شنبه 1 اردیبهشت 1403 4/20/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

شنبه 28 مهر 1397 ، 55 : 12

کد خبر : 18419

از 0 نفر 0

آیا سربازی 24 ماه می‌شود؟

آیا سربازی  24 ماه می‌شود؟

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح توضیحاتی را درباره طول مدت خدمت سربازی ارائه کرد...

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح توضیحاتی را درباره طول مدت خدمت سربازی ارائه کرد.
سردار موسی کمالی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شایعه افزایش طول مدت خدمت سربازی اظهار کرد: در حال حاضر طول مدت خدمت سربازی 21 ماه است و یک سرباز بدون کسر خدمت و در حالت عادی از زمان اعزام به آموزشی تا پایان خدمت باید 21 ماه خدمت کند. وی درباره اینکه آیا احتمال افزایش طول مدت خدمت سربازی وجود دارد یا خیر؟ گفت: در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای افزایش طول مدت خدمت سربازی وجود نداشته و آنچه تحت عنوان افرایش طول مدت سربازی و... مطرح می‌شود، صحت نداشته و شایعه است. رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح با تأکید بر اینکه مشمولان باید اخبار مربوط به سربازی و مقررات آن را از منابع و افراد معتبر و رسمی دریافت کنند، خاطرنشان کرد: متأسفانه گاهی برخی از مشمولان سربازی بر پایه اطلاعات غلط و شایعات اعزام خود به سربازی را به تعویق انداخته یا وارد غیبت می‌شوند؛ بنابراین لازم است حتماً اخبار از طریق مبادی رسمی پیگیری شود.

تحلیل خبر

تغییرات مکرر در ضوابط و دستورالعمل‌های مربوط به خدمت وظیفه جوانان، احساس ناخوشایند و تبعیض‌آمیزی را در آنان به‌وجود می‌آورد که افسردگی، یأس و بی‌انگیزگی را به‌دنبال دارد.
جوانی که توانایی مالی خرید خدمت سربازی را ندارد در مقایسه وضعیت خود با پولدارها، دچار دلزدگی و دلسردی می‌شود.
دو سال مصرف عمر و گذران بهترین و باکیفیت‌ترین سال‌های زندگی بدون هیچ دستاوردی برای خود و کشور، پرسشی قدیمی است که همواره ذهن و فکر جوانان ما را مشغول کرده و می‌کند و تاکنون در این زمینه هیچ پاسخ قانع‌کننده و قابل‌قبولی نیز ارائه نشده است.
آیا در این دو سال جوانان ما با تکنیک‌های روز دفاعی و جنگی آشنا می‌شوند؟ آیا در حرفه‌ای مهارت می‌یابند؟ آیا به داشته‌ها و آموخته‌های آنان افزوده می‌شود؟ و آیاهای بسیار دیگری که البته همگان پاسخ آن‌ها را به‌خوبی می‌دانند و با تمام وجود حس و لمس می‌کنند!
یک روز تصمیم گرفته می‌شود که خدمت وظیفه قابل خرید باشد، یک روز دیگر این کار ممنوع می‌شود و معلوم نیست که چه کسانی و با چه استدلال‌هایی به این سهولت یک‌شبه بخشنامه و دستورالعمل صادر کرده و  با سرنوشت و زندگی جوانان بازی می‌کنند؟!
ای کاش حداقل توسط برخی در این مدت تحقیر و تنبیه و به کارهایی که در شأن آنان نیست به اجبار گماشته نمی‌شدند.
بهتر است مانند آنچه در کشورهای پیشرفته صورت می‌گیرد، سربازی به سمت تخصصی شدن و غیراجباری شدن پیش برود.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها