یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 5/19/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

پنج شنبه 19 خرداد 1390 ، 11 : 11

کد خبر : 181

از 0 نفر 0

اگر مطبوعات در مورد پروژه بین الحرمین و مشکلات حرمین احمدی و محمدی(ع) روشنگری کنند، مسئولان را از اقدامات ناپسند باز میدارند

اگر مطبوعات در مورد پروژه بین الحرمین و مشکلات حرمین احمدی و محمدی(ع) روشنگری کنند، مسئولان را از اقدامات ناپسند باز میدارند

این مطلب را آیت الله سیدمحمد مهدی دستغیب تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) در دیدار با مدیران مسئول مطبوعات استان فارس بیان کرد...

این مطلب را آیت الله سیدمحمد مهدی دستغیب تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) در دیدار با مدیران مسئول مطبوعات استان فارس بیان کرد.

در این مراسم که سیدمحمدحسن دستغیب مدیریت آستان، معصومه دستغیب مشاور فرهنگی مدیریت، عبدالامیر عطایی معاونت پژوهشی، حجت الاسلام عمرانی معاونت نشر و توسعه فرهنگ اسلامی، محمد کاظم ودیعی معاونت موقوفات و نذورات، علی اکبر معماری معاونت پشتیبانی، عین اله محمدی معاونت اماکن متبرکه، مشاورین و مدیر دفتر فنی حرم مطهر شاهچراغ و همچنین محمد عسلی مدیر مسئول روزنامه عصر مردم، محمدمهدی جعفریزاده مدیر مسئول روزنامه طلوع، آرامش فرد نماینده روزنامه خبر جنوب، طالبی مدیر مسئول هفته نامه همگام و راغب مدیرمسئول ماهنامه آفتاب شیراز شرکت داشتند، ابتدا عطایی مقدم حضار را گرامی داشت و در مورد تشکیل این جلسه جهت تعامل بیشتر و یاری گرفتن از مطبوعات در جهت رفع معضلات و توسعه و گسترش اهداف مذهبی شاهچراغ سخن گفت.

سپس آیت الله سیدمحمدمهدی دستغیب به اهمیت جایگاه و اثرگذاری حرم مطهر شاهچراغ بر روحیات و زندگی مردم در استان فارس و جنوب کشور و حتی خارج از کشور و کرامات این بزرگوار مطالبی بیان داشت.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به محدودیتها، مشکلات و معضلاتی که مسئولان در زمانهای مختلف برای حرم مطهر ایجاد کردهاند سخن گفت و افزود: ترافیک شدیدی که جلوی در ورودی حرم تا شاهزاده قاسم وجود دارد و ازدهام جمعیت و عرض کم خیابان، جوابگوی شرایط فعلی نیست. قبلا طرح و برنامه این بود که خیابان جلوی جرم را با زیرگذر باز کنند و بار ترافیک را سبک کنند، اما این کار انجام نشد و علاوه بر آن، قسمت وسیعی از فضای اطراف حرم را نیز با ساخت بازار، در تنگنای بیشتری قرار دادند. قبلا راهی بین حرم شاهچراغ و حرم سید علاء الدین حسین بود که آن هم با پروژه وسیع و گسترده تجاری در حال ساخت، محدود میشود.

وی افزود: مقام معظم رهبری در سفر به استان فارس، مخالفت خود را با این پروژه عظیم تجاری اعلام نمودندو دستور پیگیری دادند، ولی هنوز این بنا وضعیت قبلی را دارد. مسئولان باید کمک کنند تا این محدوده در اختیار حرم شاهچراغ قرار گیرد و جهت استفاده زوار و تردد آنها به کار گرفته شود. مسئولان وقت استان و شیراز که با احداث این پروژه تجاری موافقت کردند، اگر ارباب جراید ابعاد این قضیه را روشن میکردند، مسئولان جرأت نمیکردند این اقدام ناپسند را انجام دهند. بالاخره باید بین الحرمین از این معضل نجات پیدا کند.

پس از سخنان تولیت شاهچراغ، معصومه دستغیب نیز با تشریح اهمیت و تأثیر حرم مطهر شاهچراغ بر فرهنگ مردم، سخنانی بیان داشت.

سپس محمدعسلی مدیر مسئول روزنامه عصر مردم نیز به شرح خدمات و معضلات حرم پرداخت و پیشنهاد انتشار یک روزنامه چهار صفحهای یومیه به نام شاهچراغ داد.

آنگاه محمدمهدی جعفری زاده مدیر مسئول روزنامه طلوع طی سخنانی پیشنهاد داد که هر نشریهای یک ستون به صورت ثابت و منظم در روزهای خاصی به اخبار، مطالب، مشکلات و معضلات حرم و زائران اختصاص دهد و مطالب آن توسط روابط عمومی و امور فرهنگی حرم در قالب یک هیأت تحریریه قوی تهیه و به نشریات ایمیل یا فاکس شود. این مطالب نیز جذاب، اثرگذار و به روز باشد.

سپس خانم طالبی مدیر مسئول هفته نامه همگام به اختلاف بین مسئولان شیراز در دورههای مختلف اشاره کرد و به مشکلات اقتصادی نشریات و عدم حمایت کافی از طرف مسئولان پرداخت. پس از خاتمه جلسه، مدعوین از موزه شاهچراغ، قسمتهای مختلف اداری و فرهنگی،  تالار دارالقرآن، مسجد و بازار متصل به ساختمان و معضلات پروژه تجاری بین الحرمین و کتابخانه شاهچراغ بازدید کردند.

موزه در ساختمانی دو طبقه با آثار گرانبهایی از دوران مختلف ایران باستان تا دوره اسلامی در معرض دید علاقهمندان است و کتابخانه بزرگ و مجهز شاهچراغ با امکانات بسیار خوب و مدرن در سه طبقه و هر طبقه به مساحت 1400 مترمربع با مخزن بزرگ کتاب، تالار تحقیق و پژوهش، تالار اینترنت خواهران و برادران و کتابهای مرجع و نسخ خطی و نشریات قدیمی، روزانه پذیرای خیل عظیمی از علاقهمندان میباشد.

این جلسه و بازدید از ساعت 11 صبح تا 3 بعدازظهر ادامه یافت.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها