چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403 4/24/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

شنبه 28 بهمن 1396 ، 48 : 12

کد خبر : 16533

از 0 نفر 0

برنامه‌هایی برای پذیرایی از مهمانان نوروزی شیراز اندیشیده شده است

برنامه‌هایی برای پذیرایی از مهمانان نوروزی شیراز اندیشیده شده است

یکی از قطب‌های گردشگری کشور شیراز است و این شهر در تعطیلات نوروز پذیرای شمار...

یکی از قطب‌های گردشگری کشور شیراز است و این شهر در تعطیلات نوروز پذیرای شمار زیادی از مردم ایران خواهد بود که معاون خدمات شهری شهرداری شیراز می‌گوید آماده پذیرایی از مردم هستیم.
در این زمینه همچنین معاون خدمات شهری شهرداری شیراز به مردم اطمینان و نوید داده که با برنامه‌ریزی انجام‌گرفته با سایر مجموعه‌های ذی‌ربط، شهروندان برای تأمین میوه عید با مشکل مواجه نخواهند شد. به گزارش روزنامه طلوع به نقل از روابط عمومی این معاونت، محمدحسن‌پور در جلسه هماهنگی ستاد تسهیلات نوروزی در شیراز گفت: برای انجام این کار با بهره‌گیری از تجارب سال‌های گذشته می‌کوشیم که میوه باکیفیت مطلوب و قیمت مناسب در دسترس شهروندان قرار گیرد. وی درزمینه‌ی آماده‌سازی شهر برای استقبال از میهمانان نوروزی هم گفت: امسال با شرایطی متفاوت‌تر در شیرازی به‌مراتب زیباتر از سال‌های قبل میزبان بهار و میهمانان و مسافران نوروزی خواهیم بود. حسن‌پور افزود: شیراز یکی از شهرهای زیبا و گردشگر پذیر مطرح در کشورمان است و در کنار آب‌وهوا طبیعت زیبا، جاذبه‌های مذهبی، تاریخی و فرهنگی آن نیز هرساله تعداد قابل‌توجهی از هم‌وطنان را در ایام مختلف سال خصوصاً نوروز به سمت خود جذب می‌کند. معاون خدمات شهری شهرداری شیراز بیان کرد: به‌منظور افزایش آمادگی، در هر 11 منطقه شهرداری شیراز کارگروهی تشکیل‌شده تا ضمن شناسایی کمبودها، کاستی‌ها و معایب و ایرادهای فنی و بصری موجود در مناطق، نسبت به رفع آن‌ها اقدام شود. وی ادامه داد: با توجه به زمان اندک باقیمانده تا آغاز تعطیلات نوروزی، لازم است که نیروهای خدوم شهرداری در حوزه‌های مختلف به شکل شبانه‌روزی فعالیت داشته باشند. حسن‌پور فزود: ازآنجاکه طی سال‌های گذشته در کنار ساخت پروژه‌های عمرانی و پل‌های بتنی، توجه بسیار اندکی به توسعه فضای سبز کلان‌شهر شیراز شده، بنابراین لازم است در شیرازی که به شهر گل‌وبلبل و شهر فرهنگ و ادب شهره است به کاشت گل و توسعه فضای سبز آن نیز توجه ویژه شود که امسال این مهم نیز در دستور کار قرارگرفته است. وی گفت: همچنین امسال در تمام نقاط شهر شاهد راه‌اندازی غرفه‌های متمرکز فروش ماهی و سبزه عید با سازه‌های جدید و یکسان خواهیم بود و برپایی هرگونه غرفه‌ای خارج از این چارچوب ممنوع است و نسبت به جمع‌آوری آن‌ها اقدام خواهد شد. حسن‌پور، یکی از نمادهای شهر شیراز را درخت سرو دانست و گفت: طی سال‌های اخیر در درخت‌کاری‌های سطح شهر به این درخت اصلاً توجه نشده و اثری از آن دیده نمی‌شود که به همین دلیل با برنامه‌ریزی‌های لازم در فاصله 10 کیلومتری چهار ورودی شهر شیراز تا ورودی شهر کاشت این درخت درحال انجام است که می‌کوشیم تا قبل از آغاز تعطیلات نوروزی این کار به اتمام برسد. معاون خدمات شهری شهرداری شیراز بیان کرد: همچنین امسال بحث جلوگیری از برپایی چادر پارک‌ها، بوستان‌ها، پیاده‌روها و حاشیه معابر را باهدف حفظ زیبایی منظر شهری با جدیت در دستور کارداریم و با توجه به‌پیش بینی مکان‌هایی برای اسکان مسافران، از این کار جلوگیری خواهد شد. حسن‌پور گفت: البته ممنوعیت برپایی چادر تنها مختص شهروندان نیست و به هیچ نهاد و مجموعه‌ای نیز اجاره برپایی چادر و نصب بنر در ورودی‌ها و سطح شهر داده نمی‌شود و چنانچه انجام این کار لازم باشد باید حتماً با هماهنگی ستاد تسهیلات نوروزی انجام
شود.

تحلیل خبر

سال‌های سال است که پیش از فرارسیدن نوروز و سال جدید، از سوی مسئولان شهرداری شیراز وعده‌هایی به شهروندان داده می‌شود اما شوربختانه در پایان این ایام، بسیاری از آن‌ها محقق نمی‌شود و همچنان به میزان بی‌اعتمادی‌ها می‌افزاید.
کلان‌شهرهایی مانند اصفهان نه‌تنها از فرصت نوروز و تعطیلات آن در جهت منافع اقتصادی و گردشگری بهره می‌جویند، بلکه با برنامه‌ریزی‌های جدی و قاطعانه خود اجازه تخریب بوستان‌ها، فضاهای سبز و به‌طورکلی اموال عمومی را به مسافران برای برپایی چادر مسافرتی در هرجای شهر نمی‌دهند و هزینه‌تراشی نمی‌کنند.
همچنین در مورد میوه شب عید هرساله ازسوی سازمان ساماندهی میادین و مشاغل شهرداری شیراز اعلام می‌شود که میوه به‌وفور با قیمت مناسب و کنترل‌ شده در بازارچه‌های شهرداری دراختیار شهروندان قرار می‌گیرد؛ اما همواره به‌جز یکی دوساعت به‌صورت نمایشی، این امر محقق نمی‌شود و مردم با مراجعه به این‌گونه بازارچه‌ها با قیمت‌های آزاد میوه که در میوه‌فروشی‌های سطح شهر نیز عرضه می‌شود، روبه‌رو شده و ناچارند عطای میوه‌های وعده داده شده را به لقایش ببخشند.
امسال شهردار شیراز از مجموعه شهرداری این کلان‌شهر خواسته است که به‌نحوی کار کنند تا چهره‌ای متفاوت از شهر راز به مسافران و گردشگران و همچنین خود شیرازی‌ها نشان داده شود که به‌دنبال این وعده مردم منتظر عملکرد شهرداری در ایام قبل، حین و بعد از نوروز هستند تا قضاوت کنند و حدفاصل وعده و عمل را بسنجند.
معاون شهردار شیراز در این خبر از احیای درختان سرو شیراز خبر داده که چنانچه این امر محقق شود، می‌تواند این برند تاریخی و مشهور را در راستای منافع اقتصادی به‌کار گیرد و ارزش افزوده ایجاد کند، چراکه موضوع مهمی است و شوربختانه تاکنون به آن پرداخته نشده است.
نکته قابل بازگویی دیگری که در ارتباط با ایام نوروز وجود دارد، کمبود نمایشگرها و علائم راهنما و همچنین راهنمایان گردشگری و هم‌افزایی و همراهی با
اداره کل میراث فرهنگی فارس است که تاکنون ازسوی مسافران و گردشگران در مورد آن سخن بسیار به‌میان آمده و به‌نظر می‌رسد همچنان جای
گله‌مندی دارد.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها