پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403 4/25/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

سه شنبه 5 مرداد 1395 ، 21 : 11

کد خبر : 11878

از 0 نفر 0

باهنر: کسی که ماهی سه میلیون تومان درآمد دارد 200هزارتومان یارانه نه فقیر و نه پولدارش می کند!

باهنر: کسی که ماهی سه میلیون تومان درآمد دارد 200هزارتومان یارانه نه فقیر و نه  پولدارش می کند!

 باهنر گفت: من که الان دیگر در مجلس نیستم ولی واقعا مجلس ایثار کرد...

 باهنر گفت: من که الان دیگر در مجلس نیستم ولی واقعا مجلس ایثار کرد، فقط هم برای یک کار اصلاحی در کشور. ما که تصویب کردیم همه دولتی ها می گویند نمی شود. چند وقت پیش خدمت آقای جهانگیری بودم گفتم چرا این کار را نمی کنید، گفتند خیلی سر و صدا می کند. گفتم آن را به من بدهید من انجامش می دهم. گفت واقعا این کار را می کنی؟ گفتم آره. چون دیگر نمی‌خواهم رای بگیرم و کاندیدا هم نمی خواهم بشوم، این یک کار اصلاحی به نفع منافع ملی است. البته من نمی گویم 50درصد مردم کشور ما وضع مالی خوبی دارند اشتباه نشود.
 برای مثال در تهران اگر کسی ماهی سه میلیون تومان درآمد داشته باشد خانه نداشته باشد بدبخت است. من این را می‌فهمم. اما می گویم کسی که ماهی سه میلیون تومان می گیرد، 200هزارتومان یارانه نه فقیر و نه پولدارش می کند.

تحلیل خبر فوق

به نظر می رسد جناب باهنر با همه دلسوزی هایی که دارند ولی از واقعیات درآمد و هزینه مردم بی خبرند. طوری اعداد و ارقام می دهند که نشان می دهد وی از بدنه رنجور مالی خانواده ها بی اطلاع هستند. چند درصد کارگران و کارمندان و بازاریابان، درآمد ماهیانه 3 میلیون تومانی دارند؟ بیشتر مردم جامعه حتی با مدرک تحصیلی فوق لیسانس درآمدی کمتر از 2 میلیون تومان دارند. افرادی که درآمد ماهیانه 3 میلیون تومان به بالا دارند شاید آمارشان کمتر از 20% باشد.
از طرف دیگر هر شاغلی با همین درآمد کم، هزینه چند جوان دختر و پسر تحصیل کرده بیکار
هم به دوش می کشد.
هزینه های خانواده ها گاهی مواقع بیشتر از درآمد آنهاست و لذا بعضی دوشغله بوده و یا بیش از 12 ساعت کار می کنند تا مقروض نشوند.
همه این مطالب به این معنا نیست که پرداخت یارانه به خانواده ها معجزه می کند، نه. یارانه ها تحفه ای نیستند که مورد دلبستگی مردم باشند بلکه حرف اصلی و اساسی این است که چرا مجلس و دولت قبل، چندین بار قیمت اجناس را نجومی بالا بردند و قول یارانه دادند و بعد با حذف یارانه ها، فقط گرانی ها و فشارهای مالی را برای خانواده ها باقی گذاشتند؟ بعد از چند سال، حال بگویند هدفمندی یارانه ها، چه خدمتی به اقتصاد خانواده ها و کشور کرد؟ آن مدینه فاضله و قولهایی که در پرتو هدفمندی یارانه ها می دادند کجا رفت؟ به سبک علمی و عینی بیایند و خروجی این طرح را برای مردم تشریح کنند. آیا نمایندگان و مسئولان و مدیران رده بالا هم ماهیانه با 1 یا 2 میلیون تومان حقوق، هزینه خوراک، پوشاک، مسکن، دارو و درمان، تحصیل فرزندانشان، تهیه جهیزیه، اقساط ماهیانه و... تأمین می کنند؟ اختلاف طبقاتی باعث می شود که آنهایی که در طبقات بالای درآمد و امکانات و امتیازات قرار دارند، درد مردم طبقات پایین تر را درک نکنند!!


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها