شنبه 1 اردیبهشت 1403 4/20/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

یکشنبه 30 اردیبهشت 1397 ، 51 : 12

کد خبر : 16845

از 0 نفر 0

اجرای طرح غنی‌سازی آرد با آهن و اسیدفولیک در گیلان

اجرای طرح غنی‌سازی آرد با آهن  و اسیدفولیک در گیلان

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: از برنامه‌ها که در گیلان همزمان با سایر استان‌های کشور توسط معاونت...

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: از برنامه‌ها که در گیلان همزمان با سایر استان‌های کشور توسط معاونت غذا و دارو دانشگاه اجرا می‌شود، غنی‌سازی آرد با آهن و اسیدفولیک، نمک با ید، شیر با ویتامین D و... است.
به گزارش ایسنا، دکتر زهرا حصاری در جلسه انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین معاونت غذا و دارو دانشگاه گیلان با مرکز تحقیقات امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بابیان اهمیت امنیت غذایی و اثر آن بر سطح سلامت جامعه اظهار کرد: هم‌اکنون تقاضا و نیازی که در جامعه احساس می‌شود افزایش ارزش غذایی در محصولات تولیدی است و در این راستا سازمان غذا و دارو برنامه‌ها و استراتژی‌های خاصی را دنبال می‌کند.
وی تصریح کرد: یکی از این برنامه‌ها و استراتژی‌ها درج نشانگرهای رنگی تغذیه‌ای بر روی برچسب محصولات غذایی است که از این طریق میزان عوامل خطرزا برای سلامتی چون قند، نمک و اسیدهای چرب ترانس در محصولات غذایی پایش کرد.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد: از دیگر برنامه‌ها که در گیلان همزمان با سایر استان‌های کشور توسط معاونت غذا و دارو دانشگاه اجرا می‌شود، غنی‌سازی آرد با آهن و اسیدفولیک، نمک با ید، شیر با ویتامین D و... است.

تحلیل خبر

امروزه جامعه ما به این نکته مهم واقف شده است که سلامتی بستگی تنگاتنگی با تغذیه دارد، بنابراین نوع و نحوه تغذیه و داشتن برنامه‌ای اصولی در این زمینه باید به‌صورت جدی و عملی در دستور کار متولیان سلامت در سطح کشور قرار گیرد.
در سال‌های اخیر تأکید مکرر متخصصان علوم تغذیه بر کاهش مصرف نمک، مواد قندی و چربی بوده، اما آن‌گونه که باید در تولیدات مواد غذایی تغییر چندانی در این مورد انجام ‌نشده است.
تولیدکنندگان مواد غذایی بیش از آنکه به ‌سلامتی مردم اهمیت دهند، در اندیشه فروش و سود بیشتر هستند به‌گونه‌ای که تنها خوشمزگی محصولات خوراکی را در اولویت کاری خود قرار می‌دهند. ازاین‌رو متولیان سلامت باید در این زمینه نظارت جدی و مستمر داشته باشند و چنانچه لازم باشد با اختصاص یارانه به این امر مهم، از بروز انواع بیماری‌ها و تحمیل هزینه‌های سرسام‌آور دارو و درمان و رنج مردم جلوگیری کنند.
همچنین رسانه ملی نباید به خاطر گرفتن هزینه آگهی و تبلیغات بازرگانی، عامل تبلیغ و ترویج مواد خوراکی مضر و بیماری‌زا باشد و در این زمینه باید با متخصصان علوم تغذیه و متولیان دولتی سلامت جامعه هماهنگی و تعامل لازم را داشته باشد.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها