سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 4/23/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

یکشنبه 28 بهمن 1397 ، 32 : 13

کد خبر : 18762

از 0 نفر 0

تذکر پلیس نسبت به عادی‌سازی مصرف مواد مخدر و دخانیات در برخی تولیدات سینمایی و تلویزیونی

تذکر پلیس نسبت به عادی‌سازی مصرف مواد مخدر و دخانیات در برخی تولیدات سینمایی و تلویزیونی

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا از طرح تذکرات و مطالبات پلیس نسبت به ترویج احتمالی مصرف مواد مخدر و روان‌گردان در برخی محصولات...

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا از طرح تذکرات و مطالبات پلیس نسبت به ترویج احتمالی مصرف مواد مخدر و روان‌گردان در برخی محصولات سینمایی، تلویزیونی و شبکه نمایش خانگی خبر داد. سردار مسعود زاهدیان در گفت‌وگو با ایسنا درباره مصرف مواد مخدر و روان‌گردان و نیز عادی‌سازی اعتیاد استعمال دخانیات در برخی از تولیدات تلویزیونی و سینمایی اظهار کرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر سیاست‌های کلی در قالب طرح جامع پیشگیری از اعتیاد تدوین و به‌تمامی دستگاه‌ها ازجمله صداوسیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ کرده و تمام این دستگاه‌ها ملزم به اجرا و رعایت آن هستند. وی بابیان اینکه پلیس نیز در مورد شکل و ضوابط پلیسی در فیلم‌ها اظهارنظر می‌کند، گفت: در مورد محتوای فیلم‌ها نظری نداریم اما در مورد تجهیزات و امکانات پلیسی و اینکه پلیس نشان داده شده در فیلم مطابق با واقعیت باشد، نظرات خود را مطرح می‌کنیم.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا اضافه کرد: همچنین ما در جلساتی که عضو آن هستیم مطالباتمان را مطرح کرده و اگر در مواردی تذکراتی نیز لازم باشد آن را ارائه و طرح خواهیم کرد.
زاهدیان ادامه داد: در فیلم‌هایی که نیروی انتظامی در ساخت آن مشارکت داشته باشد نیز تمام موارد رعایت شده و توجه لازم صورت می‌گیرد تا مواردی همچون مصرف مواد مخدر و عادی‌سازی و ترویج این پدیده انجام نشود.
وی در مورد واکنش پلیس به موارد تخلف نیز گفت: خوشبختانه در اکثر تولیدات موارد ابلاغ شده مدنظر قرار می‌گیرد؛ اما درصورتی‌که دستورالعمل‌های صادر شده رعایت نشود، ما در این خصوص تذکرات خود را ارائه خواهیم کرد.

تحلیل خبر

چنانچه فیلم‌ها، سریال‌ها، گفت‌وگوهای برخی از مجری‌های تلویزیونی با افراد مختلف و... را در صداوسیمای جمهوری اسلامی موردبررسی و رصد قرار دهیم، به‌روشنی می‌بینیم که بسیاری از ناهنجاری‌ها،
ضد ارزش‌ها و... معمولی جلوه داده می‌شود و در ذهن مخاطب عادی به‌گونه‌ای می‌نشیند که گویی تاکنون از کاروان پیشرفت عقب‌افتاده و باید هر طور که شده خود را به سرنشینان آن برساند!
برخی که با راهیابی به برنامه‌های مختلف صداوسیما با عناوین و شگردهای گوناگون، به‌تدریج شهرتی را کسب و یا غصب کرده‌اند و امروز در ردیف سلبریتی‌ها قرار گرفته‌اند، با هر تیپ، لباس، رفتار، حرکات و... در مقابل مخاطب ظاهر می‌شوند و هرچه می‌خواهند می‌گویند و هر رفتاری را نیز که دلشان بکشد، بروز و ظهور می‌دهند و درعین‌حال تلاش می‌کنند از خود چهره دوستدار انسان، محیط‌زیست، خیّر و... نشان دهند تا با این روش قادر باشند اهداف و نیات خود را دنبال کنند.
در میان این خودویژه‌پندارها، یکی اصرار دارد وانمود کند که به‌طورمثال سیگار می‌کشد، دیگری نیز چه مستقیم و چه غیرمستقیم، پرخوری را تبلیغ و ترویج می‌کند، شخص مرموزی هم تلاش می‌کند با اظهارات خود، موذیانه قلیان‌کشی را عادی و بی‌ضرر جلوه دهد و... .
جالب اینجاست که تمام این موارد و مسائل با فاصله زمانی بسیار کوتاه، به فضای مجازی کشیده می‌شود و از آن‌ها نیز سوءاستفاده‌های بسیاری صورت می‌گیرد.
به‌هرحال، افرادی که به‌عنوان هنرمند، هنرپیشه، فوتبالیست، خواننده و... در مقابل دوربین رسانه ملی و عمومی قرار می‌گیرند، در مرتبه نخست باید ملزم به رعایت حرمت مخاطبان باشند و این امر خطیر را در کلام، لباس، حرکات و... به‌طورکامل رعایت کنند و انجام دهند و هرگز دچار این توهم نشوند که در زدن هر حرفی، انجام هر حرکتی و... مختارند و به‌اصطلاح «از هفت دولت آزاد هستند!»


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها