شنبه 1 اردیبهشت 1403 4/20/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

دوشنبه 2 اردیبهشت 1398 ، 29 : 14

کد خبر : 18891

از 0 نفر 0

ظرفیت‌های قانونی برای تأمین برق در تابستان 98 به کار گرفته می‌شود

ظرفیت‌های قانونی برای تأمین برق در تابستان 98 به کار گرفته می‌شود

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان فارس اظهار داشت: همه...

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان فارس اظهار داشت: همه ظرفیت‌های قانونی برای تأمین انرژی برق با توجه به ‌احتمال افزایش مصرف در تابستان 98 در این استان به کار گرفته می‌شود.
مهدی طالبی به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به اهمیت تأمین برق مطمئن و پایدار و مشکلات احتمالی تأمین برق در تابستان سال 98، اهمیت همکاری و صرفه‌جویی کلیه مشترکین به‌خصوص مشترکین صنعتی استان فارس جهت گذر از پیک‌بار سال 98 بدون اعمال خاموشی ناشی از کمبود نیرو, ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.
معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان فارس افزود: وزارت نیرو با اتخاذ سیاست‌های تشویقی، طرح‌های متنوعی را برای اعمال برنامه‌های مدیریت مصرف صنایع در ماه‌های گرم سال پیش‌بینی و ابلاغ نموده که طرح ذخیره عملیاتی انرژی برق صنایع یکی از آن‌هاست.
طالبی طرح کاهش یا قطع بار برنامه‌ریزی‌شده 24 ساعته صنایع، کاهش بار برنامه‌ریزی‌شده در ساعت اوج بار صنایع و جابه‌جایی تعطیلات هفتگی از روز جمعه به یکی از روزهای کاری میانی هفته را از دیگر طرح‌های متنوع برای اعمال برنامه‌های مدیریت مصرف صنایع در ماه‌های گرم سال برشمرد.
وی بیان داشت: همچنین تعیین ساعت کار برنامه‌ریزی‌شده صنایع, ویژه صنایع دارای یک شیفت کاری و به‌کارگیری مولدهای اضطراری خود تأمین صنایع نیز در دستور کار قرارگرفته‌اند.
معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، همچنین از صرفه‌جویی 36 مگاواتی برق توسط صنایع استان فارس در پیک ‌بار تابستان 97 خبر داد و اظهار داشت: با توجه به اهمیت تأمین برق مطمئن و پایدار برای کلیه مشترکین در ماه‌های گرم سال، همکاری نزدیک صنایع استان با شرکت توزیع نیروی برق استان فارس بسیار مؤثر است.
وی با تأثیرگذار توصیف کردن همکاری صنایع سطح استان فارس در گذر موفق از پیک ‌بار تابستان سال گذشته گفت: نتیجه این تعامل دوسویه سبب شد تا در تابستان 97 به میزان 36 مگاوات صرفه‌جویی صورت گیرد و مبلغ 14 میلیارد و 674 میلیون ریال پاداش نیز به صاحبان صنایع پرداخت گردد.

تحلیل خبر

ما در کشوری زندگی می‌کنیم که سرشار از انرژی‌های خدادادی است. کشوری که مردم آن از هوش و ذکاوتی مثال‌زدنی برخوردارند و به لحاظ سرمایه‌های ارزشمند انسانی نه‌تنها از بسیاری از کشورهای جهان چیزی کم نداریم بلکه جلوتر هم هستیم. همچنین وجود آفتاب گسترده در سطح وسیعی از کشور و فراهم بودن پیش‌نیازها و نیازها برای بهره بردن از انرژی خورشیدی که می‌تواند در کاهش آلودگی‌ها اثرگذاری بسیاری داشته باشد نیز ازجمله داشته‌های گران‌بهای ماست. اما درعین‌حال قرار گرفتن در این موقعیت‌های ارزنده‌ی خدادادی و کم‌نظیر، سال‌های سال است که با نزدیک شدن به فصل تابستان، دغدغه‌ها، نگرانی‌ها، هشدارها، خبرهای تلخ و... همواره بروز و ظهور می‌یابد و فرصت بهره‌وری از ویژگی‌های دوران گرم سال را از ما می‌ستاند.
گویی برق هم مانند خودرو، سکه، مرغ، پیاز و.... سلطان و یا سلاطینی دارد که اجازه نمی‌دهند مردم لحظه‌ای نفس راحت بکشند و از زندگی و نعمات بیکران الهی لذت ببرند.
به‌راستی این وضعیت تکراری و بی‌پایان، چه پشت پرده‌هایی دارد که هنوز کسی به بازگویی آن نپرداخته و سرمایه‌گذاری در این زمینه را از اولویت خود خارج کرده است؟!
وجود شرکت‌های دانش‌بنیان متعددی که با انجام کمترین حمایت، قادر به گسترشِ بهره‌مندی از انرژی خورشیدی خواهند شد، ایجاد اشتغال پایدار در این زمینه، کاهش چشمگیر آلودگی‌های هوایی و صوتی و... ازجمله مواردی است که اهمیت سرمایه‌گذاری در انرژی خورشیدی را گوشزد می‌کند.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها