سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 4/23/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

یکشنبه 7 شهریور 1395 ، 31 : 15

کد خبر : 12007

از 0 نفر 0

محمد مهدی جعفری زاده

سه روش جذب

بدون شک هر فردی بنا به طبع زیباپسند...

بدون شک هر فردی بنا به طبع زیباپسند انسانها، باید در رویارویی با دیگران، خود را خوش سیما، خوش چهره، با ظاهری مردم پسند و با آراستگی مطلوب نمایان کرده آنچنانکه مقبول جامعه قرار گیرد. از درون خانواده زن و مرد و فرزندان باید تمیز و زیبا جلوه کنند و با حضور در کوچه و بازار و اداره و اماکن عمومی، مردم از معاشرت با آنها حظّ وافر ببرند.
استفاده از عطر و بوی خوش و لباس تمیز و بدن معطر، موافق  ذات و فطرت انسان هاست و باعث تقویت و تحکیم روابط اجتماعی و همگرایی یک ملت و استحکام خانواده می شود.
معمولا کسانی که با موهای ژولیده، بدن بد بو، لباس کثیف و چهره زشت در میان مردم ظاهر می شوند، همه از آنها می گریزند و یا با سختی و به اجبار دقایقی، آنها را تحمل می کنند. این گونه ظاهر شدن ها، تنفر آور و باعث اضمحلال روابط  اجتماعی و واگرایی و تفرق می شود.
با همه توضیحات فوق، راه جذب دیگران فقط از  طریق زیبایی و تمیزی و خوش بویی جسم نیست بلکه سطح دوم و سوم جذب هم وجود دارد که بسیار مهمتر از سطح اول (ظاهر) است. در سطح دوم، رفتار ، گفتار و عملکرد انسانهاست که باعث جذب یا دفع دیگران می‌شود. انسان هر قدر هم ظاهر زیبایی داشته باشد ولی اخلاق و رفتارش، بد و آزار دهنده باشد، همه از اطراف او پراکنده می شوند چرا که عنصر اختیار بدون هیچ عذر و بهانه ای در اخلاق ، رفتار و کردار ما متجلی است. شاید کسی بگوید فرصت نظافت بدن و لباس خود را نداشته‌ام، فراموش کرده ام که موی سر خود را شانه کنم، وقت مسواک زدن نداشته ام و....و برای یکی دو مرتبه از او بپذیرند ولی یک رفتار و گفتار بد و اخلاق ناپسند، حتی برای یک مرتبه هم از هیچکس قابل قبول نیست و " وقت نداشتم" ، "فراموش کردم" و مواردی از این قبیل را برنمی تابد. پس حساسیت سطح دوم جذب (رفتار، گفتار، اخلاق و عملکرد) بسیار بیشتر از حساسیت سطح اول ( زیبایی ظاهر) است.
اما سطح سوم جذب به مراتب از آن دو، دقیق تر، حساس تر، مهم‌تر و در عین حال، مخفی تر است و مردم باید در طول زمان آن را به دست آورند و بشناسند و آن " پاکی نیت و روح اعمال" است.
بعضی ها در بروز رفتار و اخلاق و گفتار و عملکرد شان و در حفظ ظاهر زیبا و دلنشین خود، اهداف و اغراض و نیاتی دارند که اگر بر مردم واضح و روشن شود یا باعث جذب بیشتر و پایدارتر و عشق و علاقه ی شدیدتر می شود و به حد مراد و مریدی می رسد و یا باعث تنفر و انزجار و اعتراض پی در پی مردم می گردد.
روح زیبا بسیار قشنگ تر از جسم و عمل زیباست. کسانی که روح و دل پاکی دارند و با اخلاص و نورانیت درونی، ظاهر و اخلاق و گفتار و کردار خود را بروز می دهند، برای همیشه در دل همه - حتی مخالفان خود- جای دارند و با احترام و عشق از آنها یاد می کنند.
این همان "سیرت نیکوست" که بر"صورت زیبای ظاهر" ارجح، اهم و افضل است. به قول شاعر:
صورت زیبای ظاهر هیچ نیست                  
ای برادر سیرت نیکو بیار
ظاهرتان زیبا، گفتار و رفتار و اخلاق تان زیباتر و باطن و نیت و روح تان زیباترین باد.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « به قلم مدیر مسئول »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها