با در دست داشتن یک گوشی سعی می‌کنند از همه اخبار و امور ایران و جهان مطلع شوند، بی‌اعتنایی مدیران به رسانه‌های حقیقی و مجازی، بسیار جای تعجب دارد.
همچنان که استاندار بوشهر به‌درستی و با زمان‌شناسی اعلام کرده‌اند که ارتباط مدیران با رسانه‌ها، یکی از ملاک‌های ارزیابی آنهاست، انتظار می‌رود همه استانداران در سطح استان‌ها و فرمانداران در سطح شهرستان‌ها و بخشداران در حوزه مدیریت خویش، به جد از مدیران ادارات تحت مدیریت خود بخواهند که ارتباط تنگاتنگ با رسانه‌ها را به‌عنوان یکی از قوی‌ترین رکن مدیریتی نوین دانسته و آن را محور همه ارزیابی‌ها و سنجش توان مدیریتی خویش قلمداد کنند.
در این میان استاندار فارس نیز که خود از اصحاب رسانه است و مدیریت یک هفته‌نامه را به عهده داشته و قاعدتاً فکر رسانه‌ای دارد باید بیشتر از سایر استانداران در تحقق و پیگیری این مهم بکوشد.
تعیین ملاک‌های رسانه‌ای بودن مدیران توسط استانداری‌ها همانند کمیت و کیفیت اخبار ارسالی به رسانه‌ها، مصاحبه‌های جمعی و اختصاصی، میزگردها، گزارش‌های خبری، ستون پاسخگویی مدیران به سؤالات مردم، انتقادپذیری و مشترک شدن روزنامه‌ها جهت اطلاع از نظرات و دیدگاه‌های مردم از مواردی است که می‌تواند اذهان مدیران را نسبت به ملاک‌ها روشن کند.
مدیری که حاضر نیست اداره‌اش چند نسخه روزنامه مشترک باشد و ارتباط خود را با مطبوعات قطع می‌کند چگونه می‌خواهد از دیدگاه‌های مردم مطلع شود؟ حتی اگر اخبار و مصاحبه خودش در روزنامه‌ها چاپ شود، چگونه می‌خواهد آن را مطالعه و بازخورد سخنانش را با چینش سایر مطالب در شماره‌های مختلف با هم مقایسه کند و به نکات مطلوب برسد؟ چنین مدیری اگر می‌خواهد مردم برای سخنانش ارزش قائل باشند و روزنامه را خریداری و مطالعه کنند، خودش نیز باید برای سخنانش ارزش قائل باشد و با اشتراک روزنامه، از دیدگاه‌های مدیران مافوق خویش و نظرات مردم بهره‌مند شود.
به‌هرحال عصر شتابان رسانه‌ها و انفجار اطلاعات، عصر بی‌خبری مدیران نیست...


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها