پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403 4/25/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

چهار شنبه 27 تیر 1397 ، 19 : 15

کد خبر : 17057

از 0 نفر 0

علی‌رغم اخطار حراست ارشاد فارس؛ بازار سیاه بلیت کنسرت‌های هیراد و بانی در شیراز ۴۰۰ هزار تومان

علی‌رغم اخطار حراست ارشاد فارس؛ بازار سیاه بلیت کنسرت‌های هیراد و بانی در شیراز ۴۰۰ هزار تومان

فروش بلیت کنسرت‌های حمید هیراد و بهنام بانی علی‌رغم توصیه‌های مسئول حراست فرهنگ...

فروش بلیت کنسرت‌های حمید هیراد و بهنام بانی علی‌رغم توصیه‌های مسئول حراست فرهنگ و ارشاد فارس در فضای مجازی داغ است. به گزارش خبرنگار مهر، علیرغم اینکه مسئول حراست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از برخورد با بازار سیاه بلیت کنسرت در فضای مجازی خبر داد و پای پلیس فتا را به میان کشید، در جریان دومین روز از کنسرت حمید هیراد در شیراز، قیمت‌ها به بالاترین نرخ ممکن رسید. پس‌ازاینکه تمام بلیت‌های کنسرت بهنام بانی کمتر از نیم ساعت به فروش رسید، بازار سیاه خریدوفروش‌های مجازی این کنسرت و کنسرت حمید هیراد به نحوی پیش رفت که قیمت بلیت از مرز ۴۰۰ هزار تومان گذر کرد. این در حالی است که ۱ فقره بلیت روز سه‌شنبه ۲۶ تیرماه جاری کنسرت حمید هیراد برای ساعت ۱۸ از مرز ۱۲۰ هزار تومان گذشت. بااینکه محسن پرهیزگار، مسئول حراست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از اخطار جدی به خریداران از سایت‌های غیرمجاز را اعلام کرد، اما این روند متوقف نشده است و هنوز در برخی پایگاه‌های اینترنتی خریدوفروش تصاویر و آگهی این کنسرت‌ها ادامه دارد و کار به کانال‌های فضای مجازی هم کشیده است. مسئول حراست فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، البته بر این موضوع نیز تأکید کرد که به‌جز سایت‌های دارای مجوز هیچ پایگاه مجازی دیگری اجازه فروش بلیت در هیچ قالبی را ندارد و وجود این مراکز آسیب جدی است که در جلسه شورای موسیقی استان فارس موردبررسی قرار گرفت و با متخلفان برخورد قضایی صورت می‌گیرد. اما هدایت رضایی رئیس انجمن موسیقی استان فارس نیز به مهر، گفت: نرخ بلیت‌ها از ۴۵ هزارتا ۷۰ هزار تومان باید باشد اما برخی شیطنت‌ها باعث شده که نرخ بلیت افزایش یابد. در شب اول کنسرت حمید هیراد در شیراز به‌غیراز نرخ‌های متفاوت بلیت کنسرت، حاضرین در سالن نیز با مشکل قطع آب مواجه شدند که شکایت حاضرین را به همراه داشت.

تحلیل خبر

استقبال بیش‌ازحد انتظار از بعضی کنسرت‌ها و در کنار آن بی‌رونقی در نمایشگاه‌هایی نظیر نمایشگاه کتاب، بیانگر واقعیت‌هایی در جامعه است که باید موردبررسی علمی و نقد و نظر قرار گیرد.
گرمی بازار کنسرت‌هایی که از سوی خوانندگان کمتر شناخته‌شده و درجه پایین برگزار می‌شود، هم حکایت از روی‌آوری جامعه به سمت‌وسوی هنر غیرمتعالی است و هم نشان از محدودیت‌هایی دارد که طی سال‌ها در ذهن و خاطره مردم به‌جای مانده و جهت‌گیری‌ها را به ناکجاآبادها کشانده است.
گمنامی نخبگان علمی، فرهنگی و... و در عوض شهرت یافتن و سرزبان‌افتادن‌های یک‌شبه افراد نوپایی که در زمینه‌هایی مانند موسیقی، سینما، ورزش و... به روش‌های گوناگون دارای نام و نشانی شده‌اند، آینده خوشایندی را برای کشور رقم نمی‌زند.
در این اوضاع‌واحوال به نقش صداوسیما و چگونگی برنامه‌ریزی‌ها و اعمال مدیریت‌های مصلحتی آن نباید بی‌توجه بود. چراکه تجربه نشان داده است به خاطر جذب مخاطب و دوری جستن مردم از تماشای کانال‌های تلویزیونی بیگانه، البته به هر قیمت و با هر نحوه‌ای که شده، افرادی را مطرح می‌کنند و به آنان میدان می‌دهند که هرگز شایستگی آن را ندارند و جامعه را از تولیدات فاخر و ارزشمند در زمینه‌های هنری دور می‌کنند.
هنگامی‌که برخی افراد ویژه به‌عنوان هنرمند در رشته‌های گوناگون اجازه می‌یابند با هر لباس و هر نوع و نحوه بیان و کلام در مقابل مخاطبان جولان‌دهی کنند، بی‌تردید نباید انتظار داشت که نخبگان واقعی دارای هنر متعالی در خاموشی و گمنامی به‌سر
نبرند.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها